Hoofdsponsor

1/700 Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.796
Hoi,

Nu de Falcon klaar is wil ik de Queen Mary2 gaan maken, ik zal zo goed mogelijk tegelijk een bouwverslag maken.
Hieronder heb ik alvast een paar foto's van de modelbouwdoos en onderdelen.







Gisteren heb ik de romp in elkaar gelijmd.



Ik heb eerst de 2 delen van de romp gelijmd en het is dan de bedoeling de romp te schilderen. Schilderen doe ik met een penceel, spuiten is mooier zegt men maar dat heb ik nog nooit gedaan, mischien iets voor de toekomst.

Vervolg komt als ik een stukje verder ben met het schilderen.

Alvast bedankt voor de berichten, tips kan ik altijd gebruiken.

Bart
http://modelbouwkunsten.jouwweb.nl/
Mijn vorig project,, Falcon http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=4445&pagenumber=
 
Hoi, mooie keuze hoor.
Dat ga ik zeker volgen hoor en schuif mijn stoeltje mooi vooraan. :)

Even wat over het spuiten en schideren met een kwast. Het spuiten voor een schip is niet noodzakelijk hoor. Ik schilder ook liever en is zeer strak over het algemeen. Maar je moet wel de verf goed gebruiken.
 
Hoi Rik,

De verf, moet je dat verdunnen of hoeft dat niet en als je iets geverft hebt kun je dan ook tape over de verf doen voor het ander stuk dat je moet verven of trek je de verf eraf. Dit is mijn eerste plastik bouwproject mischien een domme vraag.

Rik, weet jij hoe ik een logo of foto onder je naam aan de linkerkant kan krijgen

m.vr.gr.
Bart
http://modelbouwkunsten.jouwweb.nl/
klaar; Falcon
in aanbouw; Queen Mary 2.
 
Rik, weet jij hoe ik een logo of foto onder je naam aan de linkerkant kan krijgen

Dat is te vinden onder de instellingen bij profielafbeelding.

Dit doe je door "forumactie/Je gegevens wijzigen/profielafbeelding wijzigen.
 
Ha Bart, succes met dit project.

Ben totaal geen expert op plastic, maar hier en daar al gelezen dat er vaak eerst goed ontvet wordt, dan een laagje primer en daarna eenaantal laagjes verdunde verf.
Als je dit doet met een kwalitatief goede zachte kwast en tussendoor schuurt met zeer fijn schuurpapier moeten er met de kwast ook goede resultaten te krijgen zijn.
 
Hoi Wim,

Bedankt voor de tip.
 
Hoi Dominiek,

Bedankt voor de tip, het is me nu wel gelukt.
 
Je hebt al antwoord gehad zie ik over de avatar. Mooi.

Even over het verdunnen. Welke verf ga je gebruiken? Dan kan ik het antwoord beter aanpassen op de vraag die je stelt.
 
Hoi Rik,

Ik gebruik Humbrol, ik heb al het gedeelte dat donker grijs moet gedaan, maar ik heb het zwart gemaakt.
Met tape heb ik de randen afgeplakt en de eerste laag erop gebracht.



Het was geen gezicht de eerste laag, maar met de tweede laag was het een stuk beter, toen het droog was heb ik de tape eraf gehaald.







De foto's zijn niet zo duidelijk, ik krijg ze niet helder, straks even aan de vrouw vragen of ze dat even doe, maar nu heb je een paar foto's.
 
Dat is enamel verf van Hubrol als ik dit zo zie, dat werkt het zelfde als de verf van Revell.

Ik zou voor het schilderen van dit schip de verf met zeker 30% verdunnen met de eigen verdunner van Humbrol. Dan heel goed roeren om de verf zo goed te krijgen. De geroerde verf voelt nu aan als dik water, melk achtig zeg maar. Dat is juist de bedoeling. Nu de verf met een fijne en zachte kwast opzetten, laten drogen, en de volgende laag.

Omdat je de verf verdunt aanbrengt moet je wel bedenken dat je vaker moet schilderen. Maar omdat het verdunt aangebracht word en juist goed kan uitvloeien daardoor is het zo goed als streeploos.

Doordat je vaker moet schilderen word het resultaat ook mooier omdat de detail beter gespaard blijft in je model. Je hebt vanzelf meer controle over je werk.

Kijk anders eens in het bouwverslag van mijn Victory. Daar staat veel in uitgelegd over het gebruik van verf. ;)

http://furioza.nl/level3pages.php?f=furioza&pageid=14912
 
Ik heb de romp met tape de randen afgeplakt en geschilderd maar toen ik de tape eraf haalde zag ik lopers die onder de tape waren gegaan en vond ik niet mooi, dus heb ik het opnieuw met tape afgeplakt en goed aangeduwd en opnieuw geschilderd,

1_DSCF8013.JPG


1_DSCF8021.JPG


De schroeven zijn ondertussen ook geschilderd en bevestigd aan de romp

1_DSCF8024.JPG


1_DSCF8025.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het dek heb ik ook ondertussen geschilderd en op de romp bevestigd, en ook de delen achter met de zwembaden.

1_DSCF8044.JPG


1_DSCF8036.JPG


1_DSCF8039.JPG


1_DSCF8044.JPG


Ik was beetje laat met verslag van mijn schip maar ik wist niet hoe het nu ging met de foto's maar ben er nu uit hoe het gaat.
 
ziet er al best goed uit , mooi gevervd hoor
 
Kijk eens aan, dat begint toch al op een echt schip te lijken. :)
Ga zo door....
 
De balkons heb ik nu van 1 zijkant geschilderd en dat viel niet mee, de diepte kon ik niet goed zien, hieronder een paar foto's.

1_DSCF8046.JPG
[/IMG]

1_DSCF8048.JPG
[/IMG]

nu de andere zijkant.
 
Het gaat lekker Bart :)
Is toch wel even anders dan hout.
 
Hoi Wim,

Dat klopt, het is heel iets anders dan hout, maar ik doe het met plezier.
Een keer afwisselen vind ik leuk, als de Queen Mary2 klaar is ga ik met de houtbouw weer beginnen, ik heb hem al gekocht namelijk de " The Santa Ana " wel een bouwdoos ik heb in de wachtrij ( hout ) staan op mijn site, ik zou ook een graag een keer vanaf een bouwtekening iets willen maken. Die tekeningen kan je bij de NVM bestellen waar ik ook lid van ben, maar dan moet ik wel iets meer ervaring hebben.

Wim, je had toch een schip uit amerika besteld, hoe gaat het daar mee.
 
Hé Bart, wissel ook wel eens een enkele keer af met een stukje plastic, maar dat is dan militair.
Het hout blijft toch trekken :).

Ik had geen schip in Amerika besteld, maar tekeningen van de Creole Queen.
Die zijn inmiddels binnen en ik ben langzaamaan bezig alles goed in beeld te krijgen (tekeningen niet op schaal, plan voor de romp maken, referentiemateriaal, etc).
Voordat de bouw begint zijn we zomaar minimaal een jaar verder.
 
We zijn er alvast benieuwd naar wim :)
Heb je al referentie materiaal, anders topicje openen en al het een en ander tentoonstellen, kunnen we misschien helpen zoeken.

Bart, momenteel ben ik ook een beetje gebeten van het plastic bouwen, dus ik versta het gevoel ;)
Je bent goed bezig hoor, blijven we volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan