Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno (AL) 1:90 [!F]

  • Onderwerp starter Mr. Mark
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mr. Mark

Guest
Al een tijd terug ben ik begonnen met de San Juan Nepomuceno van Artesania in schaal 1:90

ik zal mijn voortgang tot nu toe kort samenvatten en daarna de nieuwtjes hier posten:

11.JPG

20.JPG

23.JPG

41.JPG

65.JPG

104.JPG

107.JPG

121.JPG

126.JPG

192.JPG

195.JPG


132.JPG

135.JPG

153.JPG

186.JPG



ik maak nu eerst de romp af. de boeg zit bijna dicht. de rest zal nog even op zich laten wachten
 
Dit is weer één van mijn favorieten moet ik zeggen. Mooie kit ook met zeer veel mooie onderdelen.

Ben zeer benieuwd hoe dit gaat vorderen en wens jou ook heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier toe.

Ik zit vooraan met mijn stoeltje... :)
 
mark je hebt het echt wel beet hé...:P:P:P:P...dit is ook weer zo een prachtig schip...en wat je tot hier toe laat zien ,ziet er heel strak uit....ben benieuwt en laat ook innneens weten hoe ver je wilt gaan....dit geeft ook een helemaal andere komentaar of raadgevingen wat betreft je model...kan je al één diing zeggen deze schaal schikt zich voor prachtige detail's aan te brengen ...is maar een hint hoor..:laugh::laugh::laugh:...weer ene voor te volgen ...y love ith...:D:D:D
 
dank je, ik ga mijn best doen. er zit veel ijzeren spul bij de kit wat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken maar zelf ga scratchen, waaronder bijvoorbeeld de geschutspoorten. maar eerst de beplanking af
 
Mooie vooruitzichten Mark.....;););)...ben echt benieuwt....
 
Heel leuk Mark dat je haar hier ook plaatst :)
 
sja, het is gezellig bij de zuiderburen, dus waarom niet :)
 
Mooi schip Mark!
De ronding die je plankjes moeten maken aan het achtersteven lijkt me heel moeilijk.
Veel succes en plezier ermee.- ;)
 
Echt heel leuk schip Mark !
Ga ik echt volgen het ziet er allemaal heel netjes uit !!
succes verder
 
ik probeer zo veel mogelijk metaal te mijden, de spiegel is geen gezicht, maar een vervanging heb ik uit amerika laten komen.
wat ik zo zag is dat al veel beter, maar past het slecht. ik ga het zien.

als het niks is ga ik gewoon lekker scratchen :)
 
rustig aan bouw ik naast de victory ook nog wel eens aan deze
de beplanking is aan de boeg bijna klaar. gaat fantastisch met die schuurmachine (schuurband), het grove werk in elk geval:

hoe het er nu voor staat
199.JPG
 
jaaa, primeurtje
de boeg zit dicht. nou lekker verder werken naar achter
het lijkt een beetje te golven. op het eerste spant zit inderdaad een beetje een knik, maar ik denk dat ik dat er wel uit kan schuren. foto maakt het weer erger zoals gewoonlijk

200.JPG
 
Zo te zien valt dat knikje erg mee en kun je dat er nog wel uitschuren.
Je gebruikt dit gele tube lijm toch niet voor je huidlatten?
 
Dat ziet er strak uit Mark! De overgang van de huidlatten met de kiel vind ik erg netjes gedaan.
 
jawel wim. ik weet dat niemand het hier prettig vind werken, maar ik wel :)
gaat prima
 
jawel wim. ik weet dat niemand het hier prettig vind werken, maar ik wel :)
gaat prima

Dan is het prima toch, ik gebruik het zelf alleen voor alle andere verbindingen dan hout op hout.
 
Moet je straks eens zien als je dit gelakt hebt. komt helemaal goed zie ik.

Blijf je volgen hoor.... :)
 
Ziet er knap uit, hopelijk komt mijn Bounty ook zo goed, de beplanking gaat lekker zie ik, die stukjes op de duimspijkers om je plankjes aan te drukken is een goeie tip die ik misschien ook wel zal uit proberen.

Blijf je volgen ;)
 
Hey Mark,

Fijn dat je ook hier dit prachtige schip toont. De bouw ziet er zeer verzorgd uit, veel succes en plezier met het vervolg.

Groeten

Wet Sellery
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan