Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was van plan om pas een update te plaatsen als de romp helemaal geschilderd was maar bij deze toch een kleine update:

Ik heb de waterlijn geschilderd en ook de anodes.
De witte verf had 5 lagen nodig om gedekt te raken.

Rond de waterlijn zie je precies een licht band. Dit is van het schuren met schuurwol.

Dit heb ik gedaan omdat 5 lagen verf redelijk dik is en dus is er een voelbare verhoogde rand is waar de masking tape zat. Met de schuurwol is dit een beetje afgevlakt.

Achteraf komt er over het geheel blanke lak en zal die 'doffe lichte band' normaal gezien verdwijnen.

Ah ja, de foto :) :

1_IMG_6023.jpg

Ik ben best tevreden met het resultaat
Wordt vervolgd...
 
Het schilderen is al wat gevorderd.

IMG_6029.png

Vandaag heb ik het wit een laatste laagje gegeven en ik ga de verf nu een een week laten harden.
Dan kan het maskeer werk beginnen voor de sierstrip die nog geverfd moet worden.
Hoe de sierstrip eruit ziet kan je zien in het begin van m'n verslag op de foto van het echte schip. ;)
 
Goede kleurcombinatie voor zo een stoere schuit strak werk Applaus
 
Dat ziet er strak uit Michel, heel netjes gedaan.
En straks goed beschermen tijdens het opbouwen van de rest van het schip.
 
Bedankt mannen :)

De verf beschermen voor de rest van de bouw is niet te doen Wim.
Als het enkele weken gehard is dan zal het wel tegen een stootje kunnen hoop ik...
En anders noemen we dat weathering :D
 
ziet er heel goed uit michel.

ga je de witte streep naar boven ook nog doen zoals op je originele foto of blijft het zo ?
 
Bedankt Marc en Dirk.

De witte streep naar boven toe ga ik ook nog doen en dan daarboven een blauwe streep naar het dek toe zoals op de originele foto.
Voor die witte strepen zijn er ook stickers voorzien en ik twijfel nog of ik ze ga schilderen of de stickers ga gebruiken.

Het nadeel van de stickers is dat deze de borstelstrepen van het schilderen bedekken en dus is de witte lijn dan zonder strepen en de rest met...

De andere zaken ga ik wel met de bijhorende stickers doen, dus de naam van de boot, de witte sierlijnen aan de boeg enz.... Die dingen schilderen is me te moeilijk.

Met de sierstrippen op de boeg bedoel ik deze:

G1%20Our%20Lass%20II%20repainting%20near%20completion%20.jpg


bron: http://s109678751.websitehome.co.uk/index.htm
 
Laatst bewerkt:
dag michel,
ja maatje,dat is inderdaat prachtig werk.
ik kijk al uit naar de rest.
groetjes,ronny
 
Ze ziet er al mooi uit, schipper Michel. ^^

Ben benieuwd naar de volgende stap. ;)


Droop
 
Hoi Michel,

Heb je mooi en strak gedaan je schilderwerk.:wow:
 
Michel,

knap schilderwerk tot nu toe.
Ik durf niet goed beginnen aan het schilderen van mijn project, gezien het in mijn werkplaats te koud is momenteel.
vraagje: Ik las dat je op het laatst over het geheel een blanke lak gaat plaatsen, heeft dit een bepaald doel ( bvb extra bescherming )? Ik twijfel om dit te doen omdat een werkschip zoals een trawler - sleepboot enz , in het echt niet glanzen.

groetjes Julien
 
vraagje: Ik las dat je op het laatst over het geheel een blanke lak gaat plaatsen, heeft dit een bepaald doel ( bvb extra bescherming )? Ik twijfel om dit te doen omdat een werkschip zoals een trawler - sleepboot enz , in het echt niet glanzen.

Je kunt desnoods ook matte vernis nemen.
 
@ Bart: Bedankt voor het compliment. Van ver is ziet het er inderdaad heel stak uit :D


Michel,

knap schilderwerk tot nu toe.
Ik durf niet goed beginnen aan het schilderen van mijn project, gezien het in mijn werkplaats te koud is momenteel.
vraagje: Ik las dat je op het laatst over het geheel een blanke lak gaat plaatsen, heeft dit een bepaald doel ( bvb extra bescherming )? Ik twijfel om dit te doen omdat een werkschip zoals een trawler - sleepboot enz , in het echt niet glanzen.

groetjes Julien

Hey Julien, ook jij bedankt voor het compliment.

Zoals Excerco al schreef heb je ook matte vernis en satin vernis. Ik heb op m'n vorig model die van Motip gebruikt.

Redenen waarom ik dit ga doen:

De blauwe verf die er nu opstaat is hoogglans en door de vernis wordt dit dus matter.
Het geeft extra bescherming voor de verf. (blanke lak is meestal harder dan gewone lak)
Het beschermd de decals die er nog op moeten komen.

Een werkschip hoort inderdaad niet te glanzen maar met matte vernis of satin vernis zit je wel goed.
 
Het beschermd de decals die er nog op moeten komen.

Bedoel je niet dat wanneer je een glanzend laagje legt, je decals veel beter gaan hechten?
Want iets dat vooraf beschermd, wat nadien er nog moet over geplaatst worden?????
 
Ik denk dat Michel bedoeld dat de decals er eerst opgaan en dan pas de glansvernis om de decals te beschermen
 
Ron heeft het eigenlijk al gezegd. Eerst dus de decals erop en dan de vernis, wel matten vernis en geen hoogglans.
 
De eerste update van 2011:

Om eens iets anders te doen dan schilderen heb ik de railing gemaakt.
Het is mijn eerste railing ooit dus ze is niet perfect maar ik ben er tevreden over.
Aan stuurboord is de railing onderbroken en dit moet ook zo. Later komt er daar iets tussen te staan ;)

Ze is tamelijk strak (al zeg ik het zelf :laugh: ) behalve op 1 stuk is het wat golvend. Omdat het geen jacht is maar een werkschip kan het wel door de beugel vind ik.

Zo, nu de foto's:

a-1.png

b-1.png

c-1.png

d-1.png

e-1.png

Buiten dat kort golvend stukje is het overal redelijk strak:

f-1.png

Wordt vervolgd...
 
Volledig met eens wat Marc zegt,perfect Michel.:wow::wow:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan