Hoofdsponsor

1/700 Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik heb al een gedeelte van de bootjes geschilderd, het is wel klein, het oranje en het grijs is geschilderd het wit meot ik nog schilderen. Het glas heb ik de randjes weer met een stift zwart gemaakt, hier onder heb ik alvast een paar foto's.

1_DSCF8267.JPG


1_DSCF8264.JPG


1_DSCF8263.JPG


1_DSCF8260.JPG


1_DSCF8258.JPG


:$
 
Hoi,

Inmiddels heb ik 2 kleine bootjes op een plateau met kraan gelijmd, het is wel klein maar wel leuk werk.

1_DSCF8276.JPG


1_DSCF8277.JPG


1_DSCF8275.JPG


Nu de andere bootjes, heb ik meer werk aan.:wub:
 
klein ? heel klein zeg maar maar het ziet er wel goed uit .
komen er nog decals op :-)
 
Klein maar fijn Bart.
Schilder je daar nu ook nog de naam van het schip op? :)::):
 
tss, zo lachen met dit gefriemel, ie is bezig met het detailleren van de motoren ;-)

neen mooi werk, komen er nog andere kleurtjes bij, of een wash voor een beetje meer contrast?
 
Hoi Silenoz, amazone en Wim,

Bedankt voor julie reactie.
Wim, er komt wel een naam op maar dat zijn decals. :nowink::D

Silenoz, dat gefriemel dat doe ik graag, er komen geen andere kleurtjes bij op deze twee bootjes bij andere bootjes komen een stukje doorzichtig kuststof met zwarte randjes die ik erop getekend heb met stift, mischien een stomme vraag die ik nu stel-wat bedoel je met wash voor een beetje meer contrast en hoe doe je dat ? :worried:

Amazone, er komen wel decals op, maar niet op de bootjes wel op op het schip straks. ;)

Ik ga deze week op pad voor een andere petroleumkachel met genoeg power.
Dan kan ook verder met de Santa Ana, nu is het te koud in de schuur en haalt het niet uit:@:8
 
hoi, een wash is een sterk verdunde verf als het ware, zo'n 80-90% verdunner. Met zo'n sopje passeer je langs de naden/binnenhoeken, zodat er een kleine restant achter blijft. Op deze manier maak je deze iets zichtbaarder. wel is het beter als je met enamel (revell/humbrol/...) gewerkt hebt om te werken met aquarel en omgekeerd. zo kan je zonder problemen proberen en retoucheren zonder dat de onderlaag aangetast wordt.
 
Hoi Silenoz,

Bedankt voor je antwoord,maar ik snap het niet goed, ik weet niet wat je bedoeld, is het een beschermlaag of is het om de naden beter naar voren te laten komen, ( mijn begrip ligt af en toe niet zo hoog, sorry ).
 
highlighten van details, zoals bv naden
 
Ik bedoel geen verwering zoals een roestbak, lichte watermarks, wat zout en algen vanonder eraan
zie

queenmary2_maritiem-nieuws.jpg
 
Hoi Ratticus,

Bedankt voor je antwoord, ik zal kijken wat ik ermee doe,

Inmiddels heb ik 1 set bootjes klaar en kunnen straks als het zover is op de boot bevestigd worden.

1_DSCF8283.JPG


1_DSCF8287.JPG


1_DSCF8285.JPG


Eerst de andere bootjes en de kraantjes in elkaar zetten.

:)
 
Dat ziet er al goed uit. Wat betreft het verweren, ik zou het nietl doen. Deze schaal leent zich daar niet ech voor. En daarbij het is een schip dat zeer goed bij gehouden word. Dus jou zou het alleen vuil kunnen maken. Meer niet, en dat is op deze schaal vaak heel snel overdreven.
 
Hoi Rik,

Ik wou hem zo houden, ik heb de ervaring ook nog niet, komt wel.
De 2de set bootjes zijn ook klaar om op het schip bevestigd te worden, ik moet de kraantjes met plateau nog in elkaar zetten, zijn al geschilderd.

1_DSCF8288.JPG


1_DSCF8292.JPG


1_DSCF8296.JPG


1_DSCF8290.JPG


;):8
 
het is geen beschermlaag, maar een extra laag. door te werken met een andere soort verf en verdunner (enamel <=> aquarel) kan je het bekomen resultaat zonder problemen aanpassen of verwijderen, zonder dat de onderliggende verflaag aangetast wordt door de verdunner (je werkt tenslotte met verdunner met een beetje verf bij... dus als de verdunner dezelfde is als die van de onderlaag, heb je kans dat deze onderlaag ook oplost)
 
mooie vloot redingbootjes bart. ze zien er heel mooi uit.
 
Hoi Silenzo en Amazone,

Silenzo, bedankt voor je antwoord, ik ben af en toe slecht van begrip ( duurt langer voor dat ik iets door heb ).

Amazone, bedankt voor je reactie, het lukt tot heden toe goed, ik heb nu 1 bootje bevestigd aan het schip zie foto's.

1_kraan.jpg


1_DSCF8318.JPG


1_DSCF8315.JPG


1_DSCF8310.JPG


1_DSCF8308.JPG


Ik ga vandaag de andere bootjes bevestigen aan het schip, en vandaag ga ik de petroleumkachel halen:D:D
 
Hoi Amazone,

Er komen wel decals op, niet goed gekeken ben er nog op tijd bij.:worried::worried:
 
8)dat ziet er goed uit bart. ze steken mooi af zoals bij de echte 8)

het zal erg mooi worden als ze er allemaal op zitten .

houw ons op de hoogte bart zo dat we kunnen mee genieten ;)
 
Hoi Amazone,

Ik hou julie zeker op de hoogte, ik werk er nog steeds met plezier aan mijn schip.;)

P.S. kan ik volgende keer gewoon dirk zetten in plaats van amazone.
 
ja hoor np als het beestje maar een naam heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan