Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Boeing 727-200 1/100 [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 43

Discussie: Boeing 727-200 1/100 [DONE]

liftmaster
    Gast

Standaard Boeing 727-200 1/100 [DONE]

Ik heb hier al reeds lang een Boeing 727-200 liggen. Dit was mijn eerste vliegtuig waar ik met meegevlogen ben. Daarmee dat dit wel iets voor mij persoonlijk heeft.

Een kit vinden was niet eenvoudig en enkele jaren geleden kwam ik een kit in schaal 1/100 tegen. Een niet zo bekende schaal, maar spijtig genoeg wordt een 727 niet in 1/72 gemaakt.

De kit

De kit op zijn eigen is vrij simpel en vlug te bouwen. Er is geen cockpit, geen cabine met toestelen, enz.

De inhoud

Ik ga niet voor een Sabena schema gaan, maar voor een schema van Ansett. Een oude Australische vliegmaatschappij. Dit waren ook één van de weinige decals die ik kon vinden in 1/100.

Het zal dit toestel worden VH-ANA

bron: www.airliners.net

Standaard

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
    Ziet er al een oud kitje uit en van dit merk heb ik nog nooit gehoord.

Veel bouw plezier.

Mark

liftmaster
    Gast

Standaard

Thanks! Het merk is hier niet zo bekend en wordt al jaren niet meer gemaakt. Ze hebben ook het prototype van de Concorde in 1/100 en in dezelfde schaal ook de Boeing 737 gemaakt.

Ik denk dat de doos uit de vroege jaren '80 komt.

liftmaster
    Gast

Standaard

Ik ben er volop aan begonnen, momenteel eens eventjes vrij.

Het begin

De binnenkant van de romp ga ik niet veel aandacht geven, er is geen interieur en cockpit aanwezig.

liftmaster
    Gast

Standaard

De cockpit

een kleurtje erin

De vleugels zijn ook gemonteerd

liftmaster
    Gast

Standaard

De moteren zijn ook vrij simpel, enkel wat kleine onderdeeltje voor de drie straalmotoren

En in mekaar

Wat aerodynamica op de vleugels

liftmaster
    Gast

Standaard

De voorlopige tussenstand tot nu toe

Enamel heeft de nijging om op latere leeftijd geel te worden en daarmee heb ik me als test een potje glanzend wit van Revell aangeschaft op waterbasis. Zien hoe dit zich aanbrengt en met de jaren gaat doen.

Standaard

Hola gaat er goed vandoor hier.
    Ziet er goed uit tot hier toe.

Mark

liftmaster
    Gast

Standaard

De romp heeft zijn eerste deklaag gekregen. Het werkt gaat niet echt vooruit, vanwege andere zaken die wat prioriteit hebben.

Foto's zal ik eventjes niet kunnen maken. De Nikon D3 is binnen voor onderhoud en de compacte is op reis met de familie.

Standaard

Hey,

Liftmaster, spuit over uw witte kleur een laagje of twee klir (vloerpoetsmiddel op basis van water), en normaal gezien ga je geen verkleuringen meer krijgen.

De 'klir' is een soort van beschermfilter die je er bovenop legt. Is tevens ideaal om je decals erop te leggen op deze laag. De decals kan je nadien ook verzekeren door terug een laagje of twee over te spuiten. Klir geeft een satijnglanzende afwerking wat tevens ideaal is voor het vliegtuig. Klir kun je puur gebruiken of vedund met water.

Klir kun je aanschaffen in een gewoon warenhuis, afdeling kuisproducten, kijken naar Johnson Klir.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaken Bekijk bericht
    Hey,

Liftmaster, spuit over uw witte kleur een laagje of twee klir (vloerpoetsmiddel op basis van water), en normaal gezien ga je geen verkleuringen meer krijgen.

De 'klir' is een soort van beschermfilter die je er bovenop legt. Is tevens ideaal om je decals erop te leggen op deze laag. De decals kan je nadien ook verzekeren door terug een laagje of twee over te spuiten. Klir geeft een satijnglanzende afwerking wat tevens ideaal is voor het vliegtuig. Klir kun je puur gebruiken of vedund met water.

Klir kun je aanschaffen in een gewoon warenhuis, afdeling kuisproducten, kijken naar Johnson Klir.
    EEn paar drupjes blauw in de witte verf kan dit ook verhelpen.

Standaard

Btw Johnson <Klir zit niet meer in het Blegische assortiment (heb Johnson hier voor gemaild) Sol plus of Parket + hebben dezelfde eigenschappen als Klir.

Misschien dat Johnson Klir wel in Nl nog te verkrijgen is....

liftmaster
    Gast

Standaard

De bus sol heb ik hier staan, bedankt voor de tip! Dit wist ik nog niet.

Moet wel zeggen dat die Revell aqua niet veel optrekt om met te werken. Ik ben het gewoon om met Humbrol enamel verven te werken en dat zit er waarschijnlijk nog te hard in.

liftmaster
    Gast

Standaard

De romp is in orde gekomen met Humbrol verf. Ik ga er morgen nog eens foto's van nemen en die sol er nog eens opspuiten.

Standaard

Revel aqua werkt bij mij zeer goed en ben vroeger ook overgestapt van de Humbroll enamels.
    Gewoon zorgen voor een goede ondergrond, dan verdunnen en enkele dunne lagen aanbrengen.
    Tot nu toe nog geen problemen tegengekomen.
    En nu wachten op de foto's se.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten