Hoofdsponsor

1/48 Kawanishi N1K1 Rufe (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit word dus ook een beauty
Mooi gedaan, en vertel ons aub hoe je de verwering zal aanpakken, ik ben benieuwd.
 
Hoe krijg je het voor elkaar. Dat ziet er toch schitterend uit.

Kan niet eens comments geven. wacko
 
thanx! ik zal de verwering stap voor stap op het forum zetten ;)
 
Het zusje van m'n Nakajima ziet er al goed uit Merlijn. :D

Ik kijk al uit naar het vervolg.


Droop
 
Droop,

Wederom een schitterend model!
Ook een goede uitleg over het spuiten en dergelijke.
Van het gebruik van zout had ik al eens meer gehoord, echter wist niet hoe het in z'n werk ging. Dank voor de duidelijke uitleg hiervan. Heb ook wel eens ergens gelezen dat hiervoor een sponsje werd gebruikt wat in Maskol was gedept en vervolgens op het model werd aangebracht, Heb je deze techniek ook al eens gebruikt? En zo ja, hoe was het resultaat?

Ga zo door man!

Groet,

Swa
 
Dat heb ik eens op een warhammer tank gebruikt. Helaas is het Maksol niet zo mooi als dit met zout. En nog duur ook. Het probleem is dat je de verf beschadigd. En dan ben je eigenlijk verder van huis. wacko
 
Droop,

Wederom een schitterend model!
Ook een goede uitleg over het spuiten en dergelijke.
Van het gebruik van zout had ik al eens meer gehoord, echter wist niet hoe het in z'n werk ging. Dank voor de duidelijke uitleg hiervan. Heb ook wel eens ergens gelezen dat hiervoor een sponsje werd gebruikt wat in Maskol was gedept en vervolgens op het model werd aangebracht, Heb je deze techniek ook al eens gebruikt? En zo ja, hoe was het resultaat?

Ga zo door man!

Groet,

Swa
Swa'ke, bedankt voor de lovende woorden maar dit prachtige model is door Merlijn gemaakt. ;)


Droop
 
Sorry sorry,

Credits die ze toekomt, Merlijn een schitterend model!:confused:
Het was al laat en na een lange dag.:p

Swa
 
Hallo iedereen,
ik had gezegt dat ik de verdere verwering stap voor stap zou uitleggen, maar eigenlijk vond ik dat er niet veel verwering meer nodig was. Het enige wat ik nog heb gedaan is een sludge wash, en dat moet ik niet meer uitleggen, want droop heeft er een hele mooie How-tol over gemaakt.
Ik heb vandaag bijna alleen gemodelbouwd, dus hij is af, tenzij jullie nog tips zouden hebben.
De foto's:
l
1_PICT0606.jpg

Als je vragen hebt over hoe ik iets gedaan heb, stel ze gerust.
Als je tips hebt wat ik nog kan doen/ volgende keer beter kan doen, zeg het ook maar cute


Grtz

merlijn, die morgen begint aan een militair voertuig en daar ook een bouwverslag van zal bijhouden :D


Mod: meerdere foto's van dit afgewerkt project kunnen jullie in de gallerij bekijken.

Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dat allemaal in een dag. wacko Lukt mij nooit. Mijn complimenten. Ziet er mooi uit.

laat ik wel een klein kritiek puntje gevonden hebben. cute Maar goed anders zou ik geen modelengeneer heten he.

De verwering is denk ik ook niet echt nodig. Wel zou ik die drijvers voorzien van een soort van aanslag. Dit heb ik vaak gezien met dit soort drijvers. Door het in het water liggen komt er vaak een soort van aanslag rand te zitten op een bepaalde hoogte. Daar zou ik nog wel wat aandacht geven, die mis ik nog wel een beetje.
 
Merlijn, ik vind 'm mooooooooooooooi!!! En dat meen ik!

Hoe hij daar op z'n karretje in het zand staat... schitterend.

Misschien had ik toch nog wat meer verwering aan de cowling aangebracht (chipping), maar dat is natuurlijk een persoonlijk smaak.

Ik vind het pure klasse en ik hoop dat m'n Nakajima even mooi wordt als z'n broertje hier.


Droop
 
Merlijn,

prachtig resultaat!

Wil je nog eens een klein *.doc svhrijven voor me over hoe je tewerk gaat met het zout om te chippen? Dan maak ik daar een pdf'ke van met jouw naam eronder.
 
thanx voor de comments!
Ik ben aan de howto aan het schrijven. moet deze alleen over het chippen gaan, of zal ik het preshaden er ook in doen?

grtz

merlijn
 
thanx voor de comments!
Ik ben aan de howto aan het schrijven. moet deze alleen over het chippen gaan, of zal ik het preshaden er ook in doen?

grtz

merlijn

Merlijn,

Om het overzichtelijk te houden kun je ze misschien het beste appart schrijven. Jekunt misschien wel verwijzen naar de andere techniek.

Tof dat je in je pen kruipt cute
 
heb je mijn pb gekregen? want ik had gezien dat daar een probleem mee was...
grtz

merlijn
 
Mooi gedaan Merlijn.
Op dat karretje staat het goed, ben eens benieuwd naar het .Doc die je gaat schrijven.

En ook inderdaad zoals Rik zegt, een beetje verweren op de drijvers, die komen toch niet heel veel onderwater te zitten dus zal maar een klein beetje zijn, ik denk dat de drijvers maar 1/3 onder water zitten.

Veel succes met je verdere project(en)
 
Tamiya 1/48 Kawanishi N1K1 Rufe

Hallo Merlijn,

Heb je topic grondig doorgelezen en weer veel nieuwe dingen geleerd.

In één woord GEWELDIG wat word dat mooi.

Mvg.
 
Hallo Merlijn,

Heb je mooi vormgegeven, ik zou alleen de houten rand nog in een wat donker bruine lak hebben gezet.
Maar dat is mijn ingeving als ik naar het geheel kijk.

Het model is schitterend.

Mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan