Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier ben ik er dan mee. ik hoop dat jullie het ook mooi vinden

nq8c42.jpg

29fw21l.jpg
 
Hoi Dirk,

knap zeg, je word er zeer gedreven in man !!!!:yikes::yikes::yikes:
Het geen dat je hier laat zien is fenomenaal, ik ben razend benieuwd hoe je rc schip eruit gaat zien????:unsure:
Als je deze al bekijkt, wat gaat dat dan worden ??????:8:8:8:8:8
 
Dirk, dit is naar mijn idee de juiste zetting voor de verwering, niet te regelmatig.
Heel mooi!
 
thx . nog ff en jullie kunnen het ook zien op de leden dag . want een foto en het echte ding is tog nog net iets anders . op de foto lijkt het veel lichter
 
héhé, prachtig Dirk. vraagje: is de binnenmal v/d sloep uit piepschuim?
grtz
Lus
 
hoi lus het is stirofaan is iets harder dan gewone piepschuim. het word gebruikt om tussen de spauw van een muur te steken.

het werkt erg makelijk en ke kunt je spanten met speldjes vast pinnen in de piepschuim zo dat ze niet kunnen verschuiven of los gaan zitten bij het beplanken.
 
Knap Dirk, nu nog het witte ook verweren neem ik aan?
 
ik ga proberen om het te verweren maar moet eerst de rest ook nog schilderen en moet ook een beetje zien dat het droog is voor ik ga verweren op de kleuren of ik krijg vuile vegen.

ik breng ze zeker mee davy ;)
 
hier is dan de rest ,alles is geschilderd en verweert ook het wit een beetje. nu moet alles eerst netjes drogen en dan kan ik er een matte vernis over zetten.

157gk1l.jpg

comes.jpg
 
dan nog kousen aan de afwatering gehangen.
dit zou gedient hebben moest het schip bij storm dieper komen te liggen als het dek dat het water niet van buiten naar binnen kon lopen . zeg maar een ouderwetse terugslag klep

28rm5ol.jpg
 
ik heb ook de waterlijn 1 plank hoger gemaakt nu hoop ik dat je het verschil niet te hard gaat zien .
 
nu nog een schilder vraagje .

hoe kan ik de geverde delen het best verweren want daar ben ik nog niet helemaal uit.

ik had aan een lichte bruine wasch gedacht maar heb hier niet echt veel ervaring mee .

zijn er mischien nog andere metodes te gebruiken ?

het gaat over het blauw en rood
 
ik heb de howto van de haarlak metode eens gelezen en het lijkt me wel wat. maar zou ik dit hier kunnen toepassen ?
 
Is de haarlakmethode niet bedoeld om roest te simuleren?

Wat wil je bereiken met het verweren, wil je vervuilen of wil je gebladderd verf weergeven.
Ik ga er vanuit dat de verflaag op acrylbasis is, dan kun je er met een andere acrylverf of olieverf overheen schilderen/drybrushen of uiteraard een wash geven.
Wil je uitstralen dat er kale plekken in de verf zitten, dan licht opschuren. Een ander effect kun je ook krijgen door er eerst een donkere kleur van keuze op te zetten, dan weer de originele kleur en na droging weer wat schuren. Dan komt de donkere kleur naar boven schemeren en bij harder schuren ook het hout. Het is maar wat je wilt en wat je wilt uitproberen.
 
hoi wim hier en daar wat verf weg tot op het blote hout.
maar hoe kan ik dan het blote hout best doen ? moet dit dan met een drybruch of gebruik ik dan beter iets anders ?
want waar nog verf zit moet er ook wat vuiler uitzien.
 
hier mijn verwerings kunsten op de verf. :D

aan het trapje heb ik behoorlijk wat verf afgenomen omdat het daar nogal veel kan slijten en dan ook nog wat op de fortuning.

357eqo3.jpg

au6qf7.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan