Hoofdsponsor

1/35 "Quality Time" (Panther Ausf. G Late production) [wip]

Knap gemaakt dat borstelke, geeft direkt wat extra's aan een model.
 
Bedankt allemaal leuk voor te horen dat hij gesmaakt word :8:8;)

De toren is bijna klaar alleen nog een kleine 15 lasnaadjes :tongue:;)
Maar dat komt wel goed :wacko:

0041.jpg
0043.jpg
0045.jpg
0047.jpg

Cheers,
André

@André, welke dikte koperdraad gebruik je voor die handels?
 
Bangelijk !!! Hier herken je dus een echte bouwer aan, zo'n fijne zaken die een model extra's voor de toeschouwer geven !

De rest is dus categorie gewone hobby bouwer begrijp ik :unsure: ?

Maar inderdaad een leuk detail die niet over het hoofd is gezien van de foto.

Ron
 
Dat koperen antennetje, André, is dat afkomstig van een setje ? Heb je het voetje ervan moeten bewerken tot deze vorm of was dat zo ? Pracht van een fijn detail !
 
Mooie update André, dat ziet er weer netjes uit. Zit er interieur in die koepel?
 
Het zijn toch altijd de details die het hem doen, en hier geen gebrek aan details..... ;)

Prachtig hoor Churchill
 
Prachtig update , handborstel knap gemaakt en de koepel is een parel van details ,

tom
 
@André, welke dikte koperdraad gebruik je voor die handels?

Bedoel je de lusjes aan de zijkant van de toren? Dat zijn ringen voor de camouflage. Ze konden daar draad doorsteken en daar dan taken e.d. ophangen. Bij mijn laatste Panther-toren (WZEMB : we zijn er mee bezig:laugh: )zijn die 0.4mm, maar bij de volgende ga ik nog zaken naar 0.3...

John

BTW een heeeel late King Tiger heeft die ook.
 
Voor te beginnen weer allemaal bedankt voor alle toffe reacties ;)

@ Pastis, deze zijn gemaakt van koperdraad met een diameter van o,35 mm.

@ Ron, ik denk niet dat Guy dit zo bedoelde!

@ Guy, deze komen van een aber setje nr: R-30

@ Burglar, er zit niks in de toren behalve dat er een figuur in komt :8

@ John ik zit er net tussen:D

Cheers,
André
 
Voor te beginnen weer allemaal bedankt voor alle toffe reacties ;)

@ Pastis, deze zijn gemaakt van koperdraad met een diameter van o,35 mm.


@ Ron, ik denk niet dat Guy dit zo bedoelde!

@ Guy, deze komen van een aber setje nr: R-30

@ Burglar, er zit niks in de toren behalve dat er een figuur in komt :8

@ John ik zit er net tussen:D

Cheers,
André

Ondergetekende moet dringend de electronica shop ne keer gaan bezoeken om diverse draaddiktes koperdraad. Thx voor d'n info
 
Grr, ik dus om koperdraad deze middag.. als ze het al in de electronica zaak niet hebben... zal ze dus op het internet mogen gaan bestellen.
 
Zo'n dingen moet je bij elkaar sprokkelen. In de grotere winkels voor kunstenaarstoebehoren hebben ze dat vaak ook, bij maquettebouw voor architecten enzo. Dat zijn vaak al iets grotere maten in plastic of koper en aluminium. Sommige modelbouwwinkels hebben het vanzelfsprekend ook. Voor de rest, kapotte elektrische toestellen zitten vaak vol met draad en bobijntjes met koperdraad...

J
 
Grr, ik dus om koperdraad deze middag.. als ze het al in de electronica zaak niet hebben... zal ze dus op het internet mogen gaan bestellen.


Zo'n dingen moet je bij elkaar sprokkelen. In de grotere winkels voor kunstenaarstoebehoren hebben ze dat vaak ook, bij maquettebouw voor architecten enzo. Dat zijn vaak al iets grotere maten in plastic of koper en aluminium. Sommige modelbouwwinkels hebben het vanzelfsprekend ook. Voor de rest, kapotte elektrische toestellen zitten vaak vol met draad en bobijntjes met koperdraad...

J

Inderdaad, ikzelf heb nog nooit koperdraad gekocht, maar elke draad heb ik verzameld...
Ieder elektrisch apparaat die weg gegooid word heeft wel iets bruikbaars, al is het maar de draad met de stekker...
Hele dunne draad vindt je dan terug bij vaste telefoons....

Recycleren is hier de boodschap ;)
Dus in feite zo erg nog niet dat je er geen gevonden hebt in de winkel, alweer enkele euro's gespaard voor een volgende kit :D
 
Voor stukjes koperdraad kan je altijd eens kijken waar ze een huis aan het bouwen of verbouwen zijn
en eens zien of je geen overschotjes vind van elektrische-,telefoon-,datakabels.
 
Heb ondertussen al het één en ander bij mekaar gekregen. Nada bestellen.:D
 
Jongens, laat ons niet verder off topic gaan en ons hier concentreren op Churchill's werk...

Dit wordt zo een koperdraadje in een draadje !

Bedankt, GUnit.
 
Jongens, laat ons niet verder off topic gaan en ons hier concentreren op Churchill's werk...

Dit wordt zo een koperdraadje in een draadje !

Bedankt, GUnit.

Wat wil je Guy met de prijs van het koper tegenwoordig :D:D;)

Cheers,
André
 
Zo nog eens tijd gevonden voor een kleine update te plaatsen :wub:

Heb me eens bezig gehouden met het laddertje waar John het over had ;)

p148PzLehr-groot-a.jpg
DSC_0007a.jpg
DSC_0014a.jpg
DSC_00019a.jpg

cheers,
André
 
Ik vind je laddertje meer dan geslaagd; bijna een exacte copie van het origineel op de foto!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan