Hoofdsponsor

1/35 Jeep WILLYS MB 1/4-Ton 4x4 Truck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
^^ ^^ Bedankt Djs voor de tips morgen ga ik dit uitgebreid testen, ben juist terug van verf kopen.
 
vandaag nog wat verder gedaan, bijnader inzien de bladveren vergeten te plaatsen is bij deze rechtgezet

PA190024Medium.png

het monteren van het koetswerk, dat zijn :angry: verdomd kleine onderdelen

PA190025Medium.png

het koetswerk en het onderstel in olive drap gespoten, ik heb met de tip van DJs rekening gehouden en Model Air verdund met airbruch cleaner dat werk prima nu kunt ge een lange tijd doorspuiten zonder dat de nozzle verstopt.

PA210026Medium.png

een zicht op nog enkele van die kleine onderdelen

PA210028Medium.png

het koetswerk en het onderstel op elkaar geplaatst

PA210027Medium.png

PA210030Medium.png

zo dat was het voor vandaag, het is plezant om te doen maar die onderdelen zijn toch ver........ klein :O:O
 
Laatst bewerkt:
De foto's zien er een beetje belabberd :$ uit daarom nog een nieuwe foto geplaatst.


PA210031Medium.png

oef ^^ deze is iets beter
 
Ziet er niet slecht uit.
Kan het zijn dat ik hier en daar wat lijmsporen zie? (rechtsboven dashboard)

Als dit nog niet is gespoten kan je dat alsnog wegwerken met een fijn schuurpapiertje of zo.

Het is me niet helemaal duidelijk wat er al wel of niet in de verf staat, je verfkleur lijkt erg op de kleur van de plastiek. (op de foto's toch)

Enne, kleine onderdeeltjes zeg je?
Ga dan maar eens naar Gunit z'n Comet kijken...Maar ja, G is ook nie iedereen.

Ik blijf volgen.
 
Kan het zijn dat ik hier en daar wat lijmsporen zie? (rechtsboven dashboard)

inderdaad een lijmspoor, ik ga de verf tot morgen laten uitharden en dan lichtjes schuren en opnieuw verven.
Alles op de foto's is geverfd is, maar er ergens iets mis gegaan bij het maken van de foto's, volgens mij de witte achtergrond en een bijkomende verlichting die ik anders niet gebruik. Voor plastiek bouw heb ik veel meer licht nodig dan voor houtbouw.
 
Als je een klein statiefje hebt, kan dat veel helpen.
Als je dan ook nog de sluitertijd van je toestel kan verhogen, nog een voordeel.
Op die manier kan je foto's maken met weinig licht en zeker nooit de flits gebruiken.

Een witte achtergrond is eigenlijk het beste om zo de kleuren natuurlijk te laten overkomen.
 
Goed dat je de kleur van het koetswerk zo licht gehouden hebt, met te donker olive drab hadden je washes het geheel te donker gemaakt. Goeie start dus.
 
Dat ziet er toch goed uit en dat voor je eerste plastic kit. Had de lijmspoor ook opgemerkt maar zag dat je al op de hoogte bent.
En Big Jim voor de kleine onderdeeltjes gebruiken veel van ons een optivizer.
En tof om te lezen dat je tevreden bent met de tip over de AB verf. :)
Goe bezig zou ik zeggen ;)
 
En tof om te lezen dat je tevreden bent met de tip over de AB verf.
daar doen we het ook voor tips geven aan iedereen die het wil weten, en onze kennis doorgeven, dat is ook een van de bedoelingen van dit forum.
Er gaat per dag meer kennis verloren dan wij allemaal samen ooit in ons leven kunnen vergaren. Denk maar eens aan de piramides, stonehenge , hoefsmid
en ieder van ons kan er nog zo enkele bedenken. Bij deze is onze hobby toch al veilig gesteld.:wow: en dat allemaal in een adem ^^ ^^ ^^
 
Vandaag nog wat verder gedaan en wat details in de verf gezet, en op aanraden van Koekie wat geexperimenteerd met mijn fototoestel.
Met deze foto's als resultaat.

PA230035Medium.png

PA230036Medium.png

de kleur is in werkelijkheid iets donkerder, zowat als de foto van het onderstel, maar de instellingen van mijn fototoestel zijn te beperkt om dit goed te krijgen.
 
het onderstel en koetswerk samengevoegd

PA230037Medium.png
 
Laatst bewerkt:
en omdat wij allemaal graag -foto- zien nog eentje met meer details onder de motorkap

PA230038Medium.png
 
Om je foto's nog te verbeteren, probeer eens met indirect licht.
Bv. schijn de lamp die je gebruikt (waarschijnlijk je hobby/bureaulamp) op een wit stuk papier boven je werkstuk, of gebruik twee stukken papiertape van ong 3cm breed, en plak die in een kruis over het centrum van je lamp (opgepast dat je de lamp niet raakt)

In beide gevallen zal je niet veel licht verliezen, maar je krijgt veel minder schaduwen.
 
weer een beetje verder gedaan de zeteltjes het venster en de motorkap eerst een grondlaag gegeven en daarna gespoten met olive drap.
De zitkussens met de hand in kanvas kleur geverfd.

PA240041Medium.png

alles op zijn plaats gezet en weer -foto- genomen

PA240042Medium.png

soms lukken de foto's goed andere keren zijn ze iets minder maar we hebben -foto- :) :) :)
 
Ziet er mooi uit. Gebruik je referentie materiaal of maak je hem volledig volgens het bouwplan?
 
Goe bezig Jim.

Als je er lol in hebt, ben je al een heel eind op weg, en zo te zien zit dat wel snor.

En bij mij lukken de foto's ook niet elke keer, soms maak ik wel 20 foto's van hetzelfde onderwerp en kan ik er uiteindelijk maar een paar gebruiken.
Maar we zijn modelbouwers en geen fotografen he, da's een andere hobby.
 
Als je er lol in hebt, ben je al een heel eind op weg, en zo te zien zit dat wel snor.

en of ik er lol in heb, het is heel leuk om te doen :D:D

foto's maken is iets minder maar we doen ons best
 
Jim, ik raad je aan om even een paar referentiefoto's na te kijken mbt. het gereedschap opzij. Hier moeten nog tiedowns op, ze werden in de kit niet meegeleverd, maar je kan ze makkelijk zelf even snijden uit die metalen wijnfleshoedjes.
 
je kan ze makkelijk zelf even snijden uit die metalen wijnfleshoedjes

Die riempjes zijn inderdaad te zien op de ref foto's ( maar 1 probleem ik drink geen wijn zal morgen eens aan de colega's vragen) dan wil ik dit wel eens proberen. Bedankt Guy voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan