Hoofdsponsor

1/72 German-e boat (Airfix 1/72) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
706
schnellboot uit de s klasse,maar door de gealieerden
ook wel e-boats genoemd,namelijk de vijand
deze kit heb ik gekocht in oostende
de romphelften en het dek passen zeer slecht
dus veel opvul en schuurwerk,tot later



 
Amai Yvan, jij gaat er ook als een sneltrein (snelboot?) mee verder.
Heb dat beest hier ook nog liggen dus ik zal deze zeker volgen.
Er bestaan PE sets van White Ensign Models voor deze kit maar deze zal je waarschijnlijk niet gebruiken zeker ?
 
nee erwin maar ga wel PE gebruiken voor mijn schnellboot typ -100 op 1/35 van italeri,
een beestje van 1 meter lengte,dan kom ik wel eens langs om wat raad van onze meester,
tot later
 
Ben zeer benieuwd wat je hiervan gaan maken. Ziet er weer interessant uit.
 
het dek is al redelijk gevuld,voor ik de torpedoos plaats
ga ik alles in een primer spuiten,maar eerst de vensters
beschermen met micro mask,tot later


 
zie er een mooie buid uit

Zelf heb ik deze een tijdje geleden gebouwd voor een viend
dit zijn foto's van het afgewerkt model.





tijdens de bouw is mijn digi. camera gesneuveld waardoor ik geen
foto's kon plaatsen.

veel succes met de verdere bouw

Dikkie dik
 
ferm ,heb deze ook gekocht op 1/35 van italeri,1 meter lengte,ga er binnenkort aan beginnen,ik dacht da ge juist maar harleys bouwde dirk
 
Mooi gedetailleerd moet ik zeggen, valt mij niet eens tegen. Bijna schilder/spuit tijd... :)
 
Ben benieuwd of je het schilderniveau van je vorige project kunt evenaren of overtreffen :)
 
ivan

ik bouw zowat alles,
daar waar ik zin in heb dat bouw ik.
De grote S100 heb ik ook liggen in de bouwstapel maar ik wacht nog op een
extra doosje met de bemanning.
ben ook nog bezig info aan het verzamelen omdat er een flakvierling op het achterdek
moet komen.(de bevestigingssteun)
Heb in Engeland de zeemijnen kunnen kopen in de resin.

grt

Dikkie dik
 
Hey, :D

Yvan, dit lijkt me een prachtige voorloper van de S100.. verdomme die zie ik ook wel zitten, maar ja den tijd he..:wub:
De S100 heb ik ook liggen maar schaal 1/72 met de benodigde PE ervoor, ben nog wat op zoek naar wat ander prularia om erop te leggen, maar da's wel voor later...:$:8
Ge zijt weer goed bezig man, prachtige bouw, ik vermoed gemakkelijk om in een te steken...:unsure:
 
@ rene;afwachten hee het resultaat
@ dik;die zeemijnen zijn ook te koop bij flanders scale models te grembergen
@ swa;de onderdelen op het dek passen goed,de romphelften en dek pasten zeer moeilijk
hierbij het geschut op het achterdek;40 mm bofors
 
Deze heb ik ook nog gebouwd, was ik persoonlijk wel best tevreden over het resultaat, maar helaas vind ik de foto's niet meer terug.
Wel een woordje over enkele aanpassingen die heb destijds heb gedaan aan de hand van het referentiemateriaal.

De "moeilijkste" aanpassing gebeurde aan het stuurhuisje, die in de kit slechts aan bakboord een deur heeft, terwijl het echte exemplaar aan beide kanten een deur had. Dit heb ik destijds met Evergreen styrene recht getrokken.
Een andere aanpassing is het verder naar voor plaatsen van de twee voorste torpedo's (de voorste gaatjes heb ik gebruikt voor de achterkant van de cratle), en het verwijderen van de achterste torpedo's (de echte had 4 torpedo's aan boord : twee in de buizen en twee aan dek).

Makkellijkheidshalve heb ik de raampjes in de patrijspoorten niet aangebracht, om ze zodoende niet te hoeven afplakken, ipv daarvan heb ik destijds na alle spuit- en verweerwerk met behulp van een tandenstoker Kristal Klear aangebracht.
 
voor deze aanpassingen is het helaas al telaat maar toch bedankt danny
 
1_update_02-11-2010_003.JPG

1_update_02-11-2010_005.JPG

het dek raakt stilaan vol,wat primer gezet en dan pre-shadow met green sky,light sea grey,
hull red en andere,fotoos zijn wat donker maar ja een arbeider vertrekt in den donker
en komt thuis in den donker,tot later
 
Tja, Yvan, daar ken ik alles van. Ook ik kom in het donker thuis.. We moeten het er maar mee doen he......

Maar het ziet er allemaal wel weer goed uit....
 
wat een warboel van kleuren yvan :laugh:

dat het goed ga komen twijfel ik :nowink: aan.

en dat werken in den donker is da alemaal zwart werk dan :laugh::laugh:
 
Je hebt weer een rap tempo Yvan, terwijl je als arbeider in de mollentijd zit :) Ken er nog één...
 
Wel opletten waar je roest aan gaat brengen hé, Yvan, want zowel dek als romp waren volledig in hout gemaakt.
 
Wel opletten waar je roest aan gaat brengen hé, Yvan, want zowel dek als romp waren volledig in hout gemaakt.

Dany, met hout beplankt.
Het waren metalen schepen met mahonie beplankt.
Dus er kan wel hier en daar roestvorming geweest zijn ;)

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan