Hoofdsponsor

1/48 A-1H Skyraider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Churchill

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
1.003
Hoi Allemaal ik ben niet echt een vliegtuig man maar ik bouw er wel eens een.
Dus kijk niet te nauwkeurig want ik ben er niet zo goed in zoals bij een militairvoertuig.
Maar toch maar eens een paar foto's van mijn laatste vliegen ding;)

100a.jpg
99a.jpg
98a.jpg
97a.jpg
96a.jpg
95a.jpg
94a.jpg
93a.jpg
91a.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Allemaal ik ben niet echt een vliegtuig man maar ik bouw er wel eens een.
Dus kijk niet te nauwkeurig want ik ben er niet zo goed in zoals bij een militairvoertuig.
Maar toch maar eens een paar foto's van mijn laatste vliegen ding;)
Want ik ben er niet zo goed in zeggen ze dan.
Ik hoop ooit dat niveau te halen.

Vraag:
die panellines, was dat preshading of zijn die er achteraf opgezet?
 
Hoi Dominiek,

Ik heb alle twee gebruikt, preshading en achtetaf ;)
 
Ik heb de techniek van preshading nog nooit gebruikt, maar versta het niet goed.

Als je aan preshading gaat doen, en daarna verschillend laagjes eropzet, dan zie ik niet hoe je nog die preshading kunt overhouden om enig detail weer te geven.

ik zal me er eens in moeten verdiepen.
 
dat ziet er heel mooi uit! welke kit is dit?

@exserco: Ik zal de volgende keer eens een paar foto's nemen van het preshaden. Om een mooi preshading effect te krijgen kun je deze volgorde gebruiken:
1) primer
2)Met een donkere kleur de shadings aanbrengen
3)een lichte laag van de uiteindelijke kleur spuiten (nevelen)
4) Dan ga je alle grote vlakken tussen de panellines "inkleuren"
5) opnieuw nevelen

grtz

merlijn
 
Dat is toch weer een pracht van een vliegtuig. :D En na bestudering van het geheel aan foto's kan ik maar een opmerking geven. Die is dan puur op gevoel gebaseerd. En niet op enige kennis van zaken. Maar de roetsporen die je hebt gemaakt zijn van verloop nogal hard vind ik. Dat moet volgens mij toch een vloeiender overgang krijgen. En iets minder zwart volgens mij. Voorderest Geweldig om te zien. Echt waar.
 
dat ziet er heel mooi uit! welke kit is dit?

@exserco: Ik zal de volgende keer eens een paar foto's nemen van het preshaden. Om een mooi preshading effect te krijgen kun je deze volgorde gebruiken:
1) primer
2)Met een donkere kleur de shadings aanbrengen
3)een lichte laag van de uiteindelijke kleur spuiten (nevelen)
4) Dan ga je alle grote vlakken tussen de panellines "inkleuren"
5) opnieuw nevelen

grtz

merlijn

Dit hou ik van je tegoed, Merlijn.
 
[mod. modus: aan] Daar dit een afgewerkt projekt betreft, heb ik het voor het nageslacht verplaatst naar de gallerij der afgewerkte projekten.

Dank voor uw begrip. [mod.modus: uit]



Dit is wel een zeer degelijk afgewerkt toestel.
Persoonlijk vind ik de sludge een beetje te hard overkomen maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke smaak.

Verder niets dan lof voor dit zéér prachtige toestel. ;)


Droop (mod)
 
Eventjes off-topic:

Churchill, het valt me op dat jouw modellen steeds zeer prachtig gepresenteert worden (geen storende achtergronden enz.).

Plaats jij die soms in een lichtbak met 3 lampen (2 opzij en 1 bovenaan)?

Die foto's van jou zijn om te stelen. :)


Droop
 
Dat is toch weer een pracht van een vliegtuig. :D En na bestudering van het geheel aan foto's kan ik maar een opmerking geven. Die is dan puur op gevoel gebaseerd. En niet op enige kennis van zaken. Maar de roetsporen die je hebt gemaakt zijn van verloop nogal hard vind ik. Dat moet volgens mij toch een vloeiender overgang krijgen. En iets minder zwart volgens mij. Voorderest Geweldig om te zien. Echt waar.


Dat verschild van model tot model hier even een voor vb.

lichte roetsporen


A1Banking2oClock.jpg


En donkeren roetsporen

IT2628.jpg

Hier heb ik mij dus een beetje op gebaseerd;)
 
Okee, dat heb ik dan gezien. Ik moet straks in de verre toekomst ook een paar vliegertjes brouwen. Dus vandaar mijn vragen over al dit soort zaken. Wederom weer veel dank voor de info.
 
Eventjes off-topic:

Churchill, het valt me op dat jouw modellen steeds zeer prachtig gepresenteert worden (geen storende achtergronden enz.).

Plaats jij die soms in een lichtbak met 3 lampen (2 opzij en 1 bovenaan)?

Die foto's van jou zijn om te stelen. :)


Droop


Jup deze zijn inderdaad in een lichtbak gemaakt

maar met 6 lampen namelijk 2 onder, 2 boven en 2 opzij;)
 
Zés lampen? Geen wonder dat je modellen zo mooi gedetailleerd én zonder schaduwen gepresenteerd worden. :D

Bedankt voor de info. :)


Droop
 

Ivm wash bedoel je? Pre-shading en wash in de panellines is totaal verschillend hoor :)

Ik heb de techniek van preshading nog nooit gebruikt, maar versta het niet goed.

Als je aan preshading gaat doen, en daarna verschillend laagjes eropzet, dan zie ik niet hoe je nog die preshading kunt overhouden om enig detail weer te geven.

ik zal me er eens in moeten verdiepen.

Dat is net het 'moeilijke' aan pre-shading, achteraf je laklaagjes dun genoeg houden zodat de pre-shading voldoende doorschemert.

En dan even commentaar op het model zelf: een heel nette afwerking, je ziet duidelijk dat je de technieken meer dan voldoende beheerst. Heel veel lof daarvoor. En om toch even een paar kleine puntjes van kritiek te uiten:
- ik sluit me aan bij Droop, vind ook de panellines wat te hard overkomen. Misschien had je beter donkergrijs ipv zwart (denk ik?) gebruikt voor je wash. De ondergrond is vrij licht en daardoor is het contrast iets té vind ik.

- de roetsporen zouden denk ik inderdaad wat zachter kunnen, en misschien wat verder naar achteren, maar daarvoor ken ik het toestel niet goed genoeg om daar zekerheid over te hebben.

Maar nogmaals, deze kist is zeer netjes afgewerkt en de puntjes van kritiek zijn eigenlijk maar kleine details die niet veel voorstellen bij het totaalplaatje.

edit: nevermind over de roetsporen dus, ik had de tweede pagina nog niet bekeken *oops*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan