Hoofdsponsor

1/700 Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel netjes Bart, zie nu pas de verhouding met de A3-snijmat :ohmy:.
 
Hoi Wim,

Het is de schaal 1;700, maar ik zag gisteren dat ik de zwarte strepen wit moeten zijn, maar ik laat het zo, ik kan niet aan een dunne witte stift komen.:worried:
Ik ga voor de balkons een zeef halen. ( tip van Ron Homeghost ).
 
Ik heb nu de gedeelten van de antenne geschilderd en in elkaar gezet.

1_DSCF8177.JPG


1_DSCF8180.JPG


1_DSCF8189.JPG


1_DSCF8193.JPG


De balkons durf ik eigenlijk niet goed aan, de balkons zijn zo klein dat ik het even laat wachten.
 
De balkons durf ik eigenlijk niet goed aan, de balkons zijn zo klein dat ik het even laat wachten.

Daar hebben ze pincetten voor uitgevonden Bart :)
Kom op, gewoon beginnen ;)
 
:(Hoi Wim,

Pincetten heb ik genoeg, je hebt wel gelijk eigenlijk.
 
Zoals bij alles. Gewoon doen. Lukt altijd....

Ziet er verder toch gewoon goed uit.
 
:)Hoi,

Ik heb nu de schoorsteen geschilderd en de delen erom heen.

1_DSCF8217.JPG


1_DSCF8215.JPG


1_DSCF8214.JPG


1_DSCF8210.JPG


De letters en de strepen heb ik met de stift gedaan, leek mij beter dan met de kwast.
 
:worried:Hoi, ik laat de balkons gewoon hoe ze nu zijn, het is te klein.
 
Hoi Rik,

Daar heb ik niet aan gedacht en heb hem gisteravond in elkaar gezet en bevestigd op het schip.
Toch bedankt voor de tip,tips kan ik bij andere projecten altijd gebruiken.

2_DSCF8227.JPG


1_DSCF8225.JPG


1_DSCF8222.JPG


1_DSCF8224.JPG


2_DSCF8227.JPG


Nu ga ik met de glazen kappen aan de gang die op het zwembad komen, maar de randen moeten wit worden en ik kan niet aan een witte stift komen, heeft iemand een tip ?:worried::dry:
 
Hoi Allemaal,

De Queen Mary 2 zal op een lager pitje komen, ik ga met de Santa Ana 1784 beginnen en is houtbouw, dat wil niet zeggen dat ik er mee stop maar zal ongeveer 2 avonden mee bezig zijn.;);)
 
Hoi,

Ik heb van de glazen kappen de randjes niet geschilderd, ik kon geen dunne witte stift vinden, ik heb ook een gedeelte van het stuk dat achterop zit klaar, de twee delen die daar op moeten liggen te drogen en komen er straks op.

1_DSCF8232.JPG


1_DSCF8233.JPG


1_DSCF8234.JPG


1_DSCF8235.JPG


Ik ben gisteravond met de Santa Ana 1784 begonnen, gesorteert en uit de doos gehaald.
 
Heel netjes allemaal Bart!
Volgens mij ben je al een eind op weg, ben je niet bang als je met de Santa Ana bezig gaat, dit project op de achtergrond gaat raken. Dat is in ieder geval één van mijn valkuilen ;).
 
Hoi Wim,

Dat is niet de bedoeling, ik zal door de week in de winter 's avonds met de Queen Mary 2 verder gaan niet iedere avond en in het weekend de Santa Ana, ik ben stratenmaker en sta altijd buiten en als je dan thuis komt in de winter bij de kachel heb je moeite af en toe om je ogen open te houden, daarom heb ik een tafel in de huiskamer gezet om de Queen Mary 2 te maken maar als ik met de houtbouw in de huiskamer ga beginnen denk ik dat mijn vrouw dat niet leuk zal vinden, ik heb veel ruimte nodig om de Santa Ana te bouwen. Straks als het beter weer is zal ik meer met de Santa Ana bezig zijn als met de plastic modellen, ik heb nog een aantal tanks liggen die ik nog wil maken maar het heeft geen haast en het hoeft morgen niet klaar te zijn.
De Santa Ana ben ik denk ik ongeveer 1,5 a 2 jaar mee bezig en dat is geen probleem als het lang duurt, houtbouw doe ik het liefst eerlijk gezegt, dat wil niet zeggen dat ik plastic modellen niet graag doe, doe ik ook heel graag.
Nog 1 week dan heb ik 2 weken vakantie.;):8
 
De schoorstenen die achter moeten zijn nu ook geschilderd en heb ik op het schip bevestigd, nu komen de kleine delen aan de beurt, ( bootjes en kranen endergelijke ) echt piliewerk.

1_DSCF8241.JPG


1_DSCF8242.JPG


1_DSCF8240.JPG


1_DSCF8239.JPG


1_DSCF8238.JPG


Het schip begint al oog te krijgen.:D
 
Mooi al, ziet er wel nog wat speelgoedachtig uit, ik ga er vanuit dat je later nog verwering gaat aanbrengen ?
 
ziet er heel mooi uit bart . dit moet nogal een omschakeling zijn als je heel de dag klinkers moet leggen en dan dit prulle werk beziet is het tog helemaal iets anders.

respekt hoor
 
Hoi Ratticus en amazone,

Bedankt voor de reacties.
Ratticus, ik weet niet hoe ik iets moet verweren dit is mijn eerste plastic model en straks als ik de met de tanks ga beginnen wil ik die ook verweren maar bij dfe Queen Mary 2 heb ik daar niet aan gedacht eerlijk gezegt, tips zijn welkom hoe dat te werk gaat. ;)

Amazone, het is wat anders dan straatwerk dat klopt maar als ik met de modelbouw bezig ben dan denk ik nergens anders aan dan aan het model waar ik op het moment met bezig ben.;)
 
Mooi Debart!

De Queen zou ik niet verweren hoor. Zo een cruiseschip wordt altijd zeer goed onderhouden.
Zeker op deze schaal is elke verwering zoiezo overdreven vind ik.
Ik heb nog nooit een cruiseschip gezien dat eruit ziet als een roestbak of het moest er eentje zijn dat bij de sloop ligt ;)
 
Hoi Michel,

Vindt ik zelf eigenlijk ook, ik heb dat ook nog nooit gedaan en ben bang dat ik de Queen Mary 2 verpest en dat zou zonde zijn.
Ik ben nou met de hele kleine delen bezig de bootjes en kraantjes endergelijke, echt klein, maar het schilderwerk lukt goed, ik zal vandaag of morgen foto's maken en op het forum zetten.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan