Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, knap gedaan Michel. Er zit bijna geen enkel recht stuk aan die reling en dat lijkt mij niet makkelijk om het dan mooi strak te maken.
En over dat klein golvend stukje kan je misschien ne zatte matroos zetten die zeeziek is. :D

Christophe
 
Hoi Michel,

Die reling valt best mee hoor.
Je zou die van de 1:1 trawlers eens moeten zien die bij ons in het bedrijf aan de kade liggen. Daar krijg je echt schele koppijn van.

Die van jou zijn pareltjes! Mooi werk maatje.



Droop
 
Michel, ik word gewoon jaloers op zo'n strakke railing.
 
Bedankt voor de complimenten mannen! :veryhappy:

Ja, knap gedaan Michel. Er zit bijna geen enkel recht stuk aan die reling en dat lijkt mij niet makkelijk om het dan mooi strak te maken.
En over dat klein golvend stukje kan je misschien ne zatte matroos zetten die zeeziek is. :D

Christophe

Ik had daar ook al aan gedacht Christophe. Alé, nu gene zatte maar ne gewone matroos :)
 
8) amaai eerste reling het is presies of je doed niet anders michel 8)

heel mooi werk hoor en ik zie dat je rc er ook al in zit :wow:.
 
hé Michiel,

knappe diegens zeg.ApplausApplausApplaus
En dat voor de eerste keer schappo, je had de mijn eens moeten zien !!!:worried:
Heb ze direct is de prullenmand gegooid.:angry:
Je besteed er heel wat uurtjes aan en je moet de mijne nu eens bekijken na ettelijke uren varen!:nowink:
De hekjes van je reling met 2 componentenlijm vast gezet ???:unsure::unsure:
 
Bedankt Dirk en John. :)

De rc zit er inderdaad al in. De railing is gelijmd met secondelijm. De bovenste railing is er met epoxy op de staanders gelijmd.
Solderen ging niet want de staanders zijn van wit metaal.

De staanders zitten 7 a 8 mm door het dek heen en het geheel is redelijk stevig. Je moet er nu niet aan gaan trekken hé maar zonder krachten erop zal het zeker niet loskomen ;)
 
Hoi michiel,

dus het is stevig genoeg voor er mee te transporten ( in het water te plaatsen) !
Soms heb je wel een hulp middel nodig om het in het water te leggen.
Dan gebruik twee banden waar ik de boot in kan hangen en zo in het water leg.
 
Knap Michel, reling is altijd een fragiel punt zeker bij RC ;)
 
Lijmen met secondelijm van een railing die moet gaan varen?
Daar heb ik toch men twijfels over.Secondenlijm is ook niet echt watervast,geschilderd of niet.
Die railingen krijgen steeds hoe voorzichtig ook redelijk tot zware klappen/spanningen te verduren.
Dat witmetaal is inderdaad niet het makkelijkste om mee te werken,het is daardoor dat de meeste bouwers het proberen te vervangen/zelf maken door messing.
Ben echt benieuwd hoe dit zich zal gedragen met de tijd/gebruik.

Ja Marc,

dat zal de tijd uitmaken, je moet rekening houden dat het michiel's eerste bouwproject/bouwdoos is.:sleep:
En als beginnend bouwer moet je nu eenmaal nog veel leren van gebouwde boten.:$:$
Ik ben al enkele jaartjes bezig en heb nu nog heel veel te leren over RC !!!!;);)
Daarom vroeg ik ook of hij het met 2 componentenlijm had verlijmd.
Deze lijm ie nu eenmaal sterker en waterbestendig.:$
We zullen moeten afwachten of ze het houden !!!!:worried::worried:
 
Hey mannen,

De tijd zat het uitwijzen. De railing komt normaal niet veel in contact met water dus dit zal wel meevallen. De boot in en uit het water halen zal wel lukken zonder de railing te raken.
Ik heb voor de railing mijn licht opgestoken bij een ervaren RC bouwer hier op 't forum en een model van hem vaart al jaaaaaren met een railing die gelijmd is met secondelijm zonder enig probleem.

In de handleiding schrijven ze ook van secondelijm te gebruiken.

Toch bedankt voor de bezorgde reacies hoor en zoals John al zei is dit m'n eerste model. Ik moet dus nog veel leren.

Misschien dat ik bij een volgend model de wit metalen staanders vervang door messing exemplaren maar daar is het nu te laat voor. Het nu terug afbreken zou te gek zijn.

@ René: :)
 
Da ziet er al een schoon bootje uit , de rails zien er behoorlijk goed uit vind ik al ken ik niets van boten
 
dag michel,
uw railing is zeker goe,maatje
wat marc zegt is ook waar,ze zijn kwetsbaar,ook in het echt
maar dat loopt wel los, niet botsen ;);)
groetjes,ronny
 
Hoi Michel,

Ik heb hier ook gelijmde en gesoldeerde relingen aan mijn boten.
De schepen met de gelijmde hebben door de jaren heen ook al heel wat te verduren gekregen (wild water, vrieskou, zomerhitte, regen, botsingskes met andere scheepjes) en tot de dag van vandaag staan die nog even stevig op het dek als op de eerste dag.

Uiteraard zijn de gesoldeerde veel steviger van konstruktie, daar mag je nog eens aan trekken of gebruiken om je model aan de kade vast te leggen.
Bij een gelijmde reling zou ik uiteraard het model aan de kade daaraan niet gaan vastleggen. :8
Dat is vragen om leute.



Droop
 
Tja, ik had dus beter alles met epoxy gelijmd maar ik zal het nu met deze moeten doen.

Ik geloof je wel hoor Marc, ik ga geen 25 jaar ervaring tegenspreken. Gelukkig bevind de railing zich best hoog op het water en komt ze niet voorbij de romp waardoor ze bij mogelijke aanvaringen niet zo snel geraakt zal worden.

Ik ga aan de zijkant nog rubber banden voorzien zodat bij het aanmeren de railing de kade zeker niet zal raken.

En Droop, ik geloof u ook hoor maatje. Zolang ik voorzichtig blijf zal het wel lukken ;)

Tom en Ronny, bedankt voor de complimenten :)
 
Michel,

knappe reling, zal blij zijn als die van mij zo strak wordt als die van U, ben zelf met mijn eerste stukjes reling voor de mast begonnen niet simpel.

groetjes,
Julien
 
Bedankt Julien. :)
Ik kijk al uit naar de update van je reling.

Bij mij liggen de werken stil op het moment.
 
Wegens omstandigheden ligt de bouw volledig stil Luc.
 
Ik heb eindelijk voldoende gebouwd om nog eens een update te plaatsen.
Het gaat wel heel traag vooruit maar het gaat toch vooruit :8

Ik heb de belijning op de romp geschilderd ipv de sticker van de kit te gebruiken:

189.png

Dan heb ik de net drums gemaakt.

184.png

Het donkergroene net dat je ziet is een polyester net dat men gebruikt om over een vijver te spannen of over een groententuin.
Dit heb ik omheen de rollen gewikkeld en dan op het laatste heb ik een beetje net op schaal erover gedaan. Dit omdat er te weinig van dat net op schaal in de kit zat om ze daar helemaal mee te vullen. Het lichtgroene net op schaal is overschot van de Cux87 die ik een paar jaar geleden heb gemaakt, het bruine net is dat van de kit.

181b.png

De net drums op hun plek:

185.png

187.png

1 net kan ik deels afrollen zodat het buiten de opening kan hangen:

188.png

Ik heb de netrollen ook een beetje geprobeerd te verweren.

Het bouwtempo zal niet direct de hoogte ingaan dus een volgende update zal er weer niet snel komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan