Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Dwarsdoorsnede Victory - 1:98 - Corel [!F]
Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 160

Discussie: Dwarsdoorsnede Victory - 1:98 - Corel [!F]

Standaard Dwarsdoorsnede Victory - 1:98 - Corel [!F]

Ik wilde al een tijd een doorsnede maken, leek me gewoon een leuk idee. Ik heb hiervoor de doorsnede van de victory van corel gekozen. Het geheel is in schaal 1:98
    Het complete model wordt ongeveer
    -32 cm breed
    -6 cm kort
    -72 cm hoog

De vorderingen tot nu toe:
    Nette inhoud van de doos:

Met een mal de rompdelen aan elkaar gemaakt:

eerste deel beplanking en deksteunen

de eerste details

priegelwerk bij een kanonnetje

en klaar

zo staat het geheel er nu bij

binnenkort komt er wel weer een update, er zijn alweer wat dingen bijgekomen

Standaard

Nou, nou, ziet er goed uit hoor... Ben benieuwd naar de rest...
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Knap!
    Dit is iets dat bij mij ook in de smaak valt? Ik zou eerder opteren voor een dergelijke doorsnede, dan voor een gans schip.
    Ik blijf volgen hoor.
    Grtz,

Dominiek

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi hoor!

De touwtjes van de kannonnen zien er wel wat pluizig uit op de foto. Als je de touwtjes voor montage door bijenwas trekt dan is dit aanzienlijk minder.
    Dit heb ik hier op het forum geleerd en werkt goed. Niet bedoelt als kritiek maar als tip
    Groeten,

Michel.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
    Mooi hoor!

De touwtjes van de kannonnen zien er wel wat pluizig uit op de foto. Als je de touwtjes voor montage door bijenwas trekt dan is dit aanzienlijk minder.
    Dit heb ik hier op het forum geleerd en werkt goed. Niet bedoelt als kritiek maar als tip
    Ik heb deze al eens in het echt mogen bekijken Michel, en dan vallen de pluisjes niet op.
    Dat is een beetje het nadeel van macro fotografie....je ziet echt alles

Hoewel de tip van de bijenwas wel een hele goede is.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Een machtig mooi model is dit!
    Foto's vertekenen met de macro-stand heel erg, zo heb ik Mark eens gevraagd een stukje van de gratings aan te passen. Nadat ik het model in het echt had gezien schaamde ik me daar bijna voor , dit model is echt klein (maar fijn).

Standaard

De heren voor mij hebben inderdaad al antwoord gegeven. de touwen pluizen op de foto wel, maar met het blote oog is dit amper te zien
    voor veel foto's gebruik ik een apart macrolens op een spiegelreflex camera. alles wordt dat enorm vergroot

verder: met een mengsel van steentjes/houtlijm/water heb ik in het ruim een laag steentjes aangebracht
    de lijm is ondertussen grotendeels uitgehard, althans, de buitenkanten
    ik moet zeggen dat dit een geslaagd experiment is. alles zit mooi vast en je ziet geen lijm zitten

wat fototjes:
    mooi scherp....

hier glimt het wat, maar dat komt door de flitser

en wat vaten er los in gegooid, voor het idee

Standaard

Het heeft even geduurd , maar die lijm is mooi uitgedroogd, je ziet er niets meer van.
    Netjes hoor!

Standaard

Die balast stenen zou ik nog wel iets voorzien van wat drybrusches enzo. Stenen zullen nooit dezelfde kleur gehad hebben. Het oogt dan iets levendiger.
    Ook de tonnen werden toch wel netjes gelegd hoor. En voor zien van spietjes en touwen om zo rollen/schuiven te voorkomen. Misschien nog leuk als detail.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

klopt, die tonnetjes komen er nog netjes in hoor
    die steentjes zien er in het echt wat minder eentonig uit, dus die laat ik maar zo

Standaard

Hoi mr Mark,

het doorsnee ziet er prachtig uit!!!
    Komt deze op een statief te staan?? Op de eerste foto (in van de doos), is er niets van te bespeuren !!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Standaard

jazeker, eerste foto, helemaal onderaan
    een rond plateautje, daar komt nog een likje verf overheen

als de romp klaar is, en ik aan de masten ga beginnen, dan komt ie daarop te staan. wel zo makkelijk dan

swa I
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Mark Bekijk bericht
    klopt, die tonnetjes komen er nog netjes in hoor
    die steentjes zien er in het echt wat minder eentonig uit, dus die laat ik maar zo
    Mark...wat betreft die stenen ik vind ze ook persoonlijk te "blinkend"..mischien ze toch beter wat verweren komt veel beter uit denk ik....

Standaard

De ruimen werden volgestouwd met vaten drinkwater.
    Deze werden vastgeschoord tussen scheepswand en middesteunen, de grootste tonnen onderaan en de kleinere bovenaan.
    De plaats tussen twee vaten werden met brandhout opgevuld. Op het model kun je twijgjes uit de natuur knippen.
    Een voorbeeld

Het ledigen voor gebruik gebeurde met handpompjes en kannen.

groetjes
    Ward
    Wat je ook maak of doe,
    voeg er steeds je ziel aan toe

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Mark Bekijk bericht
    jazeker, eerste foto, helemaal onderaan
    een rond plateautje, daar komt nog een likje verf overheen

als de romp klaar is, en ik aan de masten ga beginnen, dan komt ie daarop te staan. wel zo makkelijk dan
    Haha, gevonden.

Bouw maar stilletjes verder ik bij het op de voet volgen!!!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten