Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw La Sagrada Familia [DONE]

  • Onderwerp starter Christophe
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is waar, maar ik moet echt eerst mijn mansion gaan afmaken. Morgen eerst nog een dagje werken, dan zondag weer aan de slag met snijden en knippen en vouwen.
 
Vandaag stond in ons lokaal dagblad, BN deStem, een stuk over de Sagrada familia.
Gelukkig hebben ze dit ook op het www gezet.
Hier vindt je allerlei documentatie maar b.v. ook de song Sagrada familia van Alan Parson, van het album Gaudi uit 1987.
Verder nog info over de zalig verklaring van Antoni Gaudi, 3d filmpje en rondleiding filmpje:P

Ook de documentaire over de zaligverklaring van Gaudi is erg interessant.

Voor zij die geïnteresseerd zijn.

Fred
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan Christophe.
Inmiddels ben ik er achter hoeveel werk het is om een beetje fatsoenlijk met papier om te gaan en het gaat jou prima af.
 
He, he, he, dat valt toch nog altijd tegen he.... :)

Maar gewoon doorgaan, zo zien we hier. De aanhouder wint.

Ziet er gewoon goed uit wat ik hier allemaal zie... Pfff.... boelveel vouwen... :)

En even een vraagje. welke lijm gebruik je?
 
Aaauw


Mijne mond geraakt nie meer toe...Schitterend bezig makker!
 
Ja het is geen gemakkelijke bevalling, moet ik toegeven. De meeste stukjes hebben ook veel vouwen en dan soms nog van die moeilijke.
Als lijm gebruik ik gewoon witte houtlijm. Werkt goed. Na een paar sekonden zit het vast, maar dan ook echt vast, en kan je niet meer corrigeren. Dat is wel het moeilijkste van papierbouw. Als het mis is dan moet je gewoon opnieuw beginnen. Zo zijn er op de vorige foto's twee torentjes met vogeltjes op te zien. Ik had ze gisteren alle vier gemaakt maar door een domme fout moest ik er twee weggooien.
Voor het rillen van de vouwlijnen gebruik ik alleen nog maar een mes. Een vouwbeen of bod mes is gewoon niet nauwkeurig genoeg.
Maar het is een leuk model en ik ben echt zelf benieuwd om het volledig af te zien.
 
Christophe, in het decembernummer van de Nederlands-Belgische National Geographic staat een artikel over La Sagrada Familia met een uitklapposter.
 
Ja Wim, ik had 'em al gekocht, bedankt voor de tip. Mooie poster die erin staat.
 
Even laten weten dat het hier niet stil ligt, maar ik ben momenteel bezig met het uitsnijden van alle resterende stukjes zodat het bouwen achteraf iets vlotter gaat.
Dus binnenkort weer een paar updates.

Christophe
 
Ben zeer benieuwd naar het resultaat weer. Enne ook bij mij ligt het niet stil, maar ben wel weer met teveel zaken tegelijk bezig. Maar we hebben toch nog even. ;)
 
Ik ken het probleem ook ik ben wel doende maar meer met andere dingen:sleep:

Fred
 
Omdat het zo stil is in Paper City dacht ik nog maar eens een update te laten zien van mijn kerkske.

Bijna alle bouwplaten zijn uitgesneden en ik heb nog wat verder gewerkt aan de voorkant van de kerk en de sokkel.

1_Sagrada_Familia_01.jpg

1_Sagrada_Familia_02.jpg

1_Sagrada_Familia_03.jpg

1_Sagrada_Familia_04.jpg

1_Sagrada_Familia_05.jpg

Voor het maken van de sokkel heb ik een beetje gefoefeld :wub:. Omdat het belangrijk is dat die mooi plat is en stevig zodat de onderdelen er achteraf mooi op passen en een beetje aangedrukt kunnen worden heb ik een dun (2mm) mdf plaatje onder de sokkel gelijmd. Het zou zonde zijn van al dat werk om achteraf een wankel kerkje als resultaat te hebben. (Mod's vergeef mijn zonde :laugh:-

Christophe
 
Amai, hier doe ik mijn pet voor af Christophe. Werkelijk prachtig gedaan.
Ik denk dat maar heel weinig van de personen die daaraan beginnen zo een mooi resultaat boeken.
 
Ziet er imposant uit.
Ik zal een dezer dagen eens verder werken aan mijn deel van de groepsbouw...
 
Dat ziet er heel goed uit Christophe, petje af hoor!
Wat een vouwwerk zit hierin.
Aan een steviger sokkel zit ik ook te denken, dus dat plaatje MDF is je al vergeven ;).
Nu de Jonk af is, ga ik me eerst op Belem storten, dus wordt het wat drukker in Paper City :).
 
Kan er niets anders van maken als mijn voorgangers hebben geschreven. Ziet er goed uit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan