Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
sealen van strooigras [DONE]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: sealen van strooigras [DONE]

Standaard sealen van strooigras [DONE]

Hallo Iedereen

Ik ben nog steeds bezig met mijn garagedio; experimenteren met Fimo en krimpfolie en de nodige mislukkingen uiteraard. Nu om een beetje afwisseling te hebben, was ik begonnen met Denneboompjes te maken voor de slotrace track en eventueel een ander klein stukje weg dat ik op een plankje gemaakt heb :

De Boompjes zijn gemaakt van stukjes sisal touw die tussen ijzerdraad gedraaid zijn. Daarna zijn ze bijgesnoeid tot de gewenste vorm en ondergedompeld in verdunde houtlijm.
    De stam is met een lijmpistool gevormd waarna het geheel in een bruine kleur werd gebrushed.
    De takken kregen daarna opnieuw een verdunde houtlijm bad dit keer alleen de buitenkanten, dus niet voledig ondergedompeld waarna ze in een pot met donker groen strooigras werden gelegd, schudden en klaar ! de Stam kreeg echter ook nog een bruin strooisel mee.
    nu is mijn vraag heeft er iemand enig idee of ervaring met het sealen van het geheel ? Blanke vernis,of opnieuw verdunde houtlijm ? of iets anders...

Grts
    Peter
    enkele voorbeelden:

Standaard

Ziet er erg mooi uit Angel, heel realistisch als je het mij vraagt.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Thx Dany, het zijn de naaldjes die het em doen hé, vandaar het strooigras

Standaard

Een vraagje, hoe groot zijn die boompjes ? Reden van de vraag, ik bedacht net dat een dennenboom ook dennenappels heeft, misschien bruin geschilderde graantjes of zo ?
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dancooper Bekijk bericht
    Een vraagje, hoe groot zijn die boompjes ? Reden van de vraag, ik bedacht net dat een dennenboom ook dennenappels heeft, misschien bruin geschilderde graantjes of zo ?
    Zo tussen de 11 & 14 cm , gezien ik altijd in de 1/24 & 25 bezig ben

Standaard

Vroeger, in de modeltreinenwereld (scrabblewoord), sealden we strooimateriaal met verdunde houtlijm (met water dus).
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Ik maak mijn boompjes altijd met spijtlijm van 3M. Ik spuit de lijm op het boompje en dat is dan vooral aan de buitenkant en dan strooi ik er groen strooisel op en dan nog eens een laagje spuitlijm, en vervolgens een beetje vernis. De boomjes zijn dan in het begin een beetje plakkerig, maar de lijm droogt na een tijdje. Je moet wel de permanente lijm gebruiken. Voordeel is dat dit heel snel werkt.
    Je kan ook sealen met verdunde houtlijm, maar ik vind persoonlijk dat het strooisel die lijm te fel absorbeert en dat geeft geen realistisch effect.

Christophe

Standaard

Probeer deze vernis eens:

Ik doe daar vanalles mee, is mij altijd meegevallen, en is erg mat.

Wel in dunne laagjes aanbrengen.
    Zo veel te doen...
    Zo weinig tijd...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk bericht
    Ik maak mijn boompjes altijd met spijtlijm van 3M. Ik spuit de lijm op het boompje en dat is dan vooral aan de buitenkant en dan strooi ik er groen strooisel op en dan nog eens een laagje spuitlijm, en vervolgens een beetje vernis. De boomjes zijn dan in het begin een beetje plakkerig, maar de lijm droogt na een tijdje. Je moet wel de permanente lijm gebruiken. Voordeel is dat dit heel snel werkt.
    Je kan ook sealen met verdunde houtlijm, maar ik vind persoonlijk dat het strooisel die lijm te fel absorbeert en dat geeft geen realistisch effect.

Christophe
    Ok Christophe ! bedankt De Remount van 3M is trouwens ideaal om mallen voor te airbrushen vast te hangen en gemakkelijk zonder sporen na te laten te verwijderen, zelfs met krantenpapier heb ik die al gebruikt (zie gele lijn op de muren van mijn garage dio) ik vond het risico om tamiya tape te gebruiken te groot.

Grts
    Peter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koekie Bekijk bericht
    Probeer deze vernis eens:

Ik doe daar vanalles mee, is mij altijd meegevallen, en is erg mat.
    Wel in dunne laagjes aanbrengen.
    Zal ik eens doen Koekie, Bedankt !!

grts
    Peter

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten