Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Michel,

juist terug uit verlof zie ik dit verslag voor de eerste maal, knap werk tot hiertoe ga dit zeker verder opvolgen, temeer ik na mijn huidig project ook een vistrawler zou willen bouwen.

groetjes,
 
Bedankt Papoe, het zijn mooie schepen hé :)
 
Knappe romp, kun je veel RC in kwijt .
 
Update:

Aan het achtersteven een stuk van de verschansing tussenuit gehaald:

144.png

En dit is er voor in de plaatsgekomen:

145.png

De twee steunen geplaatst van de stelling waarop de kraan komt te staan. De leuning is er ook op geplakt.

147.png

Vandaag de romp gespoten met spuitplamuur. Dit was echter geen succes.

149.png

151.png

Hier zie je waarom het geen succes is:

Naamloos.png

Er kwamen uit de spuitbus harde deeltjes waardoor het net is alsof je een erg stoffig voorwerp spuit.
Ik heb spuitplamuur gebruikt om eventuele krassen enz.. weg te werken maar ik ga dit niet meer gebruiken.
Het is me tegengevallen en heb nu veel werk om het er terug allemaal af te schuren. :@
Ook de netrollen ruimte moet ik zien te schuren en dit is niet heel goed toegankelijk. :angry:

Bij een volgend schip ga ik gewoon direct schilderen.

Misschien is dit weekend de goesting terug en kan ik beginnen schuren...
 
ach, deze is gaan sputteren.

De volgende keer als je gaat spuiten met spuitplamuur, gebruik dan die van motip en dan de gele kleur.

Die gebruik ik hier om bijvoorbeeld de brommertanken te spuiten. Dit is echt goed en geeft een glad resultaat. Dit is voor kunststof en metaal, niet geschikt voor hout.
 
das spijtig michel. hopelijk schuurt het een beetje goed en krijg je terug een goed rezultaat voor je gaat verven of spuiten.

het is ff een zure appel waar je door moet maar deze dingen kunnen nu éénmaal gebuiren.
 
Ik gebruik normaal altijd Motip Rik maar deze keer eens niet en ik heb het zitten.

Ik heb net een stukje geprobeerd te schuren Dirk. Het zal toch wel een uur of 4 schuren worden denk ik.
 
@ Droop: Bedankt maatje :)

Kleine update:

De romp staat in de menie en de waterlijn is ook getekend in potlood.

Het volgende werk is het gedeelte boven de waterlijn in witte Motip primer spuiten zodat de lichte kleuren die erop komen sneller dekken.

55.png
 
Ha Michel, op de een of andere manier had ik dit topic niet eerder gezien :$.
Het is een heel mooi schip met voldoende ruimte voor RC en verlichting ;).
De aanpassingen die je doet zien er goed uit, blijf het zeker volgen.
 
Strak werk, stoere romp ben benieuwd naar boven bouw en vistuig ;)
 
ziet er weerom heel goed uit michel. je kan bijna aan de bovenbouw beginnen als alles netjes in de verf zit .
 
Bedankt Dirk. Het werk aan de romp komt inderdaad stilaan ten einde.
Daarna komt het tussendek aan bod waar de netten zich bevinden (vooral schilderwerk), en dan de bovenbouw.

Ik ga afzien van het idee om boven de waterlijn in witte primer te spuiten en ga gewoon beginnen schilderen. Dit omdat het eigenlijk te koud is om te spuiten. Als het niet goed dekt schilder ik er wel een extra laagje op ;)
 
Michel zei:
Als het niet goed dekt schilder ik er wel een extra laagje op
That's the spirit my son.
1.gif

Ik ben al benieuwd om het resultaat te zien. ;)


Droop
 
Yep, ben het met bovenstaande helemaal eens.

Wij willen plaatjes... :)
 
Geduld Rik, ik moet nog aan de schilderwerken beginnen :laugh:
 
niet te lang wachten michel het is nu juist idiaal weer om buiten in u korte broek gaan te schilderen . de verf is op 5 min helemaal uitgehard en je kan makelijk 4 lagen per dag zetten :laugh::laugh:
 
Deze namiddag mijn romp buiten gezet en even later was de romp mooi wit.
Ik dacht dat de kabouters het geschilderd hadden dus de romp terug binnen gezet.
Een half uur later zag de romp toch weer rood zeker!
Ik snap er niks van, en op de vloer lag er een plas water :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan