Hoofdsponsor

Zappa [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Peterken bedankt...

ik ken deze fase uit mijn tekenwerk, wat moet er nog aangepast? Misschien iets meer wang en kin om een markantere snor aan te zetten.
Rechteroog Zappa karakteriseren door onderooglid iets op te hogen. Door de reepjesmethode met de krul zit er al luchtige diepte in het haar.
Op de bovenkant hoofd streek ik het gladder aan om het 'vallen' weer te geven. met een mengsel fimo/thinner zal ik de haren nog aanstrijken om de slag te glooien.
Uiteraard heb ik een scala aan foto's op mijn blad staan maar het gaat om combinaties. Voor een 3d impressie moet je combineren.
In the end zullen de ogen allesbepalend zijn, dit mis je wel als je schetst met klei. Daarom blijf ik tussendoor checken in photoshop.

suggesties zijn gaarne welkom!

René
 
nog wat studiemateriaal.

DSCF0290-1.jpg

met schilderwerk kan hij er zo uitzien.

ik doe dit bewust om van het 'lijkwadevanturijngevoel' af te komen.

(Mijn vriendin schertst hier; 'Man, dan maak je de lijkwade van Turijn en dan ziet iedereen Zappa!')
 
Hoi Rene, mooi haar euh...hoor. Ik denk dat je zo prima het typische Zappa haarvolume en -uitzicht hebt verkregen. Ook het gezicht vind ik uit de kunst gedaan, heel herkenbaar.

Ik begon enkel aan tagliatellli te denken toen ik het haar zag. Dit is overigens geen kritiek want ik vind het haar zoals gezegd outstanding. Je benadering om zo te studeren op het onderwerp is al even boeiend.
 
Ha Guy,


ik weet het van de bamislierten. zo is er een basis om krullen aan te zetten, te vullen. ik ga dit vandaag afwerken, wil nog dunnere krullen over sommige plekken heen en ik wil nog wat meer karakter in de contour van het haar.
Het is ook vooruitkijken, hoe zien de haren er zwart uit, gehighlight?
Wil er echt iets speciaals mee doen.


afgieten en weer een volgende!

dank je,

René
 
Ik had op m'n leeuwtje overigens dezelfde werkwijze voor de manen toegepast. Gelukkig doe jij het ook zo, dit komt helemaal goed. Btw het leeuwtje is gecast en gereleased bij Reality in Scale.
 
ow wat gaaf Guy!

het is ook zo'n lief Leoke ...


ben hier zelf nu de oogleden onderkant een beetje aan het sluiten en zet de snor meer aan en sikje.

René
 
Zeer mooi gedaan,ik vind hem steeds mooier en mooier worden...En kijk al uit naar de volgende update.
 
Dank je Danny,

ben de torso wat aan het schuren en maak me klaar voor het shirtje.
Hij gaat niet meer de oven in, zie al wat scheurtjes in het haar.
Ga verder met magic sculpt of miliput maar zijn nog een paar dingetjes nog.
 
dank je Rik.
Heb hem in de siliconen staan, morgen wat afgieten.
 
Ziet er goed uit.
Ga je ze nu ook allemaal andere kleuren geven???
 
neen.

voor diegene die er goesting voor heeft mag hij of zij er een eigen Lumpy Gravy aan geven ....
 
dank dank ...

ik heb weer iemand op de korrel om te sculpten voor een volgende.
Filmster maar wel in militaire rol. Dat wordt weer schetsen...
Vooralsnog vind ik dit een fijne schaal om een gezicht te vormen. Beetje mijn formaat waarin ik teken, ik schat 1/9 een 8 centimeter hoog. mogelijk zit ik er naast.
 
de primeur is voor Rob Plas van de Twenot.
Heb hem voor hem gemaakt en ik waarborg de exclusiviteit.
Ik stop de gietsels in een doosje en over een poos zal ik me er ook over buigen met de kwast.
 
Dus dat er een afgwerkt model komt is dan wel aan de orde... zou het erg jammer vinden als het hier ineens stopt..
 
kan me voorstellen dat je dit denkt, Rik.
Ik heb echter geen haast, ben net een bouwdip te boven en ik ga dit gewoon eens rustig laten bezinken.

Er is nog een mogelijkheid dat ik de buste wil uitwerken met onderlijf en zijn Gibson gitaar.
Dan is er nog een optie Frank om te bouwen tot een Gallier met zwaard en schild.
Maar dan nog jeukt het harder een ander figuur te gaan schetsen dan te gaan schilderen.
Zappa komt in de verf. Ik ga lekker op mijn handen zitten en laat het doen door een diepgewortelde fan.
Toch meer benieuwd wat daar uitkomt...

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan