Hoofdsponsor

1/72 Gato USS Flasher (Revell 1/72) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamato

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
291
Hallo,
Even inleiden:
Ik volg hier nu al een tijdje de verschillende forums en jullie leveren echt FANTASTISCH werk. Na wat motivatie ga ik nu ook eens mijn vorderingen tonen.

Ik smeek jullie om begrip. Ik heb een aantal zaken lopende (Bismarck, Yamato, Schnellboot, Gato, Athearn,...) en ik heb ook nog een gezin met 4 kinderen en een niet te onderschatten vrouw. Wat wil zeggen dat de vrije tijd hiervoor sterk gespreid is wat het moeilijk maakt om continu voer te geven hieraan. Maar ik ga mijn best doen.

Mijn Gato:

Stand van zaken tot nu toe:
De romp zit grotendeels samen. Nu dus wat leven in de zwarte verf brengen en de schilderschema's goed toepassen.

GatoYamato29082010G.jpg

Voor mijn Gato heb ik gekozen om de toren aan te passen. De "cut-down" versie. Hiervoor had ik een en ander nodig om aanpassingen te doen.
En setje van Iron Bottom sound (http://ibs.eastcoastarmory.com/Csets2.htm) Pointy Gato Insert Set. Een set die redelijk van kwaliteit is waarvan ik zeker de bijkomende mast nodig had. Dan wat PE van whiteensignmodels (http://www.whiteensignmodels.com) de "Gato Class Conning Tower Details" en de "Gato Class Radars & Antennae". Beide sets zijn van superieure kwaliteit.
Dan nog het setje van Eduard en wat mannekes om er dan bij te zetten want boten zonder mannekes en cafés zonder bier hebben iets gemeen :)

GatoYamato29082010H.jpg

De toren ziet er momenteel zo uit:

GatoYamato29082010C.jpg

GatoYamato29082010B.jpg

Nog heel wat werk... Er zitten een paar kemels van fouten in maar die hou ik voor mij. Bij gevolg raad ik iedereen aan om zijn gedachten erbij te houden als hij bouwt en niet op te kijken als er een hondje met een hoedje aan voorbijloopt... :)

De mast was heel simpel van vorm en eigenlijk slecht en lomp gegoten.
Ik heb die dus helemaal afgewreven en opnieuw gedetailleerd.
De handgrepen zijn van de kleinste soort nietjes die geplooid en versneden werden. Veel details zullen zichtbaar worden eenmaal het schilderen verder staat.

GatoYamato29082010A.jpg

Verder wil ik af van de reling van touwtjes. Dus ga ik die proberen in ijzerdraad te maken. Met een boortje van 0.7 de gaatjes wat groter maken. Dit werkt goed alleen aan de bovenste gaatjes van de reling boven... :angry:

GatoYamato29082010E.jpg

GatoYamato29082010F.jpg
De inkorting van het voorste deel van de toren...

Ziezo, ik doe mijn best jullie van voer te voorzien en wees genadig naar vooruitgang en uitvoering, ik heb nog een lange weg te gaan.

GatoYamato29082010D.jpg
 
Ik volg :)
Deze heb ik ook (op een kleinere schaal) van Trumpeteer, heb ik altijd al een mooie sigaar gevonden.
 
mooi werk man,dit volg ik zeker tot op het einde
 
Dit is geen gemakkelijk bootje, ben zeer benieuwd hoe dat je het scratsch werk gaat doen. Ik ga je zeker volgen.
 
Mooie toren Yamato.
Ben zelf niet echt een scheepsbouwer maar ik weet dat je deze toren mooi kan weatheren; het is per slot van rekening bijna het enige deel van een duikboot die steeds boven water uitsteekt.
Dus enkele kleurvariaties en wat roest zullen er zeker bij passen.
 
Voila,
Nog wat kunnen verder doen met de vakantie.
We gaan gestaag vooruit, hebben nog veel werk maar beginnen een einde te zien.
Vooral de uitwerking van de toren kreeg wat aandacht en de boeg met "sharkmouth" iets wat op het eind van de oorlog voor korte tijd toegelaten werd.

GatoImage007.jpg

GatoImage006.jpg

GatoImage004.jpg

GatoImage004.jpg

GatoImage008.jpg

GatoImage001.jpg

Ziezo, nog niet klaar maar het ligt dus niet stil...

Groetjes,

Yamato
 
nice weathering!! klopt het dat ik nog wat sporen zie van de set/sol ter hoogte van de decal "249"? Of wordt dit nog weggewerkt?
 
Inderdaad, mad ice....
Doe er alles aan om dit te verhelpen.
De grote nummers op de toren zelf heb ik uitgesneden om dit te vermijden.
Ik heb Set en sol gebruikt om dit te vermijden...

Tips?
 
Knap hoor, welke verf soort gebruik je allemaal en welke kleuren, zien er mooi uit :)
Verwering ook mooi gedaan, niet teveel, goed bezig.
 
De verf is Tamiya. Met tijd zou ik me wel eens op een ander soort verf willen toeleggen. Misschien Prince August of zo...
Ik gebruik wit, zwart, Light sea grey en red brown. Deze worden gemengd, verdund aangebracht, airbrush, drybrush, enz...
 
De verf is Tamiya. Met tijd zou ik me wel eens op een ander soort verf willen toeleggen. Misschien Prince August of zo...
Ik gebruik wit, zwart, Light sea grey en red brown. Deze worden gemengd, verdund aangebracht, airbrush, drybrush, enz...

Bedankt ;)
 
Inderdaad, mad ice....
Doe er alles aan om dit te verhelpen.
De grote nummers op de toren zelf heb ik uitgesneden om dit te vermijden.
Ik heb Set en sol gebruikt om dit te vermijden...

Tips?

Je hebt matte verf gebruikt maar heb je de decals op die matte verf aangebracht?
Vooraleer ik decals aanbreng op vliegtuigen of voertuigen strijk ik de volledige oppervlakte eerst in met Klir, een vloerbeschermer van Johnson. Dit product vult de microscopische openingen tussen de verfdeeltjes op en geeft een gladde oppervlakte. Breng hierop de decals aan en als je ziet dat ze goed aangebracht zijn doe je er nog een laag Klir over. Hierna kan je gerust matte vernis gebruiken. De decals zijn dan verzegeld en vergelen niet.

Wanneer je decals moet plaatsen op een oneffen ondergrond dan gebruik ik geen Sol en Set maar Daco decalsetting. Dit straffe product laat als het ware je decal smelten over de oppervlakte zonder dat deze decal stuk gaat. Lukt het niet van de eerste keer dan doe je het gewoon opnieuw. Daarna opnieuw verzegelen.
 
Hartelijk bedankt voor de tips Erwin.
Deze neem ik zeker mee...
Bedankt
 
Nog wat verder gewerkt aan de toren, de nieuwe mast erbij, de reling uit ijzerdraad, de vlaggen....

Toren006.jpg

Toren005.jpg

Toren003.jpg
 
zeer mooi gedaan man,welke kleur is het lichtblauw van de bemanning
 
Zeer zeker prachtig gedaan hoor, amai :You_Rock_Emoticon:
 
Bedankt iedereen!!
We doen er nog wat aan verder...
We hebben nog wel wat werk maar nu zien jullie zo een beetje welke richting het uitgaan.

Image002-1.jpg

Image001-1.jpg

Image003-1.jpg

Image004.jpg

Experts onder jullie zullen wel iets zeggen over de vlagkeuze, maar ik heb hier een compromis gemaakt met mijn vrouwtje.
 
De grote truc zal zijn om plaats te vinden voor dit gevaarte en vooral opletten dat mijn madam hem niet achter mijn rug te water laat omdat hij in haar zicht staat of mijn nageslacht die er plots mee beslist om mee in bad te spelen.
Tja de bedreigingen voor een modelbouwer komen uit alle kanten hé.
 
Zeer knap gedaan hoor, al ben ik ook benieuwd naar de vorderingen van uw Yamato :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan