Hoofdsponsor

1/35 T-80 UD Russian MBT [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawadde die tracks, als je zo een set kan bouwen...dat gaat een serieuze extra op je voertuig zijn!
 
Update.

Dit weekend wat in de weer geweest met de AB.
Het onderstel werd gespoten met vallejo russian green

T-80UD38.jpg

T-80UD39.jpg

Ook de loopwielen werden gespoten. Eerst het rubber met vallejo black , dan afgeplakt met zelf gemaakte sjablonen en de binnenkant met russian green.

T-80UD40.jpg

De tracks werden eens gespoten in donker bruin omdat ik dat had gelezen op een forum over russische voertuigen. Er zou dan een zwarte wash over moeten en dan wat gedrybrushed worden met tan. Zal dat eens proberen we zien wel wat het geeft. :8

T-80UD41.jpg

De zelfgemaakte sparetracks werden op de turret geplaatst.

T-80UD42.jpg

De machine gun werd ook wat onderhanden gemaakt.

T-80UD43.jpg

De loop werd ook uitgeboord (niet goed te zien op foto)

T-80UD44.jpg

Een vraag voor de collega bouwers
Ik heb bekabeling aangebracht aan de smoke dischargers, nu wilde ik eens weten wat jullie ervan vinden :unsure:
Op het uiteinde van de dischargers moet er wel nog een stukje PE komen.

T-80UD45.jpg

Misschien een ietwat betere foto

T-80UD46.jpg

Zo dat was het weer. Ik hoor het wel.
 
Knappe toevoegingen en wat me vooral ook opvalt, is die MG !
 
Die bekabeling is in orde maar als je heel in detail wil treden is het koperdraadje eigenlijk niet over de ganse lengte even dik. Eerste gedeelte (aan witte kabel) hou je de dikte die je nu hebt, en dan verspringt de dikte naar fijner. Het eerste gedeelte is als het ware een buisje waar dan de kabel uitkomt. Zal fotoos PM-en, want ik moet ze zo verkleinen om hier op het forum te krijgen dat ge je optivizer zult moeten opzetten om ze goed te zien.
 
@ Famo bedankt voor de foto's. ;) Komen goed van pas.

De kabels die naar de smoke dischargers lopen zijn kleiner van diameter maar op de foto niet goed te zien. Heb een detail foto gemaakt.

T-80UD47.jpg

T-80UD48.jpg

Het was toch dit dat je bedoelde he Famo
 
No ! :nowink:

De blauwe pijl is de witte kabel op je tank
De rode heeft in werkelijkheid een kleinere diameter
De groene heeft nog een kleinere diameter




Moeilijk te zien op dit fotootje maar op diezelfde die ik ge-PM 'd heb kan je het beter zien. Op de z/w foto kan je het min of meer ook zien.

Nu het is maar een detailtje dat ik je gaf omdat je het vroeg als het in orde was.
Maar telkens als ik nu naar je tank zal kijken zal deze grove fout mij verblinden :))
 
No ! :nowink:

De blauwe pijl is de witte kabel op je tank
De rode heeft in werkelijkheid een kleinere diameter
De groene heeft nog een kleinere diameter




Moeilijk te zien op dit fotootje maar op diezelfde die ik ge-PM 'd heb kan je het beter zien. Op de z/w foto kan je het min of meer ook zien.

Nu het is maar een detailtje dat ik je gaf omdat je het vroeg als het in orde was.
Maar telkens als ik nu naar je tank zal kijken zal deze grove fout mij verblinden :))

Ooooh Famo, sadistje !
 
@ Famo kzal mijn tank dan maar naar de vuilbak verbannen, kzal het niet aankunnen als ge steeds verblind wordt :yikes::yikes::yikes:

Toch bedankt voor de opmerking ;)
 
Update.

Famo kon het toch niet over mijn hart krijgen om hem naar de vuilbak te verbannen. Heb het dan maar aangepast zoals het hoort. De kabels terug verwijderd en een plasticrod geplooid, dan gaatjes geboord in stukjes rod en daar koperdraadjes in gestoken. Dan de stukjes aan de geplooide rod gelijmt,alles goed laten drogen en gemonteerd op de turret en ook voorzien van beugels. de koperdraadjes aangesloten op de smokedischargers. En na 2 dagen zwoegen is dit het resultaat.

T-80UD49.jpg

Het groot licht werd eveneens voorzien van de nodige bekabeling.

T-80UD50.jpg

De achterkant van de turret werd ook nog voorzien van beugels en 2 riemen.

T-80UD51.jpg

En voor de liefhebbers eens een dryfit. ;)

T-80UD52.jpg

Dat was het weer voor nu. :)
 
Tja toch een serieus beestje als ge dat zo ziet.
Al en idee in welke kleuren hij komt ? 1 kleur, 2-of 3 tonen patroon
 
Ja het is een redelijk beestje.
Het zal een 3 kleuren camo worden, groen - zand- en dan zwart in die soort zwaluw vlekken.
En zou hem dan sterk verweren zoals er 4 foto's staan in je boek.

>w Zal hem eens meebrengen naar Lier Famo kunt ge hem eens int echt zien.
Vorige keer pas te het niet he en ik weet dat ge graag die loop eens zou willen zien. :)
 
Da's wel ne vette bak als je die zo ziet staan in z'n geheel, vooral die massieve loop !
 
Mooi hoor DJs ik ben benieuwd als hij in de verf staat.
Trouwens ik vind dat Russische spul steeds mooier worden om te zien en de markt met name Trumpeter lijkt daar de laatste tijd ook wel redelijk op in te springen dus we kunnen nog wel wat leuks in de toekomst verwachten wat Russisch betreft denk ik.

Ron
 
Zijn er al pics van dit monster ?
 
Update

Daar de tracks en loopwielen eerst zullen worden gemonteerd werd de onderkant al voorzien van Mud.

T-80UD56.jpg

Deze werd gemaakt van pigmenten en acrylic resin met wat plaaster erbij

T-80UD53.jpg

Ook de loopwielen en sprockets werden voorzien van mud

T-80UD54.jpg

Een close up

T-80UD55.jpg

En de tracks zijn aan de binnenkant voorzien van rubberblocks en deze werden geschilderd in vallejo black met wat skintone bij wat een rubberachtige kleur geeft.

T-80UD57.jpg

Als alles droog is en misschien nog wat bijgewerkt is word alles gemonteerd en dan kan de upperhull erop en kan het AB werk beginnen :)
 
Aha !!!!! de afwerking is gestart. Tis eigenlijk jammer dat ge zo tewerk moet gaan vanwege die tracks é.
Veel succes met je verfwerken Danny maar ik ben toch benieuwd hoe je dat specifiek camopatroon zult maken ? met een kaliber of door afplakken van gedeeltes.
Ik heb hier nog een TEL MAZZ SCUD B in de voorraad die ik in hetzelfde camopatroon wil steken. Ik zal je dan eens serieus na-apen :P ;)

Go DJs Go
 
Hoi DJs, kan je tijdens je volgende shoot eens foto's maken van de zijkanten van de lower hull ? Met daglicht krijg je een betere kijk op de effecten van de pigmenten.

Het interesseert me erg welke kleuren je bovendien gebruikt hebt qua pigmenten. Ik lijk desert sand, Europe dust, light dust, en dark mud te zien, maar da's maar gokken, dus...please ?

De opbouw ziet er wel goed uit alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan