Hoofdsponsor

Major König [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
je zit er recht op rene

klassewerk

grtz

peter alias hugemikus
 
't is d'r gin simpel petje van anders.
Ook hier weer zoeken naar de juiste vorm.

maar toch leuk om te laten zien :P
 
Lekker die pet man, echt, wat ga je als een speer René !
 
thanks Bert.

ik krijg een beetje reumahandjes nu...ben een paar flinke bollen roze fimo aan het kneden met donker als voorraadje.

de opbouw gaat toch wel in het roze Bert.
Nog een leverancier gevonden trouwens? Heb nog wel een pakje zwart voor je.

als je eens op een crea-beurs bent, meteen inslaan die hap!
 
IK ben eigenlijk momenteel kramphandjes aan het krijgen van het zagen van hout, of te wel, ik ben weer eens aan een boot begonnen. Ik wil, als de zin weer daar is, eerst even de zooi een keer gaan afschilderen van wat ik nog heb staan, eerst even oefenen en dan mijn Young Miniatures Vietnam gaan doen, zit alleen te twijfelen of ik de stijl van Young zelf zal gaan proberen (dus het lichte gezicht) of de gezichten die altijd al deed en die mij best bevallen
 
Ben em gisteren nog tegengekomen op TV :)

Nee, serieus echt mooi werk man! Kranologie lijkt me spot on en met een streepje verf binnenkort zal deze mijnheer weer helemaal tot leven komen! Ik volg mee vanop afstand want ik ken te weinig van figuurschilderen :)!

Nice en proficiat!
 
Hehe, hij lijkt er zeer goed op, knap werk hoor :)
 
welcome en thanks...zullen nog wel wat uurtjes in gaan....
 
ik wil even een gedachte opwerpen over de buste, met name de houding.
Ik hink op twee gedachtes.
In buste 1 heb je te maken met de stretch van de nek, iets gebogen torso ( in de slotscène leunt Konig op een been, ander naar achter) en ziet er 'betrapt' uit.
Ook is het petje iets naar achteren geheld zodat je zijn ogen goed kan zien ( deze copy heeft dit niet en is voor deze scène niet geschikt)

Buste 2 zou ik de dramatiek van zijn cape willen gebruiken om het 'geborgene/ mystieke' effect van de sniper te verhogen en met schilderwerk straks mooie contrasten neer te zetten.
In dit geval is het niet kwaad dat het kepje over zijn ogen valt, maakt het sinister.
Buste 2 geeft me wat vrijheid om er even in te komen en zie het als een studie voor het gerestringeerde plaatje wat ik beoogde.

Een heftig plaatje zou ook het moment kunnen zijn dat Konig al slikkend zijn petje letterlijk afneemt en uit respect zijn belager aankijkt.

wel wil ik melden dat de overvloed aan mogelijkheden me bezighoud.
Buste 2 geniet mijn voorkeur voor het moment.
Voor buste 1 moet ik toch een nieuwe copy met ander petje vervaardigen.

tot de volgende,

René
 
toch even optie 1 met geknikte nek, gekromde houding bekijken:

DSCF0160.jpg

DSCF0162.jpg

DSCF0161.jpg

DSCF0163.jpg
 
vullen torso.

Mogelijk moet ik buiging van armen iets aanpassen.
De buigpunten zijn goed te zien.


DSCF0166.jpgDSCF0170.jpg

DSCF0167.jpgDSCF0169-1.jpg
 
heej, alles werkt weer!

ben inmiddels gevorderd en heb de torso aangezet.
Ik ga het nog een tijdje aanzien tot het naar mijn zin goede plooien zijn.
De jas is gevoerd, wat rondere mouwen ...zijn aparte plooikes.

DSCF0029-2.jpg

groeten,
Rene
 
kunstwerk in wording rene

een hele verandering nu hij nen body begint te krijgen

grtz

huge
 
Dank mannen.
De klei leent zich heel erg voor het schetsen en ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik nog met potlood bezig ben.
Er zit geen druk op omdat je opeens sneller moet werken ivm harden en je kan zo eens wat proberen.
Het kopje was erg intensief gedeelte en nu werk ik ietsje losser ( had ik wel verdiend dacht ik zo). Normaal zou ik ieder deeltje, lapje stuk voor stuk aangezet hebben, tot in detail uitwerken maar deze keer doe ik het anders.
Eigenlijk van ruw naar verfijnd toe. Dat heeft als nadeel dat je het figuur niet overal fijn kan vastpakken en wel eens iets in de weg zit.
Het voordeel is dat je tot in de slotfase voor het afbakken nog controle hebt over zaken die iets verlengd of verschoven moeten.
Ik zit zelfs te denken om nog een stukje structuur ( á la Guy zijn zandzakjes) in de parka aan te brengen maar vraag me af welk esthetisch nut dit dient.

Als uitgangspunt laat ik deze torso zo gehalveerd van onderen, heel misschien een klein drieluikje met de ammopouches in de parka gedrukt die de onderste contour net even onderbreekt. De rifle doet dit ook al maar zorgt op zichzelf voor een kleine gulden snede.
Is eigenlijk voor fase 2 van deze buste, namelijk éentje met de cape.
Die wil ik wat onheilspellend laten hangen, de buste 'zweeft' dan meer en de schilder die ik ook ben gaat zich hier helemaal op uitleven.
Je krijgt dan gigantische contrasten van het licht óp de cape en het iets introvertere subject dat huist in de cape. Dán komt het sinistere van de sniper pas naar boven...

nog eventjes aanpoten dus maar me dinkt dat ik een doel heb :-)

vrinden,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan