Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno (AL) 1:90 [!F]

  • Onderwerp starter Mr. Mark
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer knap gedaan, en een zeer mooi bouwverslag.
 
ik zal toch nog maar eens wat van me laten horen. door verschillende redenen is er niet zoveel werk verricht, maar we gaan rustig verder

de boegspriet zit vast, hij is niet zo hoog, dat is puur vanwege de hoek van de foto
353.JPG


boegbeeld voorop
354.JPG


355.JPG

356.JPG
 
Goed om te zien dat je weer bezig bent geweest Mark.
Het zelfgemaakte boegbeeld komt zo mooi uit.
 
even wat foto's om te laten zien dat we daadwerkelijk weer zijn begonnen

de marsen
357.JPG


de onderdelen voor de grote mast, vers in de olie:
358.JPG
 
toch even terug naar de mars, en dan voornamelijk de railing

het lijkt zo makkelijk, 5 pilaartjes maken, latje erop en klaar... nee dus. het geheel is zo instabiel als het maar kan. De pilaartjes zijn slechts 2 mm breed en nooit volledig haaks of precies even lang...
daar moest dus even een oplossing voor komen

eerst maar eens 5 gaatjes boren in de mars en in de pilaartjes. Meteen aan beide kanten een ijzerdraadje (0,7mm) er in gestoken
359.JPG


de buitenste pilaartjes vastgelijmd en op de plek gehouden door een hulp-railing
360.JPG


de rest geplaatst
361.JPG


dan kan makkelijk de echte railing erop

nou is het ook nog eens lastig om gaatjes te boren die diep genoeg zijn, maar niet zo diep dat je boortje er aan de andere kant weer uit komt
dat heb ik zo maar even opgelost. 2 stukjes afvalhout gepakt, om het boortje heen, en dan heb je precies de afstand over die je mag boren zonder te ver te gaan

362.JPG
 
mooi dat je er weer invliegt mark ;)
de marsen zien er al goed uit hoor

[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit er weer open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan