Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw La Sagrada Familia [DONE]

  • Onderwerp starter Christophe
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel mooi... ik begin me zelfs een beetje te schamen dat ik zo'n eenvoudig modelleke als het colloseum gekozen heb :/
 
Bedankt iedereen.
Dany, ook de eenvoudiger modelletjes horen thuis in Paper City (just like the real world) en ik ben nog maar met één torentje begonnen, er zijn nog veel stukjes te maken en die moeten achteraf nog mooi in elkaar passen. Dus het is nog afwachten of het allemaal wel goed lukt.

Misschien gisteren nog even vergeten te zeggen. Voor het rillen gebruik ik twee manieren. Voor scherpe hoeken en lijmlipjes (of hoe heten die dingen) gebruik ik een scherp mes (tip van Fred), zodat de plooi echt scherp is. Voor hoeken van 90° of meer gebruik ik een bot gemaakt mesje en ril ik aan de achterkant zodat de voorkant niet beschadigd wordt.

Christophe
 
Countdown: 434

Vandaag verder gedaan met de tweede bouwplaat, maar ik heb ze maar half af gekregen. Ongeveer 1 uur werk voor twee stukjes. Amai.



Ik heb eerst het stuk uitgesneden en vervolgens met een scherp mes de rillijnen getrokken op de witte kant.(lijntjes op de foto). Dan een metalen lat op de rillijn en met een scherp mes de randjes een beetje opgetild.



Dan met een botte tandenstokker onder het randje zachtjes op en neer schuiven tot tegen de metalen lat.



Dan krijg je dit.



Dit dan aan de beide zijdes en vervolgens tussen mijn vingers voorzichtig het topje plooien.



Het tweede stuk erin gelijmd en dit is het resultaat.



Nu moet ik nog zo een stukje maken, maar dan iets kleiner. Maar dat is voor de volgende keer.

Christophe
 
Mooi werk hoor.

Goed systeem om die kleine stukjes om te vouwen.
 
Mooi Christophe, Ik weet hoe lastig het is die vouwtjes te maken.
Ik zag dat je met 120 gram bristol werkt, werkt dat goed?
Dat is namelijk een idee voor toekomstige papier werkjes omdat 160 gram misschien wel wat zwaar is voor het fijnere werk.:wacko:

Fred
 
Fred, met mijn vorig projectje had ik met 200gr gemaakt en dat was te dik, maar die 120 gr vind ik persoonlijk ideaal. Werkt heel fijn. Voor grotere stukken, zoals de basis, ga ik 200gr gebruiken. Met 160gr heb ik nog niet gewerkt.

Christophe
 
Mooie howto Christophe, heel fijn priegelwerk.
Na bij jou (en Fred, en Koekie en nog meer) de kunst afgekeken te hebben zal ik mijn ervaring met 160 gram delen.
 
Countdown: 430

En hier het resultaat van de eerste twee bouwplaten.





En dan verder met de derde bouwplaat. Deze ziet er niet gemakkelijk uit.





 
Ben ik blij met mijn simpel schuurtje.
Mooi resultaat dat je hier laat zien.

Erik.
 
Ga je de vouw lijntjes nog een beetje bijkleuren Christophe?
( zou kunnen met een zacht oker potlood;) )

Fred
 
:wow: Christophe, dat is keurig gedaan, niets op aan te merken..
 
Dank voor de aanmoedigingen.

Ga je de vouw lijntjes nog een beetje bijkleuren Christophe?
( zou kunnen met een zacht oker potlood;) )

Fred

Daar ben ik nog over aan het denken. Ik weet het niet goed. Op zich vind ik de witte lijntjes niet storend want ze zijn heel fijn, maar misschien dat ik eens een proefstukje ga maken en dan zien.
 
De "accordeon" is klaar. Nu maar hopen dat het niet te moeilijk wordt om dit stuk vast te lijmen in een halve cirkelvorm.



 
Heeeeel scherp hoor, ik ben ondertussen ook bezig met m'n "Florence Cathedral", maar die komt totaal niet in de buurt van dit kunstwerk...
 
Dat is nog een moeilijk onderdeel ook. Nu zou het idd fijn zijn dat alles past.. Ben zeer benieuwd.
 
Hier nog een update van de montage van de boogvorm. Voorlopig valt het nog mee, maar het is wel veel geduld hebben.





 
Petje af, Christophe!!
Ben zelf nog met de basis bezig van de toren en dat vind ik al een crime :) en dat is nog niets vergeleken wat ik hier zie ontstaan.
 
Bedankt Wim.

En hier de volledige boog gemonteerd.



Ik ga dit stuk van binnen wel moeten verstevigen anders vrees ik dat ik achteraf problemen krijg met de montage. Maar dat doe ik pas later.



En hier even de toren erop gezet, maar nog niet gelijmd.





De uitstekende ribben lopen nog niet overal recht, maar ik hoop dat dit goed komt achteraf.



Op naar de volgende bouwplaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan