Hoofdsponsor

1/144 1/144 X-33 Venture Star van stratosphere models [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,, hier een model dat ook nog lag en gezien ik soms moet wachten op andere spullen om een model af te maken ,, gaan gewoon door met eentje die nog niet klaar is ... dit is ook een beroemd space plane ,,, de X-33 Venture Star
X33Comparison.jpg
srvr%7E2.jpg

,, een soort onbemand space shuttle voor transport doeleinden dat toch nog in een verder gevorderd tot een stop heeft geleid in 2001 ...
ik heb um al een vaker gemaakt maar in een kleinere schaal ... deze is vrij groot ...
de payload bay heb ik er zelf in gemaakt ... een niet al te moeilijk resin model met niet zoveel onderdelen ...

373891378.jpg


Dit type shuttle had ook een andere raket motor de Aerospike engine , een concept voor meer vermogen en zuiniger raket motor het verschil liep al op naar zo,n 25 t/m 30 % dan en gewone verbandings motor ,,

697px-Aerospikeprinciplediagram.jpg
X33_small.jpg


voor luitje die meer intresse hebben in dit soort modellen kunnen op deze link kijken naar stratosphere model kit,s ... er zitten zeer aparte bij .. http://www.picturetrail.com/sfx/album/listing/user/stratospheremodels

de mijn staat nu in de primer en dat wordt morgen schuuren en schuuren voor het witte erop kan ... en dan alle details ,, ik maak ook nog een klein satelietje.. die vanuit de payload bay de ruimte ingaat zoals op de laatste foto ...zo wordt het geheel op een base

Afbeelding_129%7E5.jpg


Afbeelding_130%7E2.jpg


EC96-43631-3.jpg


Tot zover ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een mooi project. Ik volg jouw topics steeds met veel bewondering. Zowel voor de mooie afwerking, het bouwproces en de interessante uitleg bij elk topic. Knap werk!!!

Christophe
 
veel succes met de verdere bouw van uw project
heb er al verschillende gevolgd in stilte.
van jou werkwijze kan men toch iets opsteken


dikkie dik
 
dankje luitjes ...

Nou hier de eerste kleuren dan ,, eerst wit , een aantal dunne laagjes en toen het afplakken voor de zwarte delen ... het weer zit niet zo mee .. soms regen en dan houd het op ... .maar de achterkant komt in het grijs ,,, dan de motoren , staartvleugels .. , dan is het meeste spuitwerk klaar ...

Afbeelding_185%7E3.jpg
Afbeelding_186%7E5.jpg
Afbeelding_187%7E4.jpg
Afbeelding_188%7E2.jpg
Afbeelding_189%7E5.jpg
Afbeelding_190%7E1.jpg


Tot zover ....
 
Hey Bubble,

De verf zit er weer heel mooi strak op. Welke verf gebruik je ? En is er een reden voor de oranje kleur van primer ?

Groeten

Wet Sellery
 
He pascal ,,, nee dat is de resin behuizing .... mooi kleurtje he ... ik gebruik meestal autolak ...
 
Vandaag was het mooier weer en toen alle kleuren erop aangebracht ,,, en details ... kleine buisje in laadruimte aangebracht voor de kleine sateliet , toen de messing buis in het model aangebracht en toen op de voet geplaats ... ik heb een dun laagje clear coat aangebracht ,en nu is het even wachten voor de decals er zijn , die dan erop plaatsen en dan de final aflak ...

Afbeelding_205%7E5.jpg
Afbeelding_207%7E6.jpg
Afbeelding_210%7E4.jpg
Afbeelding_212%7E2.jpg
Afbeelding_214%7E5.jpg
Afbeelding_216%7E3.jpg


Afbeelding_220%7E3.jpg
Afbeelding_225%7E3.jpg
Afbeelding_224%7E2.jpg
Afbeelding_222%7E2.jpg


Tot zover ................. tot de laatste foto,s
 
Op de neus, hoe heb je die gouden rand gemaakt? Met een stift?
 
nee niet met de stift Furioza .. men pakt een papier snijder , stukje A4 dark gold bare metal foil , snijdt een reepje van 1,5 mm en leg um erom heen ,, het geeft een iets dikkere uitstraling .
 
Ik vond het al zo strak er omheen zitten. En idd de dikte is te zien.

Ga je daar nog een lak overheen aanbrengen?
 
Hoe krijg jij je spuitwerk zo perfect? Niet het minste stofdeeltje of onnauwkeurigheid. En dan de overgang tss zwart en wit zo strak!!!
Het lijkt precies "gephotoshoped" ^^
 
goed afplakken Christophe ,, en die is niet al te moeilijk met dit model met contouren .. soms is het afplakken een pens werk voor een shot verf ... van 2 seconden ... en dan verf niet laten opdrogen ... net voor ie droog is de masking taper voorzichtig verwijderen ..
 
Nou dit projeckt is ook ten einde laatste decals erop ,morgen alleen een lak laagje op de base ... er is een heel klein satelietje dat de laadruimte uitkomt ,,,
maar kortom een leuke kit ,,, maar hoofzakelijk meer paint werk ... dan bouwen ...

Afbeelding_072%7E6.jpg
Afbeelding_073%7E4.jpg
Afbeelding_074%7E7.jpg
Afbeelding_075%7E6.jpg
Afbeelding_076%7E7.jpg
Afbeelding_077%7E5.jpg
Afbeelding_078%7E8.jpg
Afbeelding_079%7E3.jpg
Afbeelding_081%7E7.jpg
Afbeelding_080%7E6.jpg
Afbeelding_082%7E5.jpg


Tot zover projeckt ten einde ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan