Hoofdsponsor

1/64 US Rattlesnake, maar dan iets anders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben al weer druk bezig, de kiel is aangepast, de nokken moeten alleen nog ingezaagd worden, de mal is weer uitgetekend, en kan geplakt worden, dan die uitzagen en de nokken zagen, dan kan ik gewoon weer verder. Beetje achterstand, maar niet onoverwinbaar
 
Zo, even wat foto's gemaakt en nu even met kapot geschuurde vingers een paar woorden typen

Ik heb de kiel korter gemaakt,
de lat waar de spanten opkomen opnieuw gemaakt incl, de nieuwe maatvoering.
Ik heb de voorsteven gemaakt en aan de kiel gezet
Heb de mal opnieuw uitgetekend en gezaagd
Ben bezig het papier van de spanten te schuren (ik lijm ze dus nooit meer met iets anders vast dan rubber cement
En, ik heb er inmiddels alweer geplaatst

En nu voor de minder leesgrage mensen.................foto's

rattlespantnieuw1.jpg

rattlespantnieuw.jpg
 
Even aan het schuren geweest (en gelijk maar weer wat spanten gelijmd ivm gebroken zijn tijdens het schuren)

Er komt nu lijn in, als de lijm gedroogd is wil ik eens gaan kijken of de berghouten er op willen op een beetje nette manier

spantschuur.jpg

spantschuur1.jpg

spantschuur2.jpg
 
begint er goed uit te zien bertus.

aan de kiel zijkant zie ik dat er nog een beetje werk aan is ,de spanten sitten niet helemaal gelijk van hoogte.

maar mischien eerst dat berghout dan is alles tog een heel stuk steviger.

het ziet er anders heel goed uit
 
Ik heb het eerste groffe schuurwerk nu even gedaan (beetje ejzelf kribelen heet dat :) ), bij de kiel moet idd nog wel het een en ander gebeuren



[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit terug open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan