Hoofdsponsor

Anders / onbekend St Kieran's Church [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekie

V.I.P.
Registered
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
728
Alvast een papierprobeersel mijnentwege:

Ik koos voor St Kieran's Church omwille van het feit dat het een heel simpel model is en dat ik het kan gebruiken als Wargame-Fantasy-Medieval scenery.


kyoukaip.jpg


De schaal is ongeveer 20mm (1/76) en je kan het hier downloaden:
http://members2.jcom.home.ne.jp/milk-pot/kyoukai.htm

Dit is alles wat je moet printen:



Ik gebruikte 170gr fotopapier, maar ik heb ondervonden dat fotopapier niet zo geschikt is.

Er zit namelijk een soort coating op die durft loskomen op de plaatsen waar je gaat vouwen.

Wat snijwerk achter de rug:



En dan wat plakken:



En met de eerder gemaakte toren:



Om de vouwen netjes te maken, gebruik ik een "vouwbeen"
Het werd vroeger van ivoor gemaakt maar tegenwoordig is het een harde kunststof:

vouwbeen.jpg


Om een mooie vouw te maken vind ik het best om langs de beide kanten te werken:





Daarna ziet het er zo uit:



Het hoofdgedeelte zit in elkaar (je ziet dat ik aan de binnenkant een verstevigingsrib heb aangebracht:







Het bijgebouw:





En zo ziet St Kieran's er uiteindelijk uit :





Alles bij elkaar een paar uurtjes snijden en plakken, en ondanks wat foutjes, ben ik er toch tevreden mee.

Ik ga er meteen nog eentje maken (niet dezelfde natuurlijk)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow....koekie...dit is wel een hele mooie oefening...en inderdaad fotopapier is wel mooi ....:8:8:8
 
Dat is nog eens een rappe bouw, mooi gemaakt.
En goed dat je de werking van zo'n vouwbeen laat zien, weet ik dat ook weer.
 
Thanks jongens.
Ik moet nog een manier vinden om die storende vouwlijntjes weg te kleuren.
Ik heb al geprobeerd met een viltstift, maar zelfs de lichtste kleur grijs of bruin komt te donker over.
 
Mooi werkje dat je daar gemaakt hebt, Koekie :)
 
mooi koekie over het vouwbeen.

kan je dit ook met de achterkant van het mes doen of met een pattate mesje ?
 
Knap modelletje. De "papier-koorts" heeft je te pakken.
 
Zeer geslaagde oefening Koekie!
Dat is een hele mooie reclame voor Paper City :yeah:


Fred
 
@Amazone: Natuurlijk kan dat, maar je moet wat voorzichtiger zijn.
Met het vouwbeen kan je zo hard duwen als je nodig vindt zonder het papier te beschadigen.

Bedankt jongens, ik heb net twee mooie huisje gedownload van Dave Graffam. ( http://www.davesgames.net/ )
Deze zijn wel te betalen, maar je krijgt wel wat meer dan een gewoon PDFje voor je geld.
Het zijn namelijk "multi layered PDF's", dit wil zeggen dat je, bv de kleuren en strukturen van daken en muren kan kiezen.
Er zijn mogelijkheden om verschillende ramen en deuren te gebruiken, met of zonder een schoorsteen, met of zonder luiken voor de ramen, enz.
Ik maak er zeker ook een verslagje van.
 
Ik heb de laatste 2 foto's bij afgewerkte projecten papier / karton gezet.:D

Fred
 
Als het gebouwtjes zijn die je kan gebruiken voor fantasy-games zijn dat je voorkeur genieten, dan zal ik eens mijn oude harddisks afzoeken en zien of ik dat kasteen nog heb dat ik ooit eens gedownload heb, daar was de bodemplaat zelfs voorzien van vierkantjes om je moves te maken. Let wel : geen garantie dat ik die bestanden nog heb hoor, maar ik zal alvast eens beginnen zoeken.
 
Let wel geen garanties hé, want ik heb al zoveel pc's versleten dat ik niet meer weet op welke hdd die bestanden staan :) ... maar ik zal m'n best doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan