Hoofdsponsor

1/700 Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi pantany en wim,

Momenteel ben ik met de Queen Mary2 bezig, maar als hij klaar is ga ik met de The Santa Ana ( houtbouw ) beginnen staat in de wachtrij ( houtbouw ), zal een moeilijke project worden maar ik hou wel van uitdagingen, als het makkelijk is dan is er niet veel aan. In de plasticprojecten doe ik voornamelijk militaire voertuigen naar de Queen Mary2, ik heb al een aantal tanks gekocht, die heb ik op mijn site staan bij PLASTIK MILITAIR ( WACHTRIJ ), kijk maar eens, dan hoor ik het wel.
 
hoi , weet iemand wat de gele sterretjes betekenen bij mijn bouwbeschrijving
 
Bart,Net nog even op je site gekeken en je gaat inderdaad een uitdaging niet uit de weg! :) Die gele sterren geven een waardering aan van het verslag en de vorderingen.Zo te zien heb je 5 sterren gekregen, beter kan niet.
 
:8Hoi,

Ik heb nu ook het witte gedeelte geschilderd, het viel niet mee, allemaal kleine vakjes waar de vloeren van de balkons bruin moesten en de rest wit een heel geschilder, maar ik vind dat niet erg, hieronder een paar foto's'

1_DSCF8073.JPG


1_DSCF8077.JPG


1_DSCF8072.JPG


1_DSCF8078.JPG


1_DSCF8082.JPG


Ik ga vandaag de delen op de romp bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

De zijkanten en de delen heb ik nu bevestigd aan de romp, was niet zoveel werk, het schilderen duurde langer, maar het resultaat is er voor mijn doen.

1_DSCF8094.JPG


1_DSCF8092.JPG


1_DSCF8091.JPG


1_DSCF8089.JPG


1_DSCF8087.JPG


Het begint een schip te worden.:D:D
 
Het 4de dek heb ik er nu opzitten en de raampjes.

1_DSCF8097.JPG


1_DSCF8096.JPG


1_DSCF8107.JPG


Het gedeelte van het stuurhut heb ik ook geschilderd en in elkaar gezet,( eerst afgeplakt voor het zwarte gedeelte ).

1_DSCF8095.JPG


Even een vraag, ik heb gezien bij andere modellen van de Queen Mary2 dat er een reling op de balkons zitten, zitten bij mij niet in de doos, kan dat zijn omdat ik de schaal van 1;700 heb ?
 
Zou idd kunnen. Als je even rekent dat je op schaal 1/700 de "echte" maat/diameter door 700 moet delen om het schaalresultaat te verkrijgen....
Stel dat je model een diameter van 1 mm heeft, dan is dit op het echte schip 700 mm, oftewel 70 cm !!!!!
 
Hoi Dominiek,

Bedankt voor je antwoord.
 
En anders zelf een reling scratchen ;)

Bart, heb je een macrostand op je camera?
Foto's blijven namelijk wat onscherp en dan is het toch lastig te zien.
 
Hoi Wim,

Scratchen is een mogelijkheid, het is wel mm werk, de vakjes zijn 3 a 4 mm breed en de hoogte is ook zo klein, mischien met een ijzerdraad?
Ik weet dat de foto's niet zo duidelijk zijn en zal eens kijken of ik er betere foto's mee kan maken.
 
Je kunt draad (ijzer, koper) kopen op een klos in verschillende diameters bij de doe-het-zelf zaken.
 
Hoi Dominiek,

Ik heb een rolletje liggen met ijzerdraad en daar wil ik het met proberen het is heel dun ijzerdraad.

Inmiddels heb ik het stuurhut en de grote delen van het bovendek geschilderd en bevestigd.

1_DSCF8124.JPG


1_DSCF8127.JPG


1_DSCF8128.JPG


1_DSCF8132.JPG


1_DSCF8136.JPG
 
dat ziet er goed uit bart het gepriegel kan beginnen
 
Hoi amazone,

Bedankt voor je reactie, ik weet het dat het gepriegel begint, ik wil eerst proberen met ijzerdraad relingen te maken en zal niet meevallen denk ik, maar als het niet probeert dan weet je het nooit of het lukt.
 
dat is zo bart . gelukkig weet ik voor men ijgen dat ik en metaal niet samen gaan dus alle respect voor de mensen die het willen proberen want het is verdomt mooilijk vind ik om iets goed te solderen zeker deze kleine prulletjes zijn extra mooilijk . dus veel suc6 met het maken van de reling en ik hoop dat er iets goed uitkomt
 
Hoi, even tussendoor, het is me nu eindelijk zwarte lijntjes op de ramen te zetten met stift, in het begin kreeg ik het niet gedaan...

1_DSCF8142.JPG


Nu kijken hoe ik relingen moet maken met ijzerdraad, ik kom er niet uit momenteel en ik weet niet hoe ik straks de relingen vast moet zetten ?
IEMAND EEN IDEE ???????:worried:
 
mischien kan je kleine gatjes boren het ligt er natuurlijk aan waar je reling moet staan. maar dat zal zo wat de enige oplossing zijn.
 
Niet moeilijk doen met de relingen. Bij de Blokker verkopen ze koffie en groenten zeven. Deze zijn prima te knippen en zijn ook op de juiste schaal voor 1:700. Je knipt er zo een stuk reling uit in de lengte die je dan kunt monteren met kontaktlijm. Knip ze zo op maat dat ze precies ertussen passen en dan met een cocktail prikker bij de voetjes langzaam en geduldig de lijm ertegen tikken met de punt van de prikker. De prikker van te voren even dopen in een druppel lijm.

Ron.
 
Hoi Ron en amazone,

Bedankt voor de reactie, ik ga zo'n zeef halen en ga het proberen.
Ik hoop dat het lukt.
Ron, je Queen Mary2 ziet er prachtig uit zeker met het licht erin, ik had beter een grotere Queen Mary2 kunnen kopen.
 
:)Ik heb nu de vensters aan de zijkant bevestigd.

1_DSCF8150.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan