Hoofdsponsor

1/98 Dwarsdoorsnede Victory - 1:98 - Corel [!F]

mark volg nooit de bouw beschrijving zonder ff te schekken bij de echte als het kan natuurlijk . en bij de victory kan het natuurlijk nog heel goed dit schip ligt nog steets aan de kade.


de treden moeten dus volgens mij gewoon opgeschoven worden naar het geschutsluik.
 
hmm, ik slaap er een nachtje over.
de breedte is zo te zien dus wel goed, dan gaat het enkel om de positie. ik kan er mee leven, dus grote kans dat ik het zo laat
 
Nogmaals ...de victory is een stok paardje voor mij..maar zoals Mark aanhaald hij volgt de bouwbeschrijving en alle respekt hier voor....maar voortgaand op de mening van Dirk...kan ik zeggen dat je ook wel gelijk hebt maatje:)...de kit is één en de realteit is twee...want strikt genomen staat de kannonopening rechts van de ingang helemaal niet op zijn plaats want zie foto:
hmsvictory7.jpg
komt er nog een trap bij.........maar nogmaals Mark volgt gewoon de bouwbeschrijving en chapeau....want ik vind het zeker ...top....:8:8:8
 
mark als je het zo laat heb ik daar zeker geen problemen mee .

maar je gaat nu denk wel een verspringing krijgen met je klijne trapjes tegen over de grote trappen en niet een mooie rechte lijn naar boven zoals je op de foto kunt zien.
 
ik was net bezig met de kleine trapjes, dus naast het poortje en ik kwam niet lekker uit.
Dus
alles losgehaald, en bijna tegen de kanonsopening geplaatst
de breedte heb ik zo gelaten, scheelt niet veel met de realiteit

bedankt voor de hulp maar weer heren :)
toch grappig dat de kwaliteit van zo'n model flink hoger kan worden als je het bespreekt met (forum)kennissen/vrienden
 
Mark dit model wordt niet alleen hoger door het te bespreken maar zeker door je inzet en je doelstelingen....prachtig maatje....vlug laten zien met een fotootje...:P:P:P
 
niet alleen het niveau ligt hier erg hoog, iedereen is ook erg kritisch. Soms moet je inderdaad even een trap onder je gat krijgen. je model wordt er alleem maar fraaier op
 
niet alleen het niveau ligt hier erg hoog, iedereen is ook erg kritisch. Soms moet je inderdaad even een trap onder je gat krijgen. je model wordt er alleem maar fraaier op

Wij zijn wel possitief kritisch....:P:P..en we proberen echt wel te kijken wat de doelstellingen zelf zijn van de bouwer...en nogmaals er is toch niks leuker dan elkaar te helpen nietwaar...dat is onze uitstraling van dit gezellig Forum..:D:D:D
 
daarom, het gaat allemaal op een vriendelijke manier hier. jullie zuiderburen zijn zo slecht nog niet :)
 
de trappetjes zijn geplaatst aan 1 kant
ik vind de bovenste een beetje smal geworden, maar meer ruimte is er gewoon niet. op schaal zijn ze altijd nog 1 meter breed dus dat lijkt me geloofwaardig. als je naar het origineel kijkt zal het ook zoiets zijn

89.JPG


dan de steunen gemaakt voor de 'dead eye straps' weet even de nederlandse term niet
de messing steunen maak ik nog zwart (overigens zit alles nog los)
90.JPG


en dan nog een puntje waar jullie misschien uitsluitsel over kunnen geven
de meest linker steun (nummer 81) wordt meer naar beneden geplaatst. nou is er op de hoogte van de andere straps ook gewoon ruimte, dus ik vraag me af waarom deze lager wordt geplaatst.
als je naar het origineel kijkt is het sowieso wat anders. wat zouden jullie doen? op de zelfde hoogte houden als de rest of de beschrijving volgen?

91.JPG


100_5502.jpg
(foto van jan v)
 
Mark, zijn de bovenste trapjes niet te schuin aan de zijkanten. Als je naar het origineel kijkt zijn die "rechter".
Ik weet hoe klein deze is en misschien vertekent de macro erg zoals wel meer gebeurd.:sleep:

Fred
 
Idd, dat is mij ook opgevallen.
Als je dan naar de trap zelf kijk op het origineel zie je dat de trap trede als het ware niet afgeschuind is. Wel de ondersteunings lat die er onder zit. Daar zit de fout. (Die word veel gemaakt overigens)

Verder ziet het er weer goed uit. :)
 
sja, daar liep ik ook een beetje tegen aan
de onderste heb ik op de zelfde manier afgeschuind, en dat ziet er ok uit. bij de kleine trapjes ziet het er een beetje raar uit.
ik slaap er een nachtje over
 
laten we eerlijk zijn, eigenlijk zagen die smalle treden er niet uit
dus, de sloopkogel er tegenaan en nieuwe maken
deze zijn minder afgeschuind aan de zijkant. de foto vertekent iets, ze lijken vrijwel recht maar zijn wel degelijk een beetje schuin

92.JPG
 
ja mark zo zie je maar dat deze eenvoudig uitziende trapjes nog voor heel wat kopzorgen kunnen lijden.

maar je hebt er nu wel mooi uitziende trappen .

ben blij dat je ze veranderd hebt en jij zelf zult er nu ook wel een beter gevoel bij hebben.

zo zie je maar dat er niets aan een schip eenvoudig is .

het ziet er goed uit nu
 
omdat jullie allemaal zo enthousiast zijn heb ik de andere kant ook van trapjes voorzien :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan