Hoofdsponsor

1/150 Royal Clipper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dany, dat is wel zo, maar ik heb erg veel leleurstellingen gezien. Hiervoor wil ik alleen maar aangeven dat er misschien eerst een iets simpeler scheepje gebouwd moest worden ipv gelijk de koninging van de zee.

Enne, niet te vergeten. Alles wat je daarna bouwt is gevoelsmatig minder groots... Niet persee moeilijker....
 
Dany, dat is wel zo, maar ik heb erg veel leleurstellingen gezien. Hiervoor wil ik alleen maar aangeven dat er misschien eerst een iets simpeler scheepje gebouwd moest worden ipv gelijk de koninging van de zee.

Enne, niet te vergeten. Alles wat je daarna bouwt is gevoelsmatig minder groots... Niet persee moeilijker....

Da's wel waar natuurlijk, maar iedere droom kan bereikt worden als men er maar gemotiveerd genoeg voor is :)

Dany,

jullie wonen zelfs maar op een goede 500 m van elkaar, tenminste als ik meen te herinneren waar jij woont.

Aaah, nu herinner ik het me inderdaad, die vraag had ik idd al eens gesteld, en ik passeer bijna iedere dag aan Pa Fifi's woning.... overigens een hele mooie plaats om te wonen, langs één van onze reitjes :D
 
yes, aan de overkant een schoon hotel met bijhorend terras.... denk dat ik daar eens een stukje ga eten....

en nu terug ontopic
 
als men er maar gemotiveerd genoeg voor is
Dat ben ik zeker ^^ Maar wat Rik zeg is heel juist. Te hard van stapel lopen is nooit goed. En het zal nu ook niet op die paar maanden komen hé :nowink:

Even offtopic
Ja Danny, ben van Brugge en werk nu (sinds begin vorige maand) in de smatch vlak bij u deur :D:D
 
Dat ben ik zeker ^^ Maar wat Rik zeg is heel juist. Te hard van stapel lopen is nooit goed. En het zal nu ook niet op die paar maanden komen hé :nowink:

Even offtopic
Ja Danny, ben van Brugge en werk nu (sinds begin vorige maand) in de smatch vlak bij u deur :D:D

Maar allez 't is nie mogelijk, ik kom daar bijna iedere dag langs... ik zal denk ik eens zo'n logootje moeten afdrukken om op m'n t-shirt te spelden :)
 
met 2 houtsneuvers in de zelvde straat kan er tog niets fout gaan met de bouw :nowink:

mischien eerst zelv een plan uit tekenen op schaal 1:150 met alles er op en er aan van wat je wilt bouwen. mischien ook een paar ditaai tekeningen van de hutten enz.

of het boven dek in papier maken met de hutten er op . dit is een serieuze voorberijding en neemt al snel wat tijt in beslag en dan kan je ook zien waar je goed en fout zit.

je hebt immers de plannen van het boven aan zicht .

als het je droom is zou ik er wel aan beginnen want het is best een groot werk om deze helemaal te scratsen . en als je de romp hebt gemaakt ben je weeral een jaar verder. en is je voorberijding van je dekken ook klaar. wat kan er dan nog fout gaan ? en dany komt af en toe eens binnen om te chekken of alles volgens plan verloopt :)
 
Is de romp van de royal clipper van metaal?
Zo ja, dan maakt het de bouw van de romp doenbaar denk ik want dan kan je achteraf plamuren en schuren.
Niet nodig om al de planken netjes te verjongen enz...

Het is als eerste schip een hele uitdaging maar je kan er aan beginnen. Moest het toch te moeilijk blijken tijdens de bouw dan kan je nog altijd eerst een ander model maken om bij te leren en daarna de draad terug oppikken ;)
 
Aangezien de Royal Clipper eigenlijk een heel erg modern schip is (de zeilen worden zelfs door een computer bestuurd, hoeft er niet eens aan touwen getrokken te worden), zal de romp inderdaad wel uit metaal gemaakt zijn.

Amazone, ik snuif dan wel geregeld eens aan hout, ik ben echter verre van een expert, mijn kennis is over het algemeen eerder theoretisch dan praktisch te noemen :) Wat niet wegneemt dat ik met veel genoegen een helpende hand wil bieden bij dit projekt.
 
Romp van metaal, heb 48 j geleden eens gebouwd uit vertind blik van 0.3mm moest toe helaas mijn diensplicht doen :tongue: en is niet verder geraakt dan romp motor, schroefas, en roer. Destrooier van 1.5 m :(
 
Ja, Michel de romp is idd uit metaal. Het schip is nog maar 10jaar dus heel modern. En zal mijn 2de mss wel 3de schip zijn.
Maar met de romp zit ik niet zoveel in het moeilijkste zal het dek en masten zijn. Daarvoor zal ik kijken om eerst de The Cutty Sark te bouwen terwijl ik de voorbereidingen doe.
De voorbereidingen zal ik doen zoals Dirk (Amazone) voorstelt. Zelf tekenen en voorbeeld dek maken in papier. Heb alvast de plannen van de Preussen (want zoals ik al zei de Royal Clipper is een replica van de Preussen,en die bouwplannen zijn wel te verkrijgen) en de The Cutty Sark reeds besteld. Dus zal me niet vervelen de komende jaren maar we hebben tijd en zie het zeker zitten :)
 
de 1/1 versie, René, het model kan natuurlijk in andere materialen gebouwd worden :D
Maar dat doet me eraan herinneren dat ik ooit een een RC duikboot (Type XXI) gezien heb die volledig uit koper of messing gemaakt was, en wtb de rompstructuur vollegid waarheids getrouw... vergelijk het maar met een admiraliteitsmodel in de houtbouw :)
 
The Cutty Sark is zeker een mooi schip en je zal er ook de nodige ervaring mee op doen. en onder tussen lekker alle ditaies uitwerken van de Royal Clipper

dus je gaat je niet vervelen
 
Nou, hele plannen hoor. Waar heb je de plannen besteld?
 
Fifi, breng morgen eens die plannen van de Preussen mee als je kan, dan kunnen we die eens samen overlopen, misschien kunnen we eens zien of het loont om een papier/karton mock-up te maken als voorbereiding van je grote projekt.
 
Zal nog niet gaan Danny, heb wel al de order gedaan maar daar ikzelf geen visa heb, wacht ik tot mn broer langs kom om de bestelling af te ronden.
 
Ah, ok, geen probleem hoor Pa Fifi, ik had gisteren al ondertussen al eens gezien of er geen karton model van te koop is, helaas niet dus. (ik bedoel van de Preussen dan hé)
 
Wat ik niet goed begrijp op die website is dat de prijs 27 enzoveel dollar is, maar dat er onderaan dan staat download (bolletje) "free" ? (gratis dus)
 
shippings kosten zijn free. zodra je betaald hebt kan je het downloaden.



[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit terug open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan