Hoofdsponsor

" Ice Man " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Churchill

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
1.003
hoi allemaal,

Deze keer gaan we proberen voor een figuur te schilderen.
Aangezien ik hier niet veel ervaring mee heb zijn alle tips meer dan welkom.

DSC_0008a.jpg

Cheers,
André
 
Hoi Andre,

da's een mooi figuur.
ga je het figuur benaderen met de gedachte dat hij zo op de sokkel komt?
Of komt hij bij een voertuig?
Ik vraag dit omdat de omgeving mee kan spelen in het bepalen van je kleurenkeuzes.
In het geval je op de sokkel met sneeuw werkt is het huidplan wat kouder te benaderen.
Zelf zou ik bij deze wat lichtere uniformkleuren kiezen om de mooie details nog meer tot uiting te brengen. Ook een reden om flinterdun te gronden.

ga je voor olie, acryl of anders?

groet,
Rene
 
Hoi Rene,

Het is de bedoeling voor het op deze sokkel te plaatsen.
Op de sokkel ben ik van plan voor een basis te maken van modder, sneeuw, ijs.............
Voor het uniform heb ik deze foto gevonden.

btv_07.jpg
Bron: http://rkka.ru/uniform/

Wat het verven betreft zal het een keuze zijn van twee verf soorten.
Voor het gezicht zal het olieverf zijn en voor het uniform zal het acryl worden.

Cheers,
André
 
Andre,

dat gaat helemaal goedkomen zie ik.

ikzelf werk in uniformen ook met olie met het oog op mooie schaduwovergangen dmv blending maar ook wel omdat olieverf dun is.
De donkere kledingstukken zou ik niet benaderen met direct een donkere kleur maar licht en het donker subtiel aanzetten, eigenlijk donker suggereren en het zwart in dieper liggende vlakken gebruiken.


maar laat maar eens zien, worden de tips ook concreter.

Rene
 
Hoi Andre, op de foto (weer erg goed genomen) van je figuurtje, zie je al prachtige schaduwwerking. Die moét je zeker onthouden voor je schilderfase. Je moet 'ns kijken hoeveel body dat geeft.
 
Wat een zeer mooi figuur Churchill laat je hier zien,dit zal ook weer supper mooi worden op het ondergrondje....

Hier is nog een beetje info...

1_gezicht-basis2.jpg

35091b.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan