Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Queen Mary2 (1/700) [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 117

Discussie: Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Lightbulb Queen Mary2 (1/700) [DONE]

Hoi,

Nu de Falcon klaar is wil ik de Queen Mary2 gaan maken, ik zal zo goed mogelijk tegelijk een bouwverslag maken.
    Hieronder heb ik alvast een paar foto's van de modelbouwdoos en onderdelen.

Gisteren heb ik de romp in elkaar gelijmd.

Ik heb eerst de 2 delen van de romp gelijmd en het is dan de bedoeling de romp te schilderen. Schilderen doe ik met een penceel, spuiten is mooier zegt men maar dat heb ik nog nooit gedaan, mischien iets voor de toekomst.

Vervolg komt als ik een stukje verder ben met het schilderen.

Alvast bedankt voor de berichten, tips kan ik altijd gebruiken.

Bart
    http://modelbouwkunsten.jouwweb.nl/
    Mijn vorig project,, Falcon http://www.modelbouwen.be/showthread...45&pagenumber=

Standaard

Hoi, mooie keuze hoor.
    Dat ga ik zeker volgen hoor en schuif mijn stoeltje mooi vooraan.

Even wat over het spuiten en schideren met een kwast. Het spuiten voor een schip is niet noodzakelijk hoor. Ik schilder ook liever en is zeer strak over het algemeen. Maar je moet wel de verf goed gebruiken.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hoi Rik,

De verf, moet je dat verdunnen of hoeft dat niet en als je iets geverft hebt kun je dan ook tape over de verf doen voor het ander stuk dat je moet verven of trek je de verf eraf. Dit is mijn eerste plastik bouwproject mischien een domme vraag.

Rik, weet jij hoe ik een logo of foto onder je naam aan de linkerkant kan krijgen

m.vr.gr.
    Bart
    http://modelbouwkunsten.jouwweb.nl/
    klaar; Falcon
    in aanbouw; Queen Mary 2.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debart Bekijk bericht
    Rik, weet jij hoe ik een logo of foto onder je naam aan de linkerkant kan krijgen
    Dat is te vinden onder de instellingen bij profielafbeelding.

Dit doe je door "forumactie/Je gegevens wijzigen/profielafbeelding wijzigen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Ha Bart, succes met dit project.

Ben totaal geen expert op plastic, maar hier en daar al gelezen dat er vaak eerst goed ontvet wordt, dan een laagje primer en daarna eenaantal laagjes verdunde verf.
    Als je dit doet met een kwalitatief goede zachte kwast en tussendoor schuurt met zeer fijn schuurpapier moeten er met de kwast ook goede resultaten te krijgen zijn.

Standaard

Hoi Dominiek,

Bedankt voor de tip, het is me nu wel gelukt.

Standaard

Je hebt al antwoord gehad zie ik over de avatar. Mooi.

Even over het verdunnen. Welke verf ga je gebruiken? Dan kan ik het antwoord beter aanpassen op de vraag die je stelt.

Standaard

Hoi Rik,

Ik gebruik Humbrol, ik heb al het gedeelte dat donker grijs moet gedaan, maar ik heb het zwart gemaakt.
    Met tape heb ik de randen afgeplakt en de eerste laag erop gebracht.

Het was geen gezicht de eerste laag, maar met de tweede laag was het een stuk beter, toen het droog was heb ik de tape eraf gehaald.

De foto's zijn niet zo duidelijk, ik krijg ze niet helder, straks even aan de vrouw vragen of ze dat even doe, maar nu heb je een paar foto's.

Standaard

Dat is enamel verf van Hubrol als ik dit zo zie, dat werkt het zelfde als de verf van Revell.

Ik zou voor het schilderen van dit schip de verf met zeker 30% verdunnen met de eigen verdunner van Humbrol. Dan heel goed roeren om de verf zo goed te krijgen. De geroerde verf voelt nu aan als dik water, melk achtig zeg maar. Dat is juist de bedoeling. Nu de verf met een fijne en zachte kwast opzetten, laten drogen, en de volgende laag.

Omdat je de verf verdunt aanbrengt moet je wel bedenken dat je vaker moet schilderen. Maar omdat het verdunt aangebracht word en juist goed kan uitvloeien daardoor is het zo goed als streeploos.

Doordat je vaker moet schilderen word het resultaat ook mooier omdat de detail beter gespaard blijft in je model. Je hebt vanzelf meer controle over je werk.

Kijk anders eens in het bouwverslag van mijn Victory. Daar staat veel in uitgelegd over het gebruik van verf.

http://furioza.nl/level3pages.php?f=...a&pageid=14912

Standaard

Ik heb de romp met tape de randen afgeplakt en geschilderd maar toen ik de tape eraf haalde zag ik lopers die onder de tape waren gegaan en vond ik niet mooi, dus heb ik het opnieuw met tape afgeplakt en goed aangeduwd en opnieuw geschilderd,

De schroeven zijn ondertussen ook geschilderd en bevestigd aan de romp

Laatst gewijzigd door Debart; 17-11-10 om 05:57

Standaard

Het dek heb ik ook ondertussen geschilderd en op de romp bevestigd, en ook de delen achter met de zwembaden.

Ik was beetje laat met verslag van mijn schip maar ik wist niet hoe het nu ging met de foto's maar ben er nu uit hoe het gaat.

Standaard

ziet er al best goed uit , mooi gevervd hoor

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Kijk eens aan, dat begint toch al op een echt schip te lijken.
    Ga zo door....

Standaard

De balkons heb ik nu van 1 zijkant geschilderd en dat viel niet mee, de diepte kon ik niet goed zien, hieronder een paar foto's.

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

nu de andere zijkant.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten