Hoofdsponsor

1/35 Mijn eerste werkje T34/76 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hou er ook rekennig mee als je chips aan brengt dat je deze steeds op realistische plaatsen zet Bv..waar de bemannig in en uit de tank stapt...

En als ik echt eerlijk moet zijn is deze tank veel beter dan mijn eerste die ik neerzette doe zo voort ...
 
Laatst bewerkt:
Als dit je eerste werkje is ......chapeau ! er is nog wel wat werk aan de winkel, maar het mag gerust gezien worden (vind ik )

Wat de collegas hierboven vertellen heb ik niets aan toe te voegen , alleen wil ik nog iets vermelden dat nogal eens durft vergeten te worden en dat zij die zogezegde lassen die de fabrikant aanbrengt en ook dienen om de plaats van het te plaatsen stuk aan te duiden (rode pijlen). Als je het stuk niet plaatst wrijf ze gewoon voorzichtig weg. Indien je ze toch laat staan kan je er eventueel een stukje van het te plaatsen rek , metaal or whatever..... opplaatsen zodanig dat je de indruk krijgt dat het stuk eraf geschoten of eventueel verwijderd is met een snijbrander.



Tzijn maar details é Erwin , maar toch het vermelden waard want laat je ze staan dan word er op gelet .
 
Merci iedereen voor de tips en motivatie, ik ben gemotiveerder dan ooit!:8 Nee, dit model is een goeie leerschool. Misschien was de wintercamo niet zo'n goed idee om mee te starten, ik weet het niet:06: maar in ieder geval zit'k hier ineens ook op het juiste forum! Ik zie al uit naar Lier :wink1:

Grtzzz Erwin.
 
Als je de roest en de olievlekken met olieverf hebt gedaan, kan je zeker nog corrigeren.
Gebruik een schoon penseel of een oorstokje, bevochtigd met een weinig white spirit.

Hiermee kan je gedeeltelijk of zelfs helemaal de wash weghalen, of op z'n minst verzachten, zodat je wat kan aanpassen.

Dit werkt ook met Humbroll of Revell enamel, maar met olieverf heb je nog meer tijd.
 
Btw, ik zie dat je in Schoten woont...Misschien zijn we wel buren.
Ik woon achter "Den Aldi", vlak bij Schotenvaart.
 
Dan wonen wij idd ni ver van elkaar, ik woon over de vaart in de Seringenlaan. Dat is in totaal een paar 100m dus :wavey:
Grtz, Erwin.
 
Zo zie je maar voor wat een forum allemaal goed is, hier kom je de buren nog eens tegen. :D:D:D;)
 
Als je hier niet geholpen wordt, nergens denk ik. Ik beschouw dit forum als mijn thuisstek (ook al zit ik op Kitmaker aan -/+ 7000 posts).
 
Ik ben niet thuis in het militaire modelbouwwerk.
Nu ben ik van zin om na m'n RC schip ook een tank te maken (waarschijnlijk schaal 1/16) en als ik een resultaat kan bereiken dat een beetje in de buurt komt van u eerste model hier dan teken ik daar direct voor.
M.a.w. vind ik u model zeer geslaagd ;)

Ik zou het in ieder geval niet opnieuw spuiten hoor!
 
Kijk goed naar deze tekst...Ontspan je...

Je voelt je slaperig worden....kijk...slaap....slaap....

Je bent nu een volleerd militair modelbouwer.

Als ik met m'n vingers knip word je wakker en wil je alleen nog militaire onderwerpen bouwen...En je kent alle kneepjes en trukjes van het vak.

Als wij een vraag stellen antwoord je meteen en geef je al je geheimen bloot...

Voila, zal wel lukken, denk ik.
 
Wauw, dit is hier een echt familie modelbouwers ! Ik zou zeggen kom erbij het is hier gezellig. Tot vorig jaar nog reed ikzelf BK 1/10 onroad electro, dat was ook tof maar qua investering en kilometers afleggen om naar al die circuits te rijden is dit veel ontspannender en vooral billiger! En ik was ook wat onzeker over de voldoening, maar geloof mij als ge zelf content zijt over u modelletje dan geeft da bij meer voldoening tegenover ik vroeger gefrustreerd naar huis reed omdat ik weeral te veel zenuwen had en de rest ni kon volgen!:D
Amai wa ne uitleg, ik wou gewoon maar zeggen dat modelbouw tof is!:wiggle:

Dit alles terzijde nog een vraagske: ik heb alles zo goed als klaar, maar moet er over alles nog een matte vernislaag of is dit niet nodig?

Grtz, Erwin.
 
Da's een beetje eigen keuze en niet zonder risico.
Soms kan het gebeuren dat een vernislaag je kleuren wat "aantast", vooral als je met pigmenten hebt gewerkt.

Als je niet van plan bent om je model dikwijls te hanteren is het niet noodzakelijk.
Denk er wel aan dat, als je je model tentoonstelt, er stof op valt.
Wil je dat stof er af krijgen, is de kans ook groot dat je je pigmenten er mee weghaalt.
Dan helpt een vernislaagje natuurlijk ook.

Een aantal belangrijke zaken om in het oog te houden:
-Zorg dat je model VOLLEDIG droog is (de verf moet echt zijn uitgehard), en dit kan bv met olieverf wel een aantal weken duren.
-Kies een vernis die niet in de clinch gaat met je andere verf. (uittesten is de boodschap)
-Meerdere hele dunne laagjes zijn veel beter dan 1 of 2 dikkere.

Ikzelf gebruik vernis van Talens:
talens.jpg


Kan zowel op Enamel, Acryl en Olieverf gebruikt worden, en wordt erg mat.
Je kan hem vinden bij bv Lucas Creative ( http://www.lucascreativ.be/nl-BE/Schoten.aspx )

Is niet zo ver voor ons, Schotenaren.

OPGEPAST! Dit is mijn mening/voorkeur.
Er zijn zeker nog andere mensen hier die er veel meer vanaf weten dan ik.

Je zal stilaan wel ontdekken dat iedereen zijn eigen werkwijze en tools en zo heeft, en dat je zelf op den duur ook je eigen ding gaat doen.
Hier komt het artistieke/unieke van onze hobby om het hoekje loeren.

Veel plezier nog
 
Da ziet er gemakkelijk uit in zo'n spuitbus. Maar ik was ni content, dus ben ik nog een heleboel aan't aanpassen. En ondertussen (heb nu toch tijd genoeg) ben ik aan een simpel diorama begonnen, om een beetje in de wintersfeer te komen;-).
 
Photobucket

Zo te zien werken de afbeeldingen terug:nowink:. Tijd voor foto's! Aangezien mijn geringe ervaring weet ik niet waar te stoppen, dus zou ik het hier willen bij laten.
p1020963.jpg
[/URL][/IMG]
p1020966j.jpg
[/URL][/IMG]
p1020968v.jpg
[/URL][/IMG]
p1020969m.jpg
[/URL][/IMG]
p1020970.jpg
[/URL][/IMG]
 
Die smeltsneeuw heb je heel goed getroffen, het zandgedeelte lijkt ook goed nat, en het staludje achter je tank is goed gevonden. Enkel de uiteenlopende kleuren op je stenen zou ik persoonlijk nog wat naar mekaar trekken. Aan het niveau van afwerking kan je alvast zien dat dit veel belooft voor de toekomst ! Straks op naar de volgende !
 
Ik wou dat ik dit aandurfde.
Ik wil al geruime tijd een wintercamo/dio uitproberen, maar ik ben een beetje bang om de boel te verknoeien.

Je diorama ziet er schitterend uit, en dat voor een eerste keer.
 
Gewoon aan beginnen, zo'n (simpel)winterdiorama valt wel mee. Maar een goeie wintercamo da is wa anders, ik heb mij daar ook aan mispakt. Het lijkt simpel maar da is het zeker niet. Daarom heb ik het ook zo gelaten, omdat zulke wintercamo toch enige ervaring vereist. Mijn volgend stukje zal dan ook iets basics worden. Da lijkt mij verstandelijker:$.
Grtzzz, Erwin.
 
Zeer mooi Erwin! Daar mag je erg trots op zijn ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan