Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Arc de Triomphe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel

Well-known member
Reporter
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.591
Hey mede papiersnuivers :)

Ik ga meedoen met de groepsbouw met een model van Canon van de Arc de Triomphe. Het lijkt me een gebouw voor beginners en dus ideaal.

arc_de_tri_e_thl.jpg


Ik heb geen idee of deze tak van modelbouw me ligt dus het is afwachten of het na de bouw op iets zal trekken :laugh:

Dit is het echte gebouw:

553px-Arc_Triomphe.jpg
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arc_Triomphe.jpg

Wat info via Wikipedia:

Arc de Triomphe (Parijs)

Arc de Triomphe of de Triomfboog is een triomfboog en een van de bekendste bouwwerken van Parijs, in het 8e arrondissement.

Het bouwwerk is gebouwd op het Place Charles de Gaulle (vroeger Place de l'Étoile), een van de drukste verkeerspleinen van Parijs, aan het westelijke eind van de Champs-Élysées, waar twaalf lanen samenkomen. De triomfboog is 50 meter hoog, de op een na grootste in de wereld, alleen in Noord-Korea staat een grotere (de Triomfboog in Pyongyang). Hij is zelfs zo groot dat er een waaghals met een vliegtuig door is gevlogen. De bouw begon in 1806, ter ere van een van Napoleons overwinningen bij Austerlitz. Pas rond 1836, onder koning Lodewijk Filips, werd de bouw voltooid.

Groeten,

Michel.
 
Ook dit is weer een mooie:8

Ik heb je op de lijst erbij gezet Michel.

Veel bouw plezier.

Fred
 
Heel veel plezier met de bouw, dit is een mooi project!!
 
Hoi Michel,

jij heb ook het virus te pakken gekregen.-fck--fck-
Weer eens iets anders dan boten bouwen.;)
Ook jij veel suc6 met deze bouw hé.:wink1::wink1:
 
Dank je mannen.

Ja John, ik heb het goed te pakken.
Af en toe moet je eens iets anders doen hé :)
 
Vandaag 170 gram papier gekocht om de patronen af te drukken.

De Arc bestaat uit 26 stukjes:



Het model is veel kleiner dan ik dacht en ben niet gewoon om aan zoiets kleins te werken dus dat zal aanpassen worden :)
 
tof dat je ook mee doed michel bij de knippers en plakkers.

ook ik dacht dat het allemaal een beetje groter was maar zoals je zegt is dit ff een aanpassing voor de houtsnuivers maar we laten ons niet kennen :laugh:
 
Papier is gemaakt van hout jongens, dus.....;)

Fred
 
De start van de Arc is gemaakt:

Ik heb delen 1 tem 9 in elkaar gezet van de in totaal 26 delen.
Het betreft de bovenkant van de Arc.

Bovenaanzicht:



Dit is het deeltje dat het slechtst pastte. In de hoek sluit het niet helemaal aan.
Let wel het gaat hier over een heel fijn randje hoor want dit is een macro foto.



Overzichtfoto:



En dan om een idee van de grootte te krijgen:



De witte vouwlijnen zullen zo blijven want op dit patroon bijkleuren zal zeker niet mooier zijn denk ik.
 
Mooi begin Michel.
En het is echt wel klein in verhouding met u 10 cent.

Erik.
 
Mooie start Michel;)

Klein hé:O
En de vouwlijntjes die niet helemaal juist zijn, ach dat hoort bij papier bouw.;)

Fred
 
Ziet er netjes uit.
Ik heb al wel ondervonden dat je niet te kritisch moet zijn met papierbouw.
Als je niks anders doet zal het zeker nauwkeuriger kunnen, maar wij zijn dit maar aan het doen voor de afwisseling, niet?
 
Dit ziet er strak uit hoor Michel en inmiddels weten we van macrofoto's dat ze oneffenheden laten zien die we met het blote oog niet kunnen zien.
 
Nou nou, dat is een mooi begin.

En idd. deze gebouwtjes zijn kleiner dan je aanvankelijk zou denken.
 
Dat ziet er al heel mooi uit Michel. Dat alles zo klein is heeft mij ook verrast.
En zoals Fred al zei, vouwrandjes ed. zijn typisch papierbouw en dat maakt het juist mooi.

Christophe
 
Bedankt voor jullie reacties mannen :)

Het is inderdaad klein maar dit heeft zo wel zijn charmes vind ik.
Van die vouwlijntjes enz.. lig ik zeker niet van wakker hoor. Het is best plezant en ontspannend om te doen en dat is het belangrijkste.
 
Update:

De update had al eerder plaats gevonden als ik het tweede deel van het gebouw niet eerst verkeerd had gemaakt :D

Eerst de foute versie:

In de oranje cirkel zie je een witte boord waar ik van dacht dat deze zo moest zijn.



Ik dacht dat het zo moest omdat dan de andere kant van de muur mooi tegen de andere muur gelijmd kon worden (zie oranje cirkel)



Nu moest het toch wel andersom zijn zekers! Het moest dus aan de hoek met de andere muur uitsteken. Dus heel het spel maar opnieuw gemaakt maar juist:

Dus aan de boog geen witte boord meer (buiten het onderste deeltje dat zo moet):



En aan de hoek met de muur is het dan zo:



Die korte groene muur wordt dus in de volgende stap verzonken door er een andere voor te plaatsen.

Een overzichtje:



Binnenin de arc zijn de bogen en muren ook geprint:



Dan was het tijd om dit deel met het vorige deel te verenigen:



De zijkant:



Dan een foto met een wasknijper en verfpotje om de grootte weer te geven:





Waar ik niet tevreden mee ben is dat er op een paar plaatsen verkleuring optreed van het lijmen. Ik heb witte houtlijm gebruikt en niet overdreven veel.
Het is het beste te zien op de foto met de wasknijper zo rond de beelden.
In het echt is het zichtbaarder. Het vreemde is dat het niet direct na het lijmen is gebeurd maar pas iets later.
Maar daarvoor het een derde keer maken is nu ook wel iets van het goede te veel :wacko:
 
dat is nu het mooie van papier bouw, even opnieuw uitprinten.....klaar:laugh:
En die verkleuring, nou ik zie deze niet hoor en ik draag nog wel een bril.

Ik vind dat het er
thumbsup.gif
uitziet.

Fred
 
Ik verschiet ervan hoe klein deze Arc is. Wel heel mooi gemaakt.

Ik vind het wel raar dat je die verkleuing krijgt, want ik gebruik zelf bij mijn model op sommige plaatsen veel lijm (ter versteviging aan de binnenkant) en ik krijg geen verkleuring. Kan het zijn dat je per ongeluk wat lijm op je vingers had en dat het er zo op gekomen is, recht op de gekleurde zijde, dan zou het wel kunnen?

Christophe
 
Op de foto is die verkleuring niet te zien Michel en verder ziet het er gewoon keurig uit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan