Hoofdsponsor

1/35 Jeep WILLYS MB 1/4-Ton 4x4 Truck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Jim

learning by doing
Registered
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
421
Gelijk dan maar een begin gemaakt, een Jeep WILLYS MB 1/4-Ton 4x4 Truck.

Als eerste de inhoud van de doos

PA180018Medium.png

de onderdelen voor het chassis en de motor los geknipt met een tangetje en al gelijk in de fout gegaan de motor al op het chassis gelijmd zonder te verven :$
is toch nog goed gekomen een grondlaag gezet met de airbruch en de motor interial green geverfd.

PA180019Medium.png

de achteras en de vooras gelijmd op de terug kaal gekrabde lijmpunten

PA180021Medium.png

verder in de grondverf gezet de motor beschermd met papier

PA180022Medium.png

nog wat bijgewerkt met dit resultaat voorlopig

PA180023Medium.png
 
Laatst bewerkt:
Dit is absoluut geen gedateerde kit, er is iets erg leuks van te maken. En daar ben je alvast mee bezig !
 
Leuk, een jeep, en fotokes...veel fotokes.

Ziet er niet verkeerd uit.
Misschien de motor een wash geven om hem wat gebruikter te laten ogen. (da's geen correct Nederlands, maar ja)

Neem wat zwarte en bruine olieverf of enamel van Humbrol of Revell, verdunnen met veel White Spirit (meer dan 50%) en smeer daar de motor mee in.
Een kwartiertje laten drogen, en dan met een stukje stof en/of een wattenstaafje het meeste terug weghalen. Tara! Klaar.

Hou er wel rekening mee dat dit een hele tijd nodig heeft om volledig te drogen.

Enjoy
 
Aangezien ge de motor schilderd (spuit ) vermoed ik dat ge de motor kap zal openzetten , niet ?
Indien het een afgeleefd model zal worden ,zal de kleur van de motor al eerder naar de zwartere kant uitgaan (Olieresten enz...)

oeps Koekie heeft hier juist hetzelfde gezet terwijl ik aan het typen was :$
 
Aangezien ge de motor schilderd (spuit ) vermoed ik dat ge de motor kap zal openzetten , niet ?
Indien het een afgeleefd model zal worden ,zal de kleur van de motor al eerder naar de zwartere kant uitgaan (Olieresten enz...)

oeps Koekie heeft hier juist hetzelfde gezet terwijl ik aan het typen was :$

Allemaal het werk van The Big Giant Head !
 
Niet te snel he mannen, moet de "olive drap" (vind ik een leuke naam voor die verf kleur) :) er nog opzetten en men heeft mij verteld voor een wash eerst een laagje glans vernis aanbrengen.
De motorkap gaat inderdaad open blijven.
"rare jongens die militaire voertuig bouwers" :D :D :D
 
Laatst bewerkt:
Glans vernis is niet echt nodig; satiné is ook goed, maar iets dat de originele verf beschermd en de poriën tussen de matte verf opvult is steeds welkom.
Je kan evengoed Klir of Future gebruiken; een vloer reinigings- en beschermingsproduct van Johnson.
Indien je niet met olieverf washes wil werken kan je altijd de MIG kant en klare Dark Wash gebruiken.
 
@ Erwin : Helaas heb je geen satin vernis van Tamiya, wel van andere merken. Maar onlangs heb ik een vriend van mij zijn model naar de vaantjes zien helpen door verschillende merken door elkaar te gebruiken.
Allez , ik heb al altijd een beetje vrees gehad om verschllende merken door elkaar te gebruiken. In de boekskes geen probleem é , maar in werkelijkheid........
Ik zeg niet dat het niet kan of niet mag.
Ik spreek wel van verven ,niet van mig-produkten of washes.

Nu matte en blinkende vernis mengen geeft ook satin. En blinkende vernis in matte verf doen geeft een typische pantserglans aan je verf. Want pantsers en andere mil. voertuigen uit WO II zijn niet echt mat maar hebben die soort satinglans . Vind ik.
 
Ja Big Jim je bent al goed van start gegaan zie ik. Moest je zelf een wash maken met olieverf een white spirit zou ik toch 80 a 90 % verdunnen zodat je niet meteen te donker uit komt
en misschien eens testen op een stukje gespoten scrap zodat je ziet welk effect het geeft. Allee ge ziet maar ;)
 
Hoy de mannen, ik heb vergeten te vertellen dat ik Model Air en Model Color gebruik, dit is een verf op waterbasis en ruikt bijna niet en is snel droog. Ik ga morgen nog wat kleuren bij halen die ik nog mis. Dus vandaag geen update :(
 
Misschien de motor een wash geven om hem wat gebruikter te laten ogen. (da's geen correct Nederlands, maar ja)
Neem wat zwarte en bruine olieverf of enamel van Humbrol of Revell, verdunnen met veel White Spirit (meer dan 50%) en smeer daar de motor mee in.
Een kwartiertje laten drogen, en dan met een stukje stof en/of een wattenstaafje het meeste terug weghalen. Tara! Klaar.
Hou er wel rekening mee dat dit een hele tijd nodig heeft om volledig te drogen.Enjoy

Moest je zelf een wash maken met olieverf een white spirit zou ik toch 80 a 90 % verdunnen zodat je niet meteen te donker uit komt
en misschien eens testen op een stukje gespoten scrap zodat je ziet welk effect het geeft.

dat zijn nu eens de tips die bruikbaar zijn zie
 
Verdun je je model color met water? :unsure:
Ik deed dat in het begin ook maar ben daar vanaf gestapt. ik verdun nu met de AB cleaner van vallejo.
Het klinkt misschien raar maar het spuit wel lekker de nozzle verstopt niet zo snel. :nowink:
Ik verdun model air ook nog iets namelijk 3 delen verf op 1 deel verdunner
en model color 3 delen verf op 8 delen verdunner.
Ge moet dat maar wat uittesten en aanpassen naar je eigen gevoel :)
 
Verdun je je model color met water?
Ik spuit nu met Model Air rechtstreeks uit het flesje, gaat goed maar inderdaad de nozzle verstopt regelmatig deze kuis ik dan regelmatig met een nat oorstokje. Met Model Color heb ik nog niet gespoten maar uw tip ga ik zeker eens uittesten.
 
??

Auto...

Wel een leuke moet ik zeggen. Ik heb er geen verstand van, maar ik kijk wel mee...
 
Jeep Rik, ik heb er ook niet veel verstand van maar dit lijkt mij ook leuk om te doen houtsnuivers willen ook eens aan de lijm snuiven. De houtbouw ligt toch even stil en dit doe ik om ervaring op te doen voor een :s later project. :s
 
:ph34r: Geheim Rik, zeer geheim maar als je wat rond zoekt op ons forum kom je er wel achter :ph34r: :D :D :D
 
Verdun je je model color met water? :unsure:
Ik deed dat in het begin ook maar ben daar vanaf gestapt. ik verdun nu met de AB cleaner van vallejo.
Het klinkt misschien raar maar het spuit wel lekker de nozzle verstopt niet zo snel. :nowink:
Ik verdun model air ook nog iets namelijk 3 delen verf op 1 deel verdunner
en model color 3 delen verf op 8 delen verdunner.
Ge moet dat maar wat uittesten en aanpassen naar je eigen gevoel :)

Dit is een tip on te testen en onthouden.
 
En de grote flessen AB cleaner zijn uitgerust met een druppelaar dus het kan maar zo gemakkelijk zijn. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan