Hoofdsponsor

1/700 Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

De kraantjes met plateau's heb ik nu in elkaar gezet, eerst heb ik de delen allemaal geschilderd, toen heb ik eerst aan 1 kant bij alle plateau's een kraan bevestigd en laten drogen, toen het droog was heb ik aan de andere kant bij alle plateau's de kraan bevestigd.

Zie foto.

1_DSCF8320.JPG


Nu ga ik decals op de bootjes aan brengen.
Een vraagje, moet ik daar speciaal spul voor halen of gaat het met water ook goed en hoelang moet ik het in het water leggen of het ander spul ?

Deze decals komen op de bootjes.

1_decals_kleine_bootjes_-_kopie.jpg


Ik heb de foto bewerkt maar krijg het niet helderder, maar de letters zijn heel klein die op de bootjes komen.

Er zijn ook een aantal decals die er eigenlijk op moeten, maar dat is allemaal geschilderd, vind ik zelf mooier ook als je het schilderd.

Foto van alle decals.

1_DSCF8323.JPG


;);)
 
je bent niet verplicht om ander spul te gebruiken , je kan kijken hoe je decals zich gedragen. Als je een decal losgeweekt het in (lauw) water, zie dat deze een doorzichtig randje heeft. dit probeer ik er zoveel mogelijk af te snijden voor ik de decal in het water leg. je ziet zelf wel wanneer deze klaar zijn om te gebruiken, het papier komt los van de decal. dan maak ik de ondergrond een beetje nat met water of met Sol, en plaats ik de decal tot ie goed ligt. daarna met set of de strong of extra strong van daco afwerken. Heb je dan groeven waar de decal in/over moet lopen, dan kan je deze achteraf met behulp van deze producten en een propere schilderborstel voorzichtig in de groef duwen.

de decals van het tennis- en basketbalveld zou ik zeker gebruiken, maar ik vraag me af hoeveel reserveballen ze zo meehebben op een oversteek... als je gekleurde strips moeten aansluiten op een geschilderd stuk dat hetzelfde kleur zou moeten hebben, ga je meestal een kleurverschil hebben. deze zou ik dan schilderen of spuiten, maar iedereen is daar vrij in. Bij de zwembaden zou je nog een blinkende vermis kunnen gebruiken om het meer een wateroppervlak te geven, water spiegelt meer
 
Hoi Silenoz,

Ik heb het met lauw water de decals op de bootjes gedaan en is met veel geduld gelukt, bedankt voor de tip.

1_decal_boot.jpg


1_DSCF8329.JPG


1_DSCF8331.JPG


;):)
 
Hoi,

De reddingsboten heb ik op de romp bevestigd, het begint een schip te worden.

1_DSCF8332.JPG


1_DSCF8337.JPG


1_DSCF8338.JPG


1_DSCF8339.JPG


1_DSCF8341.JPG


:wow::D
 
Hoi,

Het wordt steeds kleiner de onderdelen lijkt het wel, ik heb nu de tonnetjes en de kraantjes aan de zijkant van het schip bevestigd, echt een gefriemel, je moet wel een stille hand hebben en dat viel niet mee, maar het is gelukt.

deze foto is niet zo duidelijk, ik krijg hem niet duidelijker.

1_kraantjes.jpg


1_DSCF8346.JPG


:wacko::)
 
Hoi allemaal,

Aan de voorkant heb ik nu de laatste onderdelen geschilderd en bevestigd aan het schip behalve de zwarte decals die op de ramen moeten.

1_DSCF8351.JPG


1_DSCF8353.JPG


:8:8
 
Hoi Rik,

Het gaat goed, het einde is in zicht.:D:D
 
Hoi Ratticus,

Bedankt voor de reactie, nog een paar dagen denk ik dan is hij klaar, met sinterklaas heeft de vrouw een filmcamera gekregen en wil hem dan filmen.
Ik weet niet of ik het mag zeggen, ik ben er best trots op mijn 1ste plastic model.

:8:8
 
Sorry, zolang ik hier op het forum zit, heb ik mij nog niet voor gesteld. ( niet netjes, mijn excusses ervoor )

Mijn naam is Bart Broeders en ben woonachtig in tilburg ( holland ) en ben 45 jaar en ben gehuwd en heb 1 zoon van 18.
Ik ben straatmaker van beroep en doe ik best graag.
Vroeger ben ik ooit met modelbouw begonnen maar was van korte duur gaf er niet zoveel om die tijd is wel lang geleden, ik was toen ongeveer 20 jaar.
Een anderhalf jaar geleden heb ik ook in het weekend op de markt gestaan met boeken ( deventer, dordrecht, tilburg endergelijke ), maar dat was te veel geworden 7 dagen houdt niemand vol en heb besloten er mee te stoppen, ik stond ingeschreven bij de k.v.k met de naam Bartsboekenwereld, toen ben ik weer met modelbouw begonnen en heb toen de Falcon gehaald en ben ermee begonnen. Ik doe het liefst houtbouw statische schepen, plastik modelbouw doe ik ook heel graag, met andere woorden, maakt niet heel veel uit.
Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik met de modelbouw ben begonnen, had ik al eerder moeten doen, het is een leuke bezigheid.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb geschreven.:worried::laugh:
 
De QM gaat een plaatje worden Bart.
Het is maar goed dat je weer aan het bouwen bent gegaan, hebben wij weer wat om naar te kijken.
 
Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie, ik blijf zeker met de modelbouw doorgaan.:laugh::laugh:

Inmiddels heb ik op het dak decals aangebracht, nu moet ik de glazen afrasting die op het dak moeten met een stift de randjes eigenlijk wit maken, maar ik kan niet aan een witte stift komen en wil het zwart maken, een zwarte stift heb ik wel, maar nu is de vraag of het niet te druk wordt als de randjes zwart zijn, zie beschrijving.:worried:

1_DSCF8361.JPG


1_DSCF8363.JPG


1_DSCF8364.JPG


Ik hoor het wel, b.v.d.
 
Ik zou het volgen in het wit, zwart maakt het schip te druk.
Kan je niet proberen met een fijnpenseeltje en witte acryl, email ofzo ?
 
Hoi Ratticus,

Bedankt voor je reactie en tip, maar dat zal niet lukken omdat het zo klein is de randjes ( zie foto ), daarom heb ik alleen de randen bovenop met een zwarte stift zwart gemaakt, de vertikale lijntjes heb ik niet gedaan omdat het dan te druk wordt vindt ik.

1_DSCF8365.JPG


1_DSCF8369.JPG


1_DSCF8366.JPG


1_DSCF8368.JPG


1_DSCF8370.JPG


:D Nu alleen de decals nog en dan is hij klaar :D
 
Hoi Bart,


zo te zien heb je niet stil gezetten, toch niet een nachtje door gedaan ????:sleep::sleep:

Maar hij zie er prachtig uit hoor, zit al met spanning te wachten op de eindfoto's !!!!:8:8:8
 
Hoi John,

Bedankt voor de reactie, ik ga 's nachts niet door :laugh::laugh:, ik ben meestal wel vroeg wakker, dat is een gewoonte.
Met de decals ben ik bezig, maar dat is een gefriemel en secuur werkje, maar het lukt wel en dat is het belangrijkste.:$:8
 
Hoi John,

Bedankt voor de reactie, ik ga 's nachts niet door :laugh::laugh:, ik ben meestal wel vroeg wakker, dat is een gewoonte.
Met de decals ben ik bezig, maar dat is een gefriemel en secuur werkje, maar het lukt wel en dat is het belangrijkste.:$:8

Fijn te horen man, k' snap het al een beetje wat je bedoelt een club maatje is er ook met dezelfde bezig.
Alleen deze is in opdracht daarom is hij met de loep aan het prullen.
 
Hoi John,

Jou clubmaatje, zit hij met de QM2 ook op dit forum?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan