Hoofdsponsor

1/35 "Quality Time" (Panther Ausf. G Late production) [wip]

Sjieke dinges !

De Panther staat ook op mijn verlanglijstje. Maar dat is toekomstmuziek.
Als 'herbeginner' moet ik me nog wat inwerken. Eerst mijn diotje Low Budget afwerken.
Daarna zal ik me eens aan wat rollend materieel wagen...

Maar dit draadje zal ik zeker volgen, dit wordt interessant !

Groeten Rik
 
...... zelfs zo zonder turret is ie al indrukwekkend !

Heb ooit die Panther ,die in Overloon staat ,in werkelijkheid gezien toen die volledig gerestaureerd werd. Daar stond de volledig gestripte hull juist herspoten, en ik moet zeggen dat dat pas indrukwekkend was wat de grootte betreft. Dat was ferm !!!!!!!
 
Zo te horen gaan er hier op het forum nog enkele panther passeren.........ik zou zeggen laat ze maar snel komen.
Maar nu krijg ik toch een beetje de bibber in de benen met zoveel panther liefhebbers die mij op de vingers kijken ;)
Dus hier maar weer een fototje van mijn panther, ondertussen heb ik de structuur aangebracht op de hull en op de toren.

DSC_0054.jpg

Cheers,
André
 
André, ge moet alleen maar bibberen als je het zeer koud hebt ;)
 
andré , moet mij aansluiten met de rest , ook nog een panther D staan die ik wel eens ga maken
dus een reden te meer om jou te volgen , tom
 
Toe maar Tom leg de druk nog maar wat hoger, en famo maar zeggen dat ik alleen maar mag bibberen als ik het koud heb :laugh::laugh:;)

Cheers,
André
 
André,
die structuur, kun je daar eens een closer shot van maken en vertellen hoe je dit bereikt?
 
Hier gaan we nog iets bijleren, we zijn er nooit te oud voor. :wacko:

Groeten Rik
 
Hoi,

De structuur is gedaan met humbrol lijm.

0027.jpg

De werkwijze is vrijsimpel!
Stap 1: Je smeert een stukje van het te behandelen paneel in met humbrol lijm.

Stap 2: Dan neem je het borsteltje en ga je op het stukje wat is ingesmeerd tamponeren.
Dit doen je zo lang tot je ziet dat je fijnen draadjes begint te trekken met de lijm.

Stap 4: Werk zo het volledige paneel af. Kijk wel uit met sommige details van het model niet dat je deze weg werkt met de lijm

Stap 5: Dit is de gemakkelijkste alles gewoon goed laten drogen :D;)

Stap 6: Neem een stukje schuurpapier en begin het paneel stilletjes op te schuren tot dat je het gewenste resultaat bekomt.

0027-1.jpg

Tip: probeer het wel realistisch te houden en overdrijf niet te zeer!!

Cheers,
André
 
Kleine tip:
Ge kunt dit resultaat ook bereiken door met een dremel op laag toerental en een rondkoppig freesje lichtjes tegen het te behandelend onderdeel
te tikken en dan ook wat op te schuren. Voor degene die wat schrik hebben om met de lijm het model te lijf gaan.
 
Of je kan het ook met de methode van Mig. Tamiya putty verdunnen ,op je model zetten en dan als het droog is effen schuren.
Even in de afdeling " half afgewerkt en broodnodig volledig afgewerkt" weest gaan zien en hier een 3-tal pics daarvan.

1_j1.jpg

1_j2.jpg

1_j3.jpg
 
Prachtwerk. je kan ook hetzelfde bereiken met de groene lijm van tamiya. werkt op dezelfde manier als met de humbrol lijm. om gietijzer te simuleren gebruik ik een sponsje en mr. surfacer 500, gewoon deppen en lichtjes opschuren. Ik zie dat je de kopse kant van de platen ook zo behandeld hebt, moeten daar nog de ribbels in getrokken worden van het uitbranden van de platen?
 
Zeer bruikbare info die je hier geeft André, dit maakt het topic weer een stuk interessanter, getuige de tussenkomsten van andere collega's.

Knap wat je hier al aan effecten mee weet te bereiken.
 
Wauw, ik heb ook eens uitleg gevraagd ..... (hihi)
Bedankt mannen, er zijn hier zeker een aantal mensen blij met de toegevoegde uitleg.
 
De techniek die ik toepas om een structuur te creëren of te herstellen:

Neem gewoon wat tri, smeer dit met een hard penseel op je model.
De tri zal het plastic oplossen en het penseel brengt de gewenste structuur aan.

Voorbeeld van de werkzaamheden aan m'n KT:

droopy-ke-albums-k%F6nigstiger-picture46210-121.jpg


Succes gegarandeerd. ;)




Droop
 
Wauw, ik heb ook eens uitleg gevraagd ..... (hihi)
Bedankt mannen, er zijn hier zeker een aantal mensen blij met de toegevoegde uitleg.

en of, ik dacht ook eerst aan de methode met mr surfacer 500, maar blijkbaar zijn er div methodes om uit te proberen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan