Hoofdsponsor

Anders / onbekend De Mark Twain riverboat voor de papierbouwers!!!!

wim500

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
3.199
Hierbij een link naar de Mark Twain riverboat in papier!
Downloaden, printen, uitsnijden en plakken maar :D.

Mark Twain riverboat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel Wim!
Ik hem hem al gedownload:)

Fred
 
He,he, he, moet je eens op papier models klikken boven in de navigatie.... Veel, heel veel maar let wel op omdat het vaak verwijzingen zijn....
 
Mooie link, ik ben verkocht ......
Dit is misschien iets om te starten tijdens de werkuren in een dood moment. Gezien ik momenteel anders niet aan modelbouwen toekom, zou dit wel eens een mooi alternatief kunnen zijn.

IDEE: Ik heb op het werk een A3-printer staan ....... (volg je me?)
 
Op dezelfde disneysite ook nog een mooi papieren model van de Nautilus zoals in de oorspronkelijke film 20.000 mijlen onder de zee :)
 
Amai, ik heb die hier net gedownloaded en ben eens gaan afdrukken op A3-formaat.

IS ME DIT EEN JOEKEL ZEG!!!!

Enfin, langs deze weg een oproep aan iedereen:
Kunnen jullie dozen "à la cornflakes" sparen en meebrengen naar de ledendag voor me?
Deze gaan dienen om het papier te verstevigen om de boot toch een beetje stabiel te krijgen.
 
Zo hè, wat heb ik teweeg gebracht :ohmy:.
Heb het wel gedownload, maar verder gaat ze de wachtstand in.

En zoals Rik en Dany al aangeven, er staan nog veel meer papiermodellen op de site.

Dominiek, volgens jouw plan wordt ze nagenoeg 1 meter :wow:, ik ben heel benieuwd.
 
hey ex.

zal eens kijken bij ons op het werk

daar hebben we karton maar vellen van 1,20 x80 1,5 mm

grtz

huge
 
Zou mooi zijn Huge.....

Zelfs als je niet naar de ledendag kunt komen, ik vertoef geregeld in gent.
 
zal normaal wel naar de ledendag komen

allee ik ga proberen
 
Wil ook wel eens kijken voor wat van dat papier, maar hiermee verstevigen zal idd wel nodig zijn.

Net als mij. Ik moet ook verstevigen he.... Ben zelfs een meter langer.... :)
 
als ik een voorstel mag doen . kunnen we er een groeps bild van maken dan wil ik ook wel eens proberen om het te maken.

mischien ff polsen wie er allemaal goesting heeft en als er genoeg zijn kunnen we het mischien eens overwegen.

als tussen doortje lijkt het me best leuk om te doen en kunnen we elkaar helpen moest het niet lukken
 
Waar één linkje al niet toe kan leiden :ohmy:.

Afgelopen zaterdag heb ik de Vmax van Fred gezien en hem gesproken.
De dikte van het papier kan je bij veel vouwen soms ook in de weg zitten.
Zo te zien zitten er in de riverboat veel minder kleine vouwtjes dan in de Vmax,
maar wellicht is het handig Fred te vragen welke dikte het prettigst zou kunnen werken.

Dirk, een groepsbuild lijkt me heel leuk, hangt er een beetje van af op welke termijn je dat gepland hebt of ik wel of niet mee ga doen.
 
Ben momenteel een beetje aan het experimenteren met papier.
160 gram blijft echter voor mij de meest prettige soort om mee te werken.
Tenzij iemand mij nog kan uitleggen wat 110 kg Kent stock voor papier is.
Dat is namelijk de soort die de Japanners gebruiken, ik kan echter niet vinden hoe zwaar dit is in Europa....:O

Groepsbouw...ik ben voor, laat maar weten wat we gaan doen. ( let wel!!! het lijkt eenvoudiger dan het is!!!)

Fred
 
Fred,

Even wat gegoogled en kwam op:
http://www.encyclo.co.uk/define/bristol-board

Bij nummer 3 staat dat bristol-board ook wel bristol-paper of in Japen Kent Stock genoemd wordt. Met die zoekwoorden kom je wel op papier uit, maar de exacte uitleg van 110 kg kan ik nog even niet vinden.
 
Ik ben ff gaan snuffelen op het net en daar vind ik dat Kent Paper gewoon een fabrikant is van papier. (gelijkaardig aan Bristol)
Weet alleen niet waar je het kan kopen behalve hier: http://www.evermore.com/catalog/product_info.php?cPath=22_24&products_id=101
De 110Kg slaat op het gewicht van het papier.
Bij ons wordt dit gewicht uitgedrukt in gram per m², in Japan is dat per 1000 vellen van 1m².
Dus denk ik dat zij gewoon 110 gr papier bedoelen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan