Hoofdsponsor

1/35 T-80 UD Russian MBT [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
een serieus klusje dat ge hier bezig zijt....
maar het zal wel goed komen, niet ?
 
Soms moet je creatief zijn en grote ingrepen doen om toch op koers te blijven. Chapeau voor de beslissing want dit is niet niks. Dit komt wel goed op 't einde.
 
Update.

Gisteren zat er een envelop uit austria bij de post ^^
En dit was de inhoud.

T-80UD20.jpg

En na een namiddagje plakken is dit het resultaat.

T-80UD21.jpg

En even een dryfit op de turret

T-80UD22.jpg

En ook wat de textuur van de turret bewerkt. Ziet er op de foto wel iets groever uit dan in werkelijkheid.

T-80UD23.jpg

Tot de volgende.
 
Dit is een van de prachtigste lopen die ik ooit in model zag, wat een knappe details !
 
Wauw :ohmy::O !!!! prachtige blaffer. Die zal ik zondag eens van dichtbij bekijken ^^
 
Zo dat is nog eens een mooie aftermarket loop en goed in elkaar gestoken Applaus.

Ron
 
Update.
Wat begonnen aan de turret.
De kisten moesten gewoon tegen de turret geplakt worden en vond dit maar niets. Heb daarom besloten om steuntjes te maken.
Ben zo te werk gegaan: Stukje plasticcard op maat gesneden en dan 4 gaten op maat erin gemaakt,dit eerst op de kisten geplakt (met tape) de gaten gemaakt met handboor.

T-80UD24.jpg

Dan de plasticcard op de turret geplakt en weer de gaten geboord.

T-80UD25.jpg

Dan stukjes rod gesneden en in de kist gestoken (! nog niet lijmen !) en dan gepast op de turret.

T-80UD26.jpg

Als het past een beetje lijm aanbrengen op het stukje rod tegen de kist dan de kist monteren en lijm aan de binnenkant van de turret aanbrengen op de stukjes rod.

T-80UD27.jpg T-80UD28.jpg

En zo hangen de kisten stevig vast en oogt het veel mooier dan dat ze tegen de turret plakken.

Ook nog wat PE aangebracht en het zoeklicht werd uitgehold en zal later voorzien worden van een lens uit de sparepart kist.

T-80UD29.jpg

Ook de PE steun voor de munitie kisten werden voorzien van 2 stukken rod maar dit werd gedaan enkel voor de stevigheid.

T-80UD30.jpg

T-80UD32.jpg

En nog een foto van de kisten met steunen.

T-80UD31.jpg

Zo dat was het weer voor nu. :)
 
Dit zijn de updates waar ik graag voor thuisblijf !
 
En toen werd het hier ten huize Famo stil.......
 
Ja ,waarom denkt ge ? gewoon zeer knap gedaan DJs. Het geeft een zeer realistischer beeld van je model.
Altijd tof als je ziet dat een bouwer er voor gaat , niet ?
 
Kleine Update

De snorkel bestaat uit 2 delen en aangezien ik toch de beugels ga vervangen door PE heb ik dan maar besloten om het middelste stuk te verwijderen en te vervangen door een stuk evergreen buis.
Zo moet ik de naad niet opvullen en heb ik geen werk om de plastic beugels mooi te verwijderen :nowink::nowink:

T-80UD33.jpg

En dit is het resultaat na wat zaag en plakwerk

T-80UD34.jpg T-80UD35.jpg T-80UD36.jpg

Zo ik vind dat deze operatie toch betrekkelijk gelukt is.
Nu nog hopen dat mijn eigen operatie morgen betrekkelijk lukt (niersteen laten verwijderen :worried:) en ik ben een tevreden man :)
Allee tot de volgende
 
Beterschap DJs, dit ziet er heel proper gedaan uit, soms is het simpeler en effectiever om de grote sloop erbij te halen.
 
Van mijn kant ook veel geluk toegewenst met die *****steen en dat hij nu maar eens verdwenen mag zijn :angry:

Mooie oplossing voor die snorkel.

Ron
 
Aha ,dat vind ik nu altijd zo'n toffe bedoening é, gewoon de korte pijn (allez voor je model welteverstaan) . Zo van i.p.v. allerlei naden te vullen en te schuren, gewoon de zaag erin en je stuk opnieuw scratchen. Het zal een goed model worden ,ik voel het aan mijn water.

Hey Danny, succes é morgen ;)
 
Bedankt mannen,vond het ook de beste oplossing

>w ben terug thuis het is al voorbij zi.

We kunnen terug verder bouwen :)
 
Heel kleine update

De spare tracks voor op de turret te hangen zagen er niet an te gedetaileerd en heb dan maar besloten om ze zelf te maken. Stukken track die ik over had aangepast met wat stukjes evergreen rod en wat PE.
En dit is het resultaat.

T-80UD37.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan