Hoofdsponsor

Anders / onbekend De Mark Twain riverboat voor de papierbouwers!!!!

Jij hebt tenminste een uitleg voor de 110 kg :)
 
Bristol board (also referred to as Bristol paper) is an uncoated, machine-finished paperboard. It is named after the city of Bristol in the southwest of England. Common sizes include 22.5″ × 28.5″ (572 × 724 mm) and its bulk thickness is .006 inches (0.15 mm) or higher[1] and A4, A3, A2 and A1[2][3] Bristol board may be rated by the number of plies it contains or, in Europe, by its grammage of 220 to 250. It is normally white, but is also made in different colours.

Wow, dat is nog dikker dan ik gebruik! 220 tot 250 gram!!
En ik heb al soms moeite met 160 gram.....:O

Fred
 
hoi wim de termijn maakt me niet uit maar ik schat tog wel een paar maanden
ik heb nog nooit met papier gemodelbouwt dus ik kan het zo niet zeggen fred heeft daar denk wel meer inzicht in.
maar als jullie willen starten laat dan iets weten dan spring ik ook mee op de kar . en het maakt me niet uit waneer ze starten
 
Ik wacht wel even af of er een groupsbuild komt, neem ook even niet het voortouw, want door omstandigheden verwacht ik de eerste weken toch niet veel aan bouwen/plakken te kunnen doen.
 
Ik heb wel een leuk idee voor een groepsbouw:P

Wat we kunnen gaan maken is een wereld stad:O:O
Ik heb een site waar 27 gebouwen opstaan van over de hele wereld.
Denk daarbij aan b.v. de Tai mahal, piramide, vrijheidsbeeld, windmolen....etc.

Als we die stad dan volgend jaar op de ledendag kunnen uitstallen zou dat een mooie promotie van papier modelbouw zijn.:D
Dit idee zou dan opgestart kunnen worden na 27 september en dus een jaar kunnen lopen.
Ik wil wel een voorstudie maken voor wat betreft materiaal keuze, bouwtijd, etc....:laugh:

Op deze site van Canon staan alle gebouwen.
Ook in Japan heb ik nog zoiets gevonden, dus we kunnen alle kanten uit.

Laat maar weten wat jullie hiervan denken.

Fred
 
Even als mod mij hier mee bemoeien.

Ik vind het een ontzettend leuk idee. Dus ik ga mij hier eens over buigen om te zien of we werkelijk een stukje kunnen gebruiken voor een groepsbuild.

Voor dat ik dit dus bespreek met alle mede modjes. Wil ik graag een uitgewerkt plan zien. Dus wat willen we, hoe willen we dit en niet vergeten wat is de tijdsduur. Zijn er limieten, schaalverdelingen enzo...

Beste allemaal graag dan ook hier de antwoorden onder zetten ik vul de standpunten vanzelf aan op een appart antwoord. Dan is het eens of oneens straks. Ook wil ik graag dat er wel iets word ingezonden. De groepsbuild van de vorige keer heeft erg weinig opgeleverd en dat wil ik wel graag verbeterd hebben. Dus een eerste inzet.

- meedoen is meedoen. Dus ook eindfoto´s maken en insturen voor de gallerij.
- build duurt 6 maanden
- Alle schalen
- Alleen bestaande bouw van huis, schip enz.
- betreft alleen papierbouw/kartonbouw.
- hulp geven en nemen, Het is geen wedstrijd.
- we hebben 1 inschrijving per persoon, als je na eerste inschrijving nog tijd hebt voor nog één, dan mag dat, maar wel eerste volledig klaar en eindfoto´s.
- Alle hulpmiddelen toegestaan (betreft de hulpmiddelen om het model te bouwen. Het model is en blijft een bouwplaat van papier)

En dan wil er bij toevoegen dat ik vind dat er minimaal 6 mensen moeten zijn die daadwerkelijk meedoen.
 
vind ik ook dat is ook de reden dat ik zij om eerst eens te polsen naar het aantal deelnemers.
ik vind het project dat fred voorsteld ook niet zo slecht met de huisjes. maar ook de rivier boot zie ik wel zitten.
er moet wel iemand zijn die het plan uitwerkt van van hoe en wat we gaan doen , huizen of een schip of ...
tog mag het niet al te ingewikkeld zijn omdat er niet veel zijn die hier ervaring mee hebben en als het dan erg tegen valt zullen er ook een deel afhaken wat niet de bedoeling mag zijn.

ik hoor van fred dat hij wel een voorstudie wil maken wat ik wel zie zitten want fred heeft ook wel ervaring met papier.

dus wil ik het volgende voorstellen// fred maakt een voorstudie en legt die voor tijdens het forum treffen in antwerpen.
dan kan je er ook makelijker over praten dan hier en zijn er ook vele forum leden die mischien ook geintreseert raken en mee willen doen.

het is maar een voorstel dus laat maar weten wat de admins en mods er van denken.
 
Bedankt Rik voor je inbreng en meedenken.

Even uit mijn ervaring sprekend mogen de modellen niet te moeilijk zijn omdat veel mensen dit "erbij" doen.
Even terug kijkend naar de Vmax, zoiets moeten we niet willen. ( ik heb daar als hoofd project bijna 5 maanden over gedaan:O)

Als ik naar de gebouwen kijk zijn deze een stuk makkelijker.;)

Geef mij maar een seintje en ik zet wel wat in elkaar voor 27 september.
Lijkt me erg leuk!:laugh:

Fred
 
Prima Fred, zet maar iets in elkaar. Lijkt mij een goed plan om jou als werkelijk ervaren persoon dit te laten opbouwen.

Mijn voorstel is dan wel dat we dan idd een stad bouwen. Een stad heeft huisjes, schepen, molens, kranen auto,s motoren enz.... Dus hoe pakken we dit aan.. Alleen huisjes? Of.....

Wel zou ik voor dat we veel moeite gaan doen willen weten wie mee wilt doen. Dus graag even via dit topic laten weten of je mee doet.

Ikke doe mee. Dus maak ik hier onder een lijstje en let op, het onderwerp is dan nog niet bepaald dat moet nog gekozen worden.

Onderstaand de mensen die zeker mee doen aan een groepsbouw.
- Furioza
 
Hey, da's nog niet zo'n slecht idee :)
Al zal het dan niet de A3 versie zijn hoor, want zo'n printer heb ik niet :D
 
Onderstaand de mensen die zeker mee doen aan een groepsbouw.
- Furioza
- amazone
 
Onderstaand de mensen die zeker mee doen aan een groepsbouw.
- Furioza
- amazone
- PA FIFI
 
Kijk dat gaat goed allemaal.

Dus.


Onderstaand de mensen die zeker mee doen aan een groepsbouw.
- Furioza
- amazone
- PA FIFI
 
Als het om gebouwen gaat wil ik hier zeker meedoen. Ik heb wel geen enkele ervaring met papier/karton, maar het lijkt mij heel interessant om dit eens te doen.
Dus hierbij: Ik doe mee.

Christophe
 
Onderstaand de mensen die zeker mee doen aan een groepsbouw.
- Furioza
- amazone
- PA FIFI
- Christophe
 
Als oorzaak van dit subforum, zie ik mij wel verplicht om ook mee te doen aan deze groepsbouw :)
 
Ik geloof dat ik nog ergens een bouwplaat zitten heb van een Gallo-Romeinse site in Zuid Frankrijk, dat lijkt me onder "gebouwen" te vallen toch ? Of mag een scheepje toch wel nog ?
 
Onderstaand de mensen die zeker mee doen aan een groepsbouw.
- Furioza
- amazone
- PA FIFI
- Christophe
- dancooper
 
lijkt een leuk iets, maar ik snap het idee van de groepsbouwen niet 100%
Is het de bedoeling dat er verschillende mensen een bepaald stuk maken, of maakt elke persoon hetzelfde?

Zelf kan ik niet meedoen, ik ben namelijk een van de denk ik weinige mensen die geen printer heeft
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan