Hoofdsponsor

1/72 8,8 cm Flak 36 + Sd Kfz 9 "Famo" (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mad ice , moest gisteren vroeg weg uit de club en ja net kom je toe .......... . jammer had je topic ook wel eens live willen zien
maar dat komt messchien nog wel


tom
 
Tijd voor een update!

Ondertussen is de Famo van een laagje matte vernis voorzien omdat er hier en daar nog wat blinkende vlekjes zichtbaar waren. Hierop werd ik gewezen tijdens mijn eerste bouwavond bij de RMV'ers. En terecht! De blinkende vlekjes hier en daar waren het gevolg van het gebruiken van sols plus als glansvernis. Nooit raak ik nog zo'n spul aan, het is ondertussen verbannen naar de keukenkast waar het thuishoort!!!

Enkele pics van de verder af te werken Famo + Flak:

1_DSC05369.JPG


1_DSC05368.JPG


1_DSC05367.JPG


Ondertussen heb ik de Famo reeds voorzien van zijn wielen. Hierop worden dan de tracks bevestigd volgens de "méthode de la Famo" (zie famo zijn sneeuwruimer-topic). Hier volgen enkele pics van dit werkje. Weinig woorden, de pics zeggen genoeg. Shoot!

1_DSC05357.JPG


1_DSC05358.JPG


1_DSC05359.JPG


1_DSC05360.JPG


1_DSC05362.JPG


Na een nachtje drogen:

1_DSC05363.JPG


1_DSC05364.JPG


De tracks kunnen er makkelijk worden afgehaald. Ze zijn nu klaar voor een zeepbadje, spuitsessie en verwering.

Et voila! A la prochaine!
 
Zeer mooi gewerkt, en zeer fijn geschilderd...

Man, ik wil deze ook eens maken :8
 
Er ie een beetje werk aan ,maar het resultaat is in orde .
 
je hebt een mooie resultaat bereikt met je tracks ( zijn dit de mee geleverde tracks in de doos : zien er zeer goed uit voor zo'n schaal )


tom
 
@ tom: dit zijn de tracks uit de kit. Maar mocht Friul met metalen tracks op 1/72 afkomen, dan hoor je mij niet klagen!
 
De tracks op 1/72 zijn meestal een ramp, en de enige set die ik ken zijn van het merk MACO:
Kit 72102 - (Standard-, Ost- and Winterkette) Tracks for PzKpfWg III/IV - (conversion set)

Verder weet ik dat er PE set(s?) bestaan, maar eerlijk gezegd zit daar weinig diepte in....
 
De Flak 88 is ondertussen volledig afgewerkt. Volgende MIG-pigmenten werden gebruikt: europe dust, dark mud, dry mud. Vallejo-pigmenten: natural siena, burnt siena.

Pics:

1_DSC05370.JPG


1_DSC05371.JPG


1_DSC05372.JPG


1_DSC05375.JPG


1_DSC05377.JPG


1_DSC05379.JPG


1_DSC05380.JPG
 
Hoi Mad ice, schiet een tiental mooie plaatjes en bezorg ze me, dan kan ik ze plaatsen in de rubriek Afgewerkt ! Dank !
 
@ Gunit: Ik zal hier nog mee wachten, het is de bedoeling dat de Famo er nog voor komt. Eéns dat alles af is en mooi op een vignette staat, zal ik wat eindfoto's maken in daglicht om dan in de rubriek afgewerkt te plaatsen.
 
De acht-acht ziet er overtuigend mooi uit.

Ben wel benieuwd naar het volledige plaatje...
Is er nog veel werk aan de Famo?

En zoals GUnit shreef,als hij af is, stuur een tiental pics naar een mod en ze krijgen een ereplaats ;)
 
zo klein en toch zo mooi ApplausApplausApplaus
 
Heel mooi gedaan !
Heb ook nog eentje op 1/72 liggen
Wel een vraagje van onwetendheid van mezelf : Kunnen de spatborden vuil zien mits die traag reden toen ?
 
@ Ratticus: het is te zien over welke modderige paadjes ze gereden hebben hé. Wanneer ze de Flak van zijn wielen haalden lagen die karren wel naar voor of naar achter gekanteld op de grond. Vandaar de gedroogde modder op de onderkant van de spatborden. En als ge dat niet gelooft zal ik u iets anders wijs maken. hehe, lol.
Neen, twas de eerste keer dat ik met pigmenten gewerkt heb, misschien heb ik een beetje overdreven maar ik vind hem lekker vuil zo. Nu zie je dat de Flak al enkele oorlogsmaanden heeft doorstaan in ruig gebied met veel modder.
 
prchtige updates , ben al benieuwd naar het geheel ervan


tom
 
@ Ratticus: het is te zien over welke modderige paadjes ze gereden hebben hé. Wanneer ze de Flak van zijn wielen haalden lagen die karren wel naar voor of naar achter gekanteld op de grond. Vandaar de gedroogde modder op de onderkant van de spatborden. En als ge dat niet gelooft zal ik u iets anders wijs maken. hehe, lol.
Neen, twas de eerste keer dat ik met pigmenten gewerkt heb, misschien heb ik een beetje overdreven maar ik vind hem lekker vuil zo. Nu zie je dat de Flak al enkele oorlogsmaanden heeft doorstaan in ruig gebied met veel modder.

Ik heb het nog nooit gezien :) Maar het kan inderdaad, geen idee, ik was er toen nog niet ;-)

ik heb me vorig jaar deze gekocht, voor een dio dat ik ooit wil maken.

HAS31138.jpg
 
Kunnen de spatborden vuil zien mits die traag reden toen ?

Als ze in de zomer rond reden op aarde wegen was dat nogal een serieuse stofwolk die de Famo (of andere trekker) trok en dan bekom je zo'n stofferig kanon.....
Als de flak opgesteld stond op stofferige bodem en hij vuurde was dat toch ook een stofwolk die geceeerd werd door de luchtverplaatsing. Ge moet er eens op letten als ge een documentaire ziet en ze zo'n fragment tonen, tis de moeite.
Ze stonden niet altijd te schieten tijdens de winter en in de modder :nowink: ( wintermodellen zijn in de mode deze tijden ;) )
 
Tijd voor nog wat beeldmateriaal van de vorderingen te posten. De tracks werden ondertussen geairbrusht en verweerd met pigmenten. Ook het onderstel, de wielen en het laadruim zijn reeds geweatherd. Nu rest enkel nog het bestuurdersgedeelte. We zijn er bijna, maar nog niet helemaal!!

Pics, shoot!

1_DSC05393.JPG


1_DSC05394.JPG


1_DSC05395.JPG


1_DSC05396.JPG


1_DSC05397.JPG


1_DSC05399.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan