Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Militair Tiger 1 initial type
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23

Discussie: Tiger 1 initial type

Standaard Tiger 1 initial type

Gezien de eerste upload goed is verlopen hierbij een volgend afgewerkt project. Betreft Dragons Tiger 1 Initial type.
    Ik heb er voor gekozen om heb recht uit de doos te bouwen omdat deze al van het nodige was voorzien. Een aluminium loop, magic tracks en PE.

Verder heb ik er voor gekozen rustig aan te doen met het wheatheren en dergelijke. Beschadigingen heb ik ook tot een minium beperkt omdat mijn inziens onderhoud aan de voertuigen nog hoog in het duitse vaandel stond op dat moment.

Bij vragen en/of opmerkingen hoor ik het graag, want leren kunnen we van elkaar gelukkig.

Een volgende post zal gaan wat er op het moment allemaal op de werkbank gebeurt.

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:43

Banned

Standaard

Man, man, man.....
    wat je hier toont vind ik echt geweldig.
    We hebben er blijkbaar een goede aanwinst bij hier op het forum.

[mod]
    aangezien dit eigenlijk een afgewerkt model is zonder bouwverslag, heb ik deze maar even verplaatst naar "show uw afgewerkte projecten hier".
    [/mod]

Standaard

Tjonge jonge, dat ziet er echt heel goed uit. :eek: Proficiat. Doe je wel eens mee aan wedstrijden. Je zou hoge ogen gooien. En dat weet ik zeker.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Netjes zeer netjes Swa

Een leuk model wat je hier laat zien.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Dit is niet meer normaal.
    Je zou denken dat het hier over een 1:1 Tiger gaat.

Schitterend!

Droop

Standaard

Leuk dat mijn werk gewaardeerd wordt, een goede stimulans om door te bouwen!

P.s.
    Modelengeneer: Nee, aan wedstrijden heb ik nog nooit mee gedaan. Het is voor de fun en ik voel me daar nog niet zeker genoeg voor. Want als je zo eens op een wedstrijd of tentoonstelling rond loopt, dan is er nog veel te leren voor me!

Groet,
    Swa

Standaard

Toch zou ik het eens proberen. Ik weet het zeker. Je eindigd echt niet onderaan. Je zou echt hoge ogen gooien. Ik loop ook wel eens op tentoonstellingen enzo rond. Wat mij altijd verbaast is dat je met een eigen ontwerp nooit echt ver komt als dat buiten de interesse ligt. Maar als je het onderwerp aanpast aan de wedstrijd en met jou skill, kom je zeker heel erg ver.

Ik zeg/schrijf dit niet vaak. :eek:

Standaard

WOW WOW WOW

Gewoonweg prachtig, proficiat met uw wonderbaarlijke prestatie, we zijn indedaad zeer blij met mensen zoals jij en Churchil ook bij ons op het forum te hebben, hier kunnnen wij allen veeeeel van leren in deze tak van modelbouw.

prutske
    Gast

Standaard

Knap gedaan vind hem heel mooi gedaan. Eén kleine opmerking
    de luiken van Duitse panzers waren langs de binnenzijde nooit
    wit te gemakkelijk doel voor jabo's.Ik heb dit van een paar
    vrienden modelbouwers:Mirko bayerl ,Stefan De Meyer,Mario Eens. Als je wil breng ik je eens in kontakt met hen.

Prutske

Standaard

Modelengeneer: zal het nu zeker eens een keer gaan proberen!

Pantani: Dank voor de lovende woorden en me tegelijk noemen met Churchill is echt teveel! Ik ben van mening dat ik daar nog het nodige van kan leren.

Prutske: ook van mijn kant van harte welkom en ik ben benieuwd naar je verdere werk. Want modelbouwende dames hoor je niet vaak, en Napoleon zo bekijkend ziet het er goed uit.

Nu even de historie, het betreft een Tiger 1 Initial type, dus een prototype. Zeg maar een van de eerste. In die tijd was de luftwaffe nog zeer goed vertegenwoordigd in de lucht en was de angst voor jabo's nog niet groot. Zeg maar dat men in '41 nog dacht dat men nog heerste in de lucht, land en zee. Dat dit een wending heeft genomen in het verleden is algemeen bekend. Tanks werden trouwens van binnen wit gehouden voor de ruimtelijke werking van een toch al bekrompen omgeving. Op den duur toen grondstoffen schaars werden, zijn ze naast diverse onderdelen b.v. filters ed. ook op verf gaan bezuinigen. Op het laatst kwamen ze enkel nog in de primer van de band, zowel binnen als soms op het laatst ook aan de buitenkant. Aan het front werd dan gekeken of er nog ergens wat verf voor handen was. Was dit niet het geval dan werd geregeld modder gebruikt om toch een soort van camo aan te brengen.

Groet,
    Swa

prutske
    Gast

Standaard

Beste Swa,

De Tiger nr 100 die jij bouwde was geen prototype maar wel een van de 15 eerst geproduceerde tigers,en geleverd aan de sPzAbt 502 in rusland en buitgemaakt en tentoongesteld door de russen.
    Spijtig weet ik niet hoe ik hier foto's kan bijvoegen anders had ik je zijn afbeelding(tiger 100) hier gepost.
    Ik heb ook kleurendia's (originele uit het archiv for modern conflict) waarop duidelijk te zien is dat de luiken van deze early tigers reeds in het grijs zijn de houders voor de periscoop
    glazen zijn zwart(rubber).
    Het prototype is wel wat verschillend van de produktie tigers:
    -Geen pericopen op de deksels van de chaffeur en radiooperator
    -Naar beneden bewegend voorpanzer op de boeg van de VK4501H
    -cupolaluik opent volledig horizontaal geen tegenveer.
    -geen zijschurtzen noch bouten om ze te bevestigen.
    -Linker en rechter ketting verschillend.
    -Enz.

Mijn bronnen:

Spielberger-Pzkfw tiger und seine abarten deel 7
    Schneider W-tiger in combat deel I&II
    Doyle en Jentz :from DW to VK4501
    Achtung Panzer deel 6

Ik bestudeer sinds mijn 14j reeds de tiger en de panther en heb
    door de jaren heel wat foto's en documenten verzamelt,ook heb ik
    vele keren bovington bezocht en met David Flettner (direktor) de tiger meermaal gefotografeert en opgemeten.
    Ik hoop hiermee je te hebben geholpen indien je iets van docu of andere nodig hebt vraag maar.

Bedankt voor de positieve ontvangst

Groetjes

Prutske

prutske
    Gast

Standaard

Image of VK4501H - Photobucket - Video and Image Hosting
    Image of Tiger 100 sPzAbt 502 - Photobucket - Video and Image Hosting

Swa alsnog de fotos

Prutske

[mod]

Prutske: je neemt gewoon de IMG-code vanop Photobucket en drukt hier op [link invoegen], het wereldbolletje met de ketting eronder. Daar vul je dan de IMG-code in en voila, je foto van Photobucket komt eraan.

ExSerCo

[/mod]

Standaard

Dat is helemooie info, maar misschien heb je ook nog een kleurenfoto voor swa. Je had toch zelf ook gefotgraveerd? Ik denk dat dat voor Swa echt geweldig zou zijn. Tenminste als ik naar mij zelf zou kijken.

prutske
    Gast

Standaard

Bedankt Modelengeneer, superlief om mij te helpen met het posten van de foto,s. Ik had het mijn broer Ronny gevraagd maar zijn systeem werkte niet echt,nogmaals dank U .
    Ik zal zeker kleurenfoto's posten van deze sexy tank voor Swa,ik zoek de leukste uit voor hem.
    Groetjes

Prutske

Standaard

Ik had het graag gedaan, maar het is Ecserco die jou geholpen heeft. Enne heel graag jij. anders voel ik mij zo oud.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Schwimmwagen - Porsche type 166
    By helifool in forum Voorbereidingen voor de bouw
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 17-10-09, 08:39
  2. schaal 1/72 VW Type 93 [DONE]
    By Erwin in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 91
    Laatste bericht: 07-10-09, 11:58
  3. schaal 1/35 - Tank Type 61 - Japan [DONE]