Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
German-e boat (Airfix 1/72) [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 47

Discussie: German-e boat (Airfix 1/72) [DONE]

Standaard German-e boat (Airfix 1/72) [DONE]

schnellboot uit de s klasse,maar door de gealieerden
    ook wel e-boats genoemd,namelijk de vijand
    deze kit heb ik gekocht in oostende
    de romphelften en het dek passen zeer slecht
    dus veel opvul en schuurwerk,tot later

Standaard

Amai Yvan, jij gaat er ook als een sneltrein (snelboot?) mee verder.
    Heb dat beest hier ook nog liggen dus ik zal deze zeker volgen.
    Er bestaan PE sets van White Ensign Models voor deze kit maar deze zal je waarschijnlijk niet gebruiken zeker ?
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

nee erwin maar ga wel PE gebruiken voor mijn schnellboot typ -100 op 1/35 van italeri,
    een beestje van 1 meter lengte,dan kom ik wel eens langs om wat raad van onze meester,
    tot later

Standaard

Ben zeer benieuwd wat je hiervan gaan maken. Ziet er weer interessant uit.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

het dek is al redelijk gevuld,voor ik de torpedoos plaats
    ga ik alles in een primer spuiten,maar eerst de vensters
    beschermen met micro mask,tot later

Standaard

zie er een mooie buid uit

Zelf heb ik deze een tijdje geleden gebouwd voor een viend
    dit zijn foto's van het afgewerkt model.

tijdens de bouw is mijn digi. camera gesneuveld waardoor ik geen
    foto's kon plaatsen.

veel succes met de verdere bouw

Dikkie dik

Standaard

ferm ,heb deze ook gekocht op 1/35 van italeri,1 meter lengte,ga er binnenkort aan beginnen,ik dacht da ge juist maar harleys bouwde dirk

Standaard

Mooi gedetailleerd moet ik zeggen, valt mij niet eens tegen. Bijna schilder/spuit tijd...
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Ben benieuwd of je het schilderniveau van je vorige project kunt evenaren of overtreffen
    Groetjes

René

Standaard

ivan

ik bouw zowat alles,
    daar waar ik zin in heb dat bouw ik.
    De grote S100 heb ik ook liggen in de bouwstapel maar ik wacht nog op een
    extra doosje met de bemanning.
    ben ook nog bezig info aan het verzamelen omdat er een flakvierling op het achterdek
    moet komen.(de bevestigingssteun)
    Heb in Engeland de zeemijnen kunnen kopen in de resin.

grt

Dikkie dik

Standaard

Hey,

Yvan, dit lijkt me een prachtige voorloper van de S100.. ******** die zie ik ook wel zitten, maar ja den tijd he..
    De S100 heb ik ook liggen maar schaal 1/72 met de benodigde PE ervoor, ben nog wat op zoek naar wat ander prularia om erop te leggen, maar da's wel voor later...
    Ge zijt weer goed bezig man, prachtige bouw, ik vermoed gemakkelijk om in een te steken...

Standaard

@ rene;afwachten hee het resultaat
    @ dik;die zeemijnen zijn ook te koop bij flanders scale models te grembergen
    @ swa;de onderdelen op het dek passen goed,de romphelften en dek pasten zeer moeilijk
    hierbij het geschut op het achterdek;40 mm bofors

Standaard

Deze heb ik ook nog gebouwd, was ik persoonlijk wel best tevreden over het resultaat, maar helaas vind ik de foto's niet meer terug.
    Wel een woordje over enkele aanpassingen die heb destijds heb gedaan aan de hand van het referentiemateriaal.

De "moeilijkste" aanpassing gebeurde aan het stuurhuisje, die in de kit slechts aan bakboord een deur heeft, terwijl het echte exemplaar aan beide kanten een deur had. Dit heb ik destijds met Evergreen styrene recht getrokken.
    Een andere aanpassing is het verder naar voor plaatsen van de twee voorste torpedo's (de voorste gaatjes heb ik gebruikt voor de achterkant van de cratle), en het verwijderen van de achterste torpedo's (de echte had 4 torpedo's aan boord : twee in de buizen en twee aan dek).

Makkellijkheidshalve heb ik de raampjes in de patrijspoorten niet aangebracht, om ze zodoende niet te hoeven afplakken, ipv daarvan heb ik destijds na alle spuit- en verweerwerk met behulp van een tandenstoker Kristal Klear aangebracht.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

voor deze aanpassingen is het helaas al telaat maar toch bedankt danny

Standaard

het dek raakt stilaan vol,wat primer gezet en dan pre-shadow met green sky,light sea grey,
    hull red en andere,fotoos zijn wat donker maar ja een arbeider vertrekt in den donker
    en komt thuis in den donker,tot later

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten