Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Carrier Deck [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 68

Discussie: Carrier Deck [DONE]

Boseau
    Gast

Standaard Carrier Deck [DONE]

Aangezien ik eindelijk wat ben opgeschoten met mijn project wil ik jullie bij deze de foto's van mijn Carrier Deck niet onthouden. Ondertussen heb ik er al zo'n 120uur heb ingestoken en heb ik mij uitsluitend geconcentreerd op de Catapult van de carrier.

Uiteindelijk wordt dit een Carrier Deck van de Nimitz klasse op schaal 1/32 (deze is de D. Eisenhower CVN-69) waarbij ik Catapult nr 2 ga modelleren (dat is de linker catapult als je vooraan naar de boeg van het schip kijkt)!

Hierna komt de rest van de bouw en wordt de catapult gedropt in een rechthoek van zo'n 97cm op 57cm. Groot genoeg dus om een 1/32 vliegtuig op te zetten!

Hopelijk genieten jullie van het zicht (I know I do) Oh en de witte deckplaat onder het deflectorshield moet natuurlijk nog verder verweerd worden! To be continued!

Laatst gewijzigd door Boseau; 13-09-10 om 20:02

Standaard

Ben benieuwd naar de fotos zie er geen op de moment.

Mark

Boseau
    Gast

Standaard

Ze staan er nu op

PS ik heb nog altijd niet geïnvesteerd in een digitale camera met zoom sorry als de details wat "out of focus" zijn!
    Laatst gewijzigd door Boseau; 13-09-10 om 19:59

Standaard

Zo moeilijk is het toch niet.
    Onder de foto's in je gallerij staan vier links.
    De middelste knip en plak je in verslag en je ziet een foto staan.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Boseau
    Gast

Standaard

Hey Erik, thx kerel maar ondertussen is het dan toch gelukt!
    Laatst gewijzigd door Boseau; 13-09-10 om 20:01

Standaard

Foto's terug verwijderd.
    Want ze staan ondertussen vooraan te blinken.
    Ziet er goed uit zo.
    Mooi deck.

Erik.
    Laatst gewijzigd door modelbouwerke; 13-09-10 om 20:04
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Boseau
    Gast

Standaard

Haal ze er maar af Erik, ondertussen staan ze waar ze moeten staan!
    Thx for helping out

Standaard

Ja chique dinges zeg. Ge hebt er zeker je werk van gemaakt.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Boseau rules ! Dit gaat wat geven ! Ik zie hier al een vliegtuig op pronken.

Boseau
    Gast

Standaard

Eerst en vooral bedankt voor de bemoedigende woorden ! Rik, ik denk dat ik nog ergens foto's heb liggen van de bouw van dit subcomponent (ik probeer ze dan ook asap te posten)

Ondertussen heb ik nog wat verder gewerkt en hopelijk sla ik erin jullie mee te laten genieten van de vorderingen die ondertussen nog zijn gedaan, dus bij deze een "kleine" update

Wat is er ondertussen gebeurd?
    1. Het deflectorshield is ondertussen verder verweerd en is in het deckframe gedropt. Hiervoor heb ik olieverf gebruilkt (Natural Sienna, Vandijck Brown en Burnt Umber) verdunt met wat terpentijn van het Kruidvat (den beste die ik tot nog toe geprobeerd heb lol) aan de voorkant heb ik nog wat verder "gesmost" met pigment van MiG en Vallejo (MiG pigmenten zijn volgens mij geconcentreerder en je moet er iets voorzichtiger mee omspringen). Het deflectorshield zelf heeft nog wat extra kleur gekregen door Alclad Steel te mengen met Magnesium, daarna nog wat Jet Exhaust en Sepia gespoten. Mss ga ik hier nog wat verder mee experimenteren om nog meer contrast te krijgen
    2. Het volledige deckframe is op de Tie-Downs na helemaal af (tiedowns zijn de kleine stervormige uitsparingen in het deck om vliegtuigen aan vast te binden zodat ze niet over en weer schuiven bij slecht weer op zee)
    3. De Catapult slede is ondertussen gemaakt maar moet nog geschilderd worden alvorens ik ze in het deck ga vastlijmen, ik heb ze er even ingelegd om een volledig zicht te kunnen geven van het diorama.
    4. De gele band die bovenop de bodemplaat komt te liggen

Volledig Dio, shield open

Zijaanzicht, shield open (zoals je op de achtergrond kan zien zit ik in de keuken want mijn hobbyhoekje is gewoon te klein lol)

Detail weathering bodemplaat

Achteraanzicht, shield open

Catapult slede

Catapult slede detail

Volledige dio, shield closed

Zijaanzicht, shield closed

Maintenance hatch, detail
    Laatst gewijzigd door Boseau; 20-09-10 om 15:53

Boseau
    Gast

Standaard

Yup Rik dat is zeker de bedoeling, de tiedowns ga ik mat zwart spuiten en chippen aan de zijkanten. Het enigste waar ik mijn kop over breek is hoe de juiste asfaltstructuur aan te brengen!

Al jullie tips zijn meer dan welkom

Boseau
    Gast

Standaard

Ik had gedacht om het product "Pavement" van Tamiya is te proberen maar die structuurverf kan mss hetzelfde resultaat geven, het tamponeren is mijns inziens het moeilijkste van heel deze operatie want je hebt eigenlijk maar 1 shot at this lol!

Keep you posted en bedankt voor de tip Rik!

Standaard

realistisch !!
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Nu weet ik niet of het voor jou ook gaat werken,maar als ik op een tank of voertuig structuur wil aanbrengen doe ik dit gewoonlijk met lijm van Humbrol ik breng deze op met een borstel laat even inwerken en ga er met een fijn schuurpapiertje over als hij opgedroogd is en er komt dan een mooie structuur te voorschijn...

Boseau
    Gast

Standaard

Het deck is bijna 1m op 60cm dus ik zal naar een industrieel product moeten grijpen want ik vrees dat ik anders met 20 potjes nog nie zal toekomen lol!

Hieronder vinden jullie enkele foto's van de surface structure die ik tracht na te bootsen. Al jullie tips zijn welkom

Nog ééntje om het af te leren

Voorsmaakje van de Tiedowns die ik ga gebruiken
    Laatst gewijzigd door Boseau; 20-09-10 om 18:13

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten