Hoofdsponsor

1/35 Jeep WILLYS MB 1/4-Ton 4x4 Truck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
toch nog een foto gemaakt waar de wash nog beter zichtbaar is

PB100001Medium.png
 
Deze foto's geven het model de aandacht die het verdient. De kleuren komen meer uit en je ziet inderdaad de washes !
 
Op je foto zie ik een wielnaaf die blijkbaar is verplaatst (op de vorige foto's zat ze wel in het midden)
pb100001medium.jpg


En op de Jerrycan zit een naad, die zou ik dit keer laten zitten, maar volgende keer zeker op letten.

Nu zien we inderdaad je wash verschijnen, als je nu de hele boel nog een lichte drybrush geeft, komt alles nog meer tot leven.
Gebruik hiervoor, om te beginnen, een iets lichtere versie van je basiskleur.
Indien nodig ga je er nog eens over met nog een lichtere...tot je tevreden bent met het resultaat.

De banden zou ik ook een drybrush geven, maar dan met grijs/bruin.
Ook hier weer donker beginnen en langzaam opbouwen met een lichtere tint.
 
Hey koekie,
Op je foto zie ik een wielnaaf die blijkbaar is verplaatst
dit is gezichts bedrog op de foto, de wieltjes bestaan maar uit twee delen nl voor en achterkant.
En op de Jerrycan zit een naad
dit is geen gezichts bedrog, eigenlijk had ik er geen erg in maar nu dat ge het zegt kon ik die beter weg schuren alhoewel in een echte jerrycan zit ook een naad, maar hier past die niet.
 
Laatst bewerkt:
"dit is geen gezichts bedrog, eigenlijk had ik er geen erg in maar nu dat ge het zegt kon ik die eigenlijk beter weg schuren alhoewel in een echte jerrycan zit ook een naad, maar hier past die eigenlijk niet."

Geen probleem toch Jim, gewoon met een tandenstoker voorzien van een stukje schuurpapier even bijwerken en herschilderen.
 
Oeps een tandenstoker voorzien van een stukje schuurpapier, dat wil ik wel eens proberen. :34:
Hier is wel elke dag iets bij te leren :)
 
Laatst bewerkt:
Je lijmt gewoon een dun stripje schuurpapier met superlijm op de flank van een tandenstoker en je snijdt het papier even bij. Als je puntje papier dan afgesleten geraakt kan je met je scalpel handig het puntje wegsnijden zodat je weer verder kan !
 
Dus als ik goed begrijp over de gehele lengte van de tandenstoker.
 
Nee best niet, pakweg op een derde van de tandenstoker.
 
Ik zou er toch nog eerst een bijkomende wash op leggen, brengt de details toch nog iets meer naar voor.
Doe er nog een extra wash bij aan de binnenzijde, dat heeft altijd een meer gebruikt uiterlijk en mag dus iets donkerder zijn. De soldaten kuisten hun schoenen niet af voordat ze instapten in een jeep dus er mag ook wat gedroogde aarde of stof aan de binnenzijde zitten.
 
Hey Big jim je wash ziet er al beter uit maar ik zou ook nog een bijkomende wash doen zoals erwin zegt.
En als ge dan gaat drybrushen gaan de details er heel mooi uitkomen.
Voor het drybrushen je basiskleur iets lichter maken maar niet met wit, gebruik liever vleeskleur (skintone) dat geeft een zachter effect
dan met wit wat volgens mij toch te hard overkomt, en dan naar believen nog eens herhalen met nog een lichtere tint maar dit dan echt op de
randen en hoogst gelegen delen.

Voor die naad in de jerrycan hebt ge al een mooie uitleg gekregen van GUnit. ;)
 
Aan de jerrycan de naad weggewerkt, en daarna wat met modder gespeeld. Modder gemaakt van zaagmeel, houtlijm en water op kleur gebracht met bruintinten. Dan even mijn hart vast gehouden en in gedachte al een nieuwe jeep aan het kopen :worried: al bij al is het nog mee gevallen :wacko: kijk zelf maar eens. Ik heb ook de kussens een drybruch gegeven met Humbrol 72

PB100002Medium.png

PB100003Medium.png

PB100004Medium.png
 
Komen er nog decals op?
Want anders deze eerst nog aanbrengen voor je verder gaat met washes.
Deze moeten namelijk mee gedaan worden hé.
Een vuile (nu ja wat is vuil) jeep met propere sterren en andere aanduidingen, dat kan niet zene.
Verder een mooi Willy'sje geworden.

Erik.
 
Hallo Erik, goed dat je het zegt, in al mijn enthousiasme om mijn Jeep vuil te krijgen zou ik dit zeker vergeten zijn. Thanks
 
Jo de mannen, vandaag de decals geplaatst zoals Erik opmerkte, want ik was die zogoed als vergeten :$ maar nu heb ik een vraag: ik heb hier "DECALSETTING strong version" staan maar ik weet niet goed wanneer en hoe ik dit moet gebruiken :worried: als dank reeds enkele -foto- kes

PB140011Medium.png

PB140012Medium.png
 
Zo te zien zitten je decals er goed op.
Decal producten zoals set & sol zorgen ervoor dat je decals op een oneven ondergrond lekker strak de contouren volgen.
Dit is volgens mij hier niet nodig.
De producten maken je decal zacht en "trekken" ze als het ware tegen het model.

Voor zover ik er iets van ken tenminste.

Nu zou er je toch nog even (als je decals volledig droog zijn) met een lichte wash overheen moeten gaan, anders zien ze er te nieuw uit.

Jeep wordt mooi he.
 
Hey koekie, volgens een collega bouwer moet ik die decals gewoon aanstippen met Decalsetting en dan trekken ze inderdaad lekker strak. Is bij deze gebeurd. Vervolgens heb ik al de kleine atributen op de jeep gelijmd en nu laat ik hem drogen tot morgen, dan ga ik nog een laagje vernis zetten en dan een wash er over. Chippen weet ik nog niet, ben er een beetje bang voor, afin we zullen wel zien. Ik vind hen nu eigenlijk al mooi.
 
Als jij hem goed vind, moet je hem zo laten Jim. Ge hebt nu al een mooi model.
Met een volgend model kan je dan eventueel weer eens een stapje verder gaan. Zo bouw je geleidelijk voort, want als je alles in één keer wil doen, kan dat nogal overweldigend overkomen zo van het lukt niet ,het gaat niet........ met als gevolg dat de boel aan de kant gezet word en de boeken dicht gedaan worden. Ik ken 2 zulke bouwers......
 
Als jij hem goed vind, moet je hem zo laten Jim. Ge hebt nu al een mooi model.
Met een volgend model kan je dan eventueel weer eens een stapje verder gaan. Zo bouw je geleidelijk voort, want als je alles in één keer wil doen, kan dat nogal overweldigend overkomen zo van het lukt niet ,het gaat niet........ met als gevolg dat de boel aan de kant gezet word en de boeken dicht gedaan worden. Ik ken 2 zulke bouwers......

Helemaal mee eens !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan