Hoofdsponsor

1/50 fluit schip de zeehaan 1:50 vlakbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm ik wou het berghout leggen van het verdek.
nu metende op hoving zijn plan komt er tog iets heel raar naar boven.
als je het verschil meet is het vooraan 4.5 voet en achteraan 9 voet dus het dubbele

verschil.jpg


moet ik dit nu gewoon met de geschutsvulling vullen met planken ?
het probleem is dat ik er aan de voorboeg al ben en in een spie moet gaan werken met mijn huidplanken.
ik heb een stil vermoeden dat ze dan ijgelijk in een spie moeten lopen van voor smal en achteraan breed. zodat ze de zeeg volgen, wat nu niet meer het geval is.

dit geval helemaal afbreken zie ik eigelijk niet zitten en ga dus proberen te foeteren zodat je het zo min mogelijk ziet denk ik

dus de rode spie achter aan moet nog dicht gefoetert worden

opvullen.jpg
 
Laatst bewerkt:
De rest met verjongde planken opvullen, ziet er weer gooed uit :)
 
thx bart maar leren kan je van iedereen en iedereen kan van iemand anders leren.


dat maakt deze hobby dan ook zo leuk om te doen, zoveel verschillende metodes en zoveel verschillende schepen
 
ik ben er ook nog eens met een update.
de geschuts vulling staat er in na enig pas en meet werk.
hier boven moet nu nog een berghout 2 planken en dan het bovenste berghout gemaakt worden.
nu zie je op de foto hoeveel de geschutsvulling achteraan oploopt tegen over van voor en het automatis smaller word van achter tegen van voor.

00417.JPG


00321.JPG


00223.JPG


00128.JPG
 
De eerste foto's zien er goed uit Dirk, die laatste foto zal wel vertekend zijn of zo, want het lijkt wel of de rechterzijde smaller is dan de linkerzijde.
 
thx wim. normaal zijn de 2 zijden gelijk aan elkaar, het zal het beplanken zijn dat een ander beeld geeft.
ook moeten er nog spanten gezet worden aan de andere kant van achter, maar ik moet er nog aan kunnen om de binnen kant te bekleden en dat moet eerst gebeuren voor ik de spantjes kan zetten.
 
Hartstikke goed om naar te kijken. Alleen zou ik bang zijn dat de romp gaat " werken " omdat je de beplanking eenzijdig bent gestart.

Voor de rest ook een gemak om te beplanken door de vele " staanders".

ga in ieder geval zo door.

Ron.
 
thx ron maar aan de andere kant komen alleen de berghouten tegen . en geen beplanking.

als het zou kromtrekken was dat nu al zigbaar maar het ziet er goed uit hoor.
het overloopdek houd alles netjes recht + de vele spanten.


[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit terug open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan