P
PA FIFI
Guest
Zo, dat word mijn nieuw project waarmee ik in het voorjaar mee wil beginnen.
Ik ben al geruime tijd bezig met opzoeken van gegevens en gedetailleerde foto’s waarvan ik er nu al honderden van heb. Maar toch zijn er bepaalde zaken die ik nog niet gevonden heb, namelijk bouwplannen van dit schip (want denk niet dat er van dit schip al een kit bestaat). Weet er iemand hoe of waar ik bouwplannen kan vinden.
Wat info over het schip.
"ROYAL CLIPPER "
Dit grootste zeilschip ter wereld kwam in 2000 in de vaart.
De Royal Clipper is de grootste volgetuigde 5-mast clipper schip ooit gebouwd met een totaal zeiloppervlak van meer dan 5000 m2.
Is voorzien voor 228 passagiers en 106 bemanningsleden.
Romp van het schip is gebouwd in Polen, en het schip is afgebouwd in Nederland bij Scheepswerf "De Merwede".
Technische gegevens
Bruto Tonnage: 5061 BRT
Lengte: 134.0 meter
Breedte: 16.5 meter
Diepgang: 5.6 meter
Ik ben al geruime tijd bezig met opzoeken van gegevens en gedetailleerde foto’s waarvan ik er nu al honderden van heb. Maar toch zijn er bepaalde zaken die ik nog niet gevonden heb, namelijk bouwplannen van dit schip (want denk niet dat er van dit schip al een kit bestaat). Weet er iemand hoe of waar ik bouwplannen kan vinden.
Wat info over het schip.
"ROYAL CLIPPER "
Dit grootste zeilschip ter wereld kwam in 2000 in de vaart.
De Royal Clipper is de grootste volgetuigde 5-mast clipper schip ooit gebouwd met een totaal zeiloppervlak van meer dan 5000 m2.
Is voorzien voor 228 passagiers en 106 bemanningsleden.
Romp van het schip is gebouwd in Polen, en het schip is afgebouwd in Nederland bij Scheepswerf "De Merwede".
Technische gegevens
Bruto Tonnage: 5061 BRT
Lengte: 134.0 meter
Breedte: 16.5 meter
Diepgang: 5.6 meter