Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Militair Carro Armato 13/40
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Carro Armato 13/40

Standaard Carro Armato 13/40

Zo hierbij mijn eerste poging om foto's te posten op het forum.
    Hopen dat het me lukt!?!:confused:

Betreft het eerste model wat ik gemaakt heb na mijn verplichte winterslaap. Het is een model van Tamiya van de nodige jaren geleden. Het heeft als updates gekregen een Jordi Rubio loop, tracks van Friul en een PE set van Eduard.

Verder is het gespoten met Tamiya acrylic verf.

Hoop dat jullie het wat vinden en opbouwende kritiek is naast tips meer dan welkom.

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:45

Standaard

Als ik dit zo zie, denk ik maar een ding. Wie ben ik om jou te voorzien van advies. Beter anders om. :eek: Geweldig resultaat.

Toch een kleintje. De ogen van het figuur. Die zijn ietswat aan de grote kant. Maar dat had je waarschijlijk zelf ook wel gezien.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Swa,

ik vind je post zéér geslaagd. Helaas ben ik geen kenner van dit soort materiaal, maar kan wel appreciëren welke kwaliteit je hier tentoonstelt.

Nu van je volgende projecten een volledig bouwverslagje?

[mod]
    aangezien dit eigenlijk een afgewerkt model is zonder bouwverslag, heb ik deze maar even verplaatst naar "show uw afgewerkte projecten hier".
    [/mod]

Standaard

Hoi Swa,

Dit ziet er inderdaad heel goed uit.

Ik zie dat je al heel wat technieken onder de knie hebt.

Wel een kleine tip, de volgende keer wat meer variatie in je

chips brengen nu lijken ze bijna alle maal op een

PS: welke kleur gebruik je voor te chippen??

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Terug een prachtig model van je hand, Swa.
    Mijn complimenten.

Alhoewel ik van figuurschilderen geen bal verstand heb, moet ik me bij Rik aansluiten: de pupillen vallen wel erg op.

Voor de rest niks dan lof voor dit schitterend bouwwerkje.

Droop

Standaard

Bedankt voor de positieve reacties!

Modelengeneer & Droop: Ze zouden kleiner mogen. Maar laten we wel wezen gezichten is nog altijd het moeilijkste aan figurines schilderen. Als iemand een goede tip heeft tot het aanbrengen van ogen schaal 1:35 dan hou ik me aan bevolen?
    ExSerCo: Heb nog een aantal modellen in aanbouw en 1 wat klaar is voor het spuiten, zal eens kijken!
    Churchill: Ik had hier gekozen voor te chippen met een donkerdere zandkleur en een klein beetje zwart toegevoegd. Als ik er nu op terugkijk dan moet ik constateren dat ik het anders had moeten doen. Minder chips en zoals je zegt meer kleurvariatie! Welke kleur chippen had jij gebruikt in dit geval?

Standaard

Ik zou in dit geval maar eigenlijk altijd voor humbrol 170 gaan met een beetje 33

Standaard

Ik begin zelf altijd met een donker oog. Dus het oog dat ik wil gaan schilderen geef ik als het ware een oogschaduw. Dan maak ik er een ronde witte bal in. Dat geeft dan de oogbol. Daarna meng ik het wit met wat blauw, een mespuntje blauw dus. En schilder dan de oogbol weer met een dun laagje over. Ik weet dat het klein is maar het gaat echt. Dan met zwart zet ik met een punt kwast een pupil. Ik zorg er wel altijd voor dat het oog een zwarte rand blijft houden. Dan geeft dat de schaduw voor het oog. Eventueel in deze schaal kun je er ook nog een rode wasch of filter aanbrengen op de pupil Dan krijg je het effect dat je in het pupil kan kijken zoals dat bij ons ook het geval is.

Kijk anders even bij mij op de High elf topic. Daar heb ik een hele uitleg over het oog gegeven. Dit is een techniek uit de militaire bouw. En hoort niet echt bij warhammer. Ik vind het persoonlijk mooier. Vandaar dat ik dat bij warhammer ook toepas.

Standaard

Churchill: bedankt voor de tip, als ik het goed begrijp gebruik je dit bij alle kleuren van een voertuig? Ook bij camo?

Modelengeneer: ook bedankt voor je uitleg, met het wit/blauw maak je dus de iris van het oog? En met een donker oog pak je dan zwart of kijk je naar de haarkleur (wimpers)? Een wash op het oog geef ik ook altijd maar dan met huidskleur, eens een keer proberen met rood! Wat voor verf gebruik je trouwens hiervoor?

Zal ook nog eens kijken bij de high elf topic.

Groet,
    Swa

Standaard

Ik was de link even vergeten. Dat is makkelijker zoeken.

http://www.modelbouwen.be/volledige-...cryl-verf.html

Standaard

Terug een WOW

Geweldig werk man, ik weet eigenlijk niet wat zeggen, prachtig.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten