Hoofdsponsor

1/144 Von braun,s geheime Concurrent korolev,s N-1 moonrocket [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,,, de spullen voor skylab laten lang op zich wachten ... intussen is de sputnik klaar en ligt bij de eletroplater ... dus daar is het ook op wachten .. in de tussen tijd ben ik met een cosmonautje bezig schaal 1/14 , en en heb een kit uit de kast getrokken .. en een flinke wel .. de N-1 moon rocket van de russen ...
deze raket had bijna de maanrace gewonnen als de ontwerper korolev eerder genoeg geld had gehad ... het was echt een monster van een machine ... in de eerste trap zaten alleen al 30 motoren ,,, de jongen had veel meer stuwkracht dan de amerikaanse saturn V .. de hoogte was iets lager dan de saturn V ( een paar meter ) ,, voor deze raket konden geen test worden uitgevoerd ( uit geld gebrek ) en daarom werdt ie al in elkaar gezet en voledig getest dmv een lancering en jammer genoeg is die nooit gelukt , door een aantal ontploffingen net na de start ...

hier een filmpje hoe groot dit monster was ...

http://www.youtube.com/watch?v=k4-CyIBlKNs&feature=related

de kit is van real space models schaal 1/144 ,, afgebouwde hoogte 82 cm , matriaal resin stukken en photo etch delen ..aantal onderdelen 12 .. een kit met weinig onderdelen en duur , zo,n euro 200 inclu verzending ...
Het is niet al te moeilijk model om in elkaar de zetten, na 2 uurtje en ik had um in elkaar , het is alleen goed oppassen om goed linair te werken , anders krijgen we een pisa toren .. , bij de model komt het meer aan op het cosmetiche uitstraling ..

de voet : ik heb eens eens hamer en sikkel uit styreen gesneden en erin verwerkt ,,, de raket delen zitten nu in de hoofdkleur ,, alleen op de derde trap moet ook 50 % de kleur als de eerste en tweede trap .. en dan de details ... en hij is af ...

300px-Saturn_V_vs_N1_-_to_scale_drawing.png mSovietMoonRocket.jpg Afbeelding_003%7E11.jpg Afbeelding_006%7E10.jpg Afbeelding_010%7E10.jpg Afbeelding_007%7E10.jpg Afbeelding_009%7E14.jpg Afbeelding_008%7E12.jpg


Tot zover ..
 
Nou LUitjes hij is klaar , de details zitten erop , hij bestaat uit twee delen ...motoren hebben details en de buitenkant .... en toen op de base gemonteerd ,,,

Afbeelding_015%7E15.jpg Afbeelding_023%7E14.jpg Afbeelding_021%7E11.jpg Afbeelding_027%7E11.jpg Afbeelding_028%7E7.jpg Afbeelding_030%7E9.jpg Afbeelding_031%7E8.jpg Afbeelding_032%7E7.jpg Afbeelding_033%7E9.jpg Afbeelding_040%7E6.jpg Afbeelding_041%7E4.jpg Afbeelding_038%7E6.jpg

Tot zover ... projeckt ten einde
 
Mooi hoor!
En dat in 2 dagen:O:O

Fred
 
Bubble,

Kom jij niet naar onze ledendag en show je enkele van je projecten?
Je zou zeker op belangstelling kunnen rekenen, man.
 
Mooi inderdaad... echter op de onderste trap zie ik toch dingen die ik niet gewoon ben van zien bij jouw projekten, Bubblegum, misschien toch iet TE snel willen zijn ?
Sorry voor mijn openheid hoor.
 
Dankje luitjes ,,

Nee dat moet een andere keer ExSerCo , en dany , je bedoeld die oneffeheden ,, klopt ... niet goed glad afgeschuurt ..sharp eye ,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan