Hoofdsponsor

Major König [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reneduret

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 okt 2009
Berichten
1.391
Snipers.

Bron van inspiratie voor schilders en sculpters.
Ik wilde er iets mee gaan doen. In het begin dacht ik aan een grotere schaal (buste) maar dan ben ik toch genoodzaakt de K98 gedeeltelijk vorm te geven.
In het laatste geval schiet dat mijn doel voorbij omdat ik ook heimelijk Ed Harris' ultieme houding op de korrel heb, te weten het moment dat hij weet dat hij zal sneuvelen op het rangeerterrein waar hij zijn dekking opgeeft.

stalingrad_movie_sniper.jpg

een goede tweede is uiteraard Jude Law maar zit ik een beetje met de Moisin Nagant, het vizier van de K98 kan ik 1/16 wel draaien maar de Moisin in zijn totaliteit...ook al zijn er doekjes om gewonden.
Dacht even voor hem aan een buste. Na wat speurwerk kwam ik overigens uit bij een kloeke reeks figuren van Dragon 1/6 maar ik vind ze echt niet mijn ding.
Een zeer goede derde rekent zich rijk met mijn aandacht in de zin van die arme drommel met zijn droevige, berustende blik uit SPR wiens laatste samenhangende gedachten gevangen werden in het ogenblik, zeg maar rustig oogbal.

Ed Harris' kostumering in de film roept vragen op. Is zijn uniform cinematografisch plezant of historisch correct?
De majoor draagt een zweeds gevoerd jack, de cap van de Gebirgsjager, officierslaarzen.
Hij heeft in elk geval een mooie karakterkop en mijn eerste stap zal een poging zijn hem vorm te geven in mijn geliefde schaal.

Mocht iemand fijne suggesties hebben, denk aan 'René, waarom bouw je geen Enfield om tot een Moisin nagant?' 'René, waarom geen Brit met een Enfield sniper uitvoering?'
'René, bijna een 'gemiste' kans voor onze sniperFoc' 'Kan je geen kijkdoos maken met een figuur erin zodat het lijkt alsof je door een vizier kijkt en zélf de sniper bent?' 'René, doe het niet!'
Maar vooral suggesties over het uniform van Ed....dan hebben we wat mij betreft weer een topic.

tot de eerste shots!

René
 
Ik weet niet of dit een beetje gaat helpen maar behoorden de Gebirgsjäger niet bij de Wehrmacht..

Persoonlijk zou ik het bij Ed Harris houden,waarom omdat ik het een geweldige film vind...

Verder heb ik dit ook nog gevonden...

TCT6033_8-1.jpg

MG30_GJpostcard.jpg
 
Danny bedankt!

ik denk dat ik komende tijd eens wat ' slechterikken' uit oorlogsfilms ga bekijken.
Interessante koppen...

Rene
 
mooi projektje rene

zal weer een beauty worden

grtz
huge
 
weer wat klei aangebracht.

DSCF0342.jpg

DSCF0350.jpg

DSCF0349.jpg

DSCF0345.jpg

DSCF0347.jpg

DSCF0353.jpg

wel handig die foto's, 1/16 zit je zo met je neus er bovenop.

René
 
Ed Harris heeft een prachtige rotkop, de gedroomde slechterik. Knap tot zover Rene.
 
rene

je ziet de gelaattrekken er zeer goed in

knap werk

grtz

huge
 
bedankt mannen.

ik check eerst de onderlinge verhoudingen mond-ogen-neus en ga dan bijschaven of aanzetten.

ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Ik heb in elk geval een beetje pijn aan mijn ogen...

Rene
 
Ja Rene, Ed begint er al aardig uit te komen.
 
Dank je Danny...

na wat hints van meneer Taesung toch de shape of the head gewijzigd en de symetrie beobachted...

weer wat verder

DSCF0382.jpg

DSCF0379.jpg

DSCF0383.jpg

DSCF0375.jpg

DSCF0378.jpg
 
Prachtig...Rene...het aangezicht begint te praten:8:8:8:8...het karakter komt ook te voorschijn....petje af ...maatje..:):):)
 
Mooi dat je het zo ziet groeien, richting gelijkende Ed Harris. Ik denk dat je met het verzachten van de mondhoeken nog korter in de buurt zou komen Rene. Maar je bent goed op weg en zoals je weet heb ik er alle vertrouwen in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan