Hoofdsponsor

1/98 Dwarsdoorsnede Victory - 1:98 - Corel [!F]

M

Mr. Mark

Guest
Ik wilde al een tijd een doorsnede maken, leek me gewoon een leuk idee. Ik heb hiervoor de doorsnede van de victory van corel gekozen. Het geheel is in schaal 1:98
Het complete model wordt ongeveer
-32 cm breed
-6 cm kort
-72 cm hoog

De vorderingen tot nu toe:
Nette inhoud van de doos:
2.JPG


Met een mal de rompdelen aan elkaar gemaakt:
7.JPG


eerste deel beplanking en deksteunen
19.JPG


de eerste details
37.JPG


priegelwerk bij een kanonnetje
40.JPG


en klaar
45.JPG

47.JPG



zo staat het geheel er nu bij
68.JPG


binnenkort komt er wel weer een update, er zijn alweer wat dingen bijgekomen
 
Nou, nou, ziet er goed uit hoor... Ben benieuwd naar de rest...
 
Knap!
Dit is iets dat bij mij ook in de smaak valt? Ik zou eerder opteren voor een dergelijke doorsnede, dan voor een gans schip.
Ik blijf volgen hoor.
 
Mooi hoor!

De touwtjes van de kannonnen zien er wel wat pluizig uit op de foto. Als je de touwtjes voor montage door bijenwas trekt dan is dit aanzienlijk minder.
Dit heb ik hier op het forum geleerd en werkt goed. Niet bedoelt als kritiek maar als tip ;)
 
Mooi hoor!

De touwtjes van de kannonnen zien er wel wat pluizig uit op de foto. Als je de touwtjes voor montage door bijenwas trekt dan is dit aanzienlijk minder.
Dit heb ik hier op het forum geleerd en werkt goed. Niet bedoelt als kritiek maar als tip ;)

Ik heb deze al eens in het echt mogen bekijken Michel, en dan vallen de pluisjes niet op.
Dat is een beetje het nadeel van macro fotografie....je ziet echt alles:(:(

Hoewel de tip van de bijenwas wel een hele goede is.;)

Fred
 
Een machtig mooi model is dit!
Foto's vertekenen met de macro-stand heel erg, zo heb ik Mark eens gevraagd een stukje van de gratings aan te passen. Nadat ik het model in het echt had gezien schaamde ik me daar bijna voor :D, dit model is echt klein (maar fijn).
 
De heren voor mij hebben inderdaad al antwoord gegeven. de touwen pluizen op de foto wel, maar met het blote oog is dit amper te zien
voor veel foto's gebruik ik een apart macrolens op een spiegelreflex camera. alles wordt dat enorm vergroot


verder: met een mengsel van steentjes/houtlijm/water heb ik in het ruim een laag steentjes aangebracht
de lijm is ondertussen grotendeels uitgehard, althans, de buitenkanten
ik moet zeggen dat dit een geslaagd experiment is. alles zit mooi vast en je ziet geen lijm zitten

wat fototjes:
mooi scherp....
72.JPG


hier glimt het wat, maar dat komt door de flitser
73.JPG


en wat vaten er los in gegooid, voor het idee
74.JPG
 
Het heeft even geduurd :), maar die lijm is mooi uitgedroogd, je ziet er niets meer van.
Netjes hoor!
 
Die balast stenen zou ik nog wel iets voorzien van wat drybrusches enzo. Stenen zullen nooit dezelfde kleur gehad hebben. Het oogt dan iets levendiger.
Ook de tonnen werden toch wel netjes gelegd hoor. En voor zien van spietjes en touwen om zo rollen/schuiven te voorkomen. :) Misschien nog leuk als detail.
 
klopt, die tonnetjes komen er nog netjes in hoor :)
die steentjes zien er in het echt wat minder eentonig uit, dus die laat ik maar zo
 
Hoi mr Mark,

het doorsnee ziet er prachtig uit!!!
Komt deze op een statief te staan?? Op de eerste foto (in van de doos), is er niets van te bespeuren !!!
 
jazeker, eerste foto, helemaal onderaan
een rond plateautje, daar komt nog een likje verf overheen

als de romp klaar is, en ik aan de masten ga beginnen, dan komt ie daarop te staan. wel zo makkelijk dan
 
klopt, die tonnetjes komen er nog netjes in hoor :)
die steentjes zien er in het echt wat minder eentonig uit, dus die laat ik maar zo
Mark...wat betreft die stenen ik vind ze ook persoonlijk te "blinkend"..mischien ze toch beter wat verweren komt veel beter uit denk ik....:8:8:8
 
De ruimen werden volgestouwd met vaten drinkwater.
Deze werden vastgeschoord tussen scheepswand en middesteunen, de grootste tonnen onderaan en de kleinere bovenaan.
De plaats tussen twee vaten werden met brandhout opgevuld. Op het model kun je twijgjes uit de natuur knippen.
Een voorbeeld

DSC01297.jpg

Het ledigen voor gebruik gebeurde met handpompjes en kannen.

groetjes
Ward
 
jazeker, eerste foto, helemaal onderaan
een rond plateautje, daar komt nog een likje verf overheen

als de romp klaar is, en ik aan de masten ga beginnen, dan komt ie daarop te staan. wel zo makkelijk dan

Haha, gevonden.

Bouw maar stilletjes verder ik bij het op de voet volgen!!!!8)8)8)
 
Allereerst, de touwen een beetje strak getrokken
75.JPG


Vanavond eens goed de nieuwe hand-dremel kunnen testen. ik ben aan de slag gegaan met de 'omlijsting' van de poorten
dit was het dakje
76.JPG


aangepast tot dit
77.JPG

78.JPG


dan de zijkanten, ik vond ze wat kaal
79.JPG


ik heb m'n fantasie maar de vrije loop gelaten
80.JPG

81.JPG
 
Netjes.... En het begin is gemaakt voor het hout snijden... Pas maar op..... het kan verslavend werken. :D
 
mark je gaat wel erg lekker goed vind ik...heb je dat allemaal uitgefreest met de Dremel....knap man...;););)
 
Heel mooi Mark, zo te zien heb je ook een 1:5 stuiver gevonden :)
 
ja, allemaal met de dremel, de freesjes die ik heb zijn echt HEUL!!! klein
ik heb zelf geen handgereedschap voor houtsnijden, maar met de handdremel gaat het prima
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan